DSpace talpykla

Kultūros vartotojų lojalumo ugdymo galimybės

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Kazlauskaitė, Liveta
dc.date.accessioned 2019-01-22T07:02:49Z
dc.date.available 2019-01-22T07:02:49Z
dc.date.issued 2019-01-15
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/308
dc.description In this Thesis, the possibilities for increasing cultural consumer loyalty are presented. Due to increasing competition, the range of goods and services available and increasing consumer needs, it is becoming increasingly difficult to ensure loyal customer retention. Due to hardly predictable consumer behavior, companies willing to retain loyal customers have to concentrate their efforts. One day a consumer may prefer one company, yet the other day the preference might shift to another company which would not only meet their needs but also would meet their expectations and would take consumer’s opinion into consideration. Therefore, companies must know their consumers, identify their wishes, and should not be afraid to change as well as to use various schemes for loyalty purposes. The loyalty of cultural organizations’ customers is of significant importance as the services provided by cultural organizations tend to become similar, therefore the need to identify the ways and means how to increase the loyalty of consumers of cultural services is crucial. The research problem: consumers are presented with ample opportunities for how to spend their free time or to meet their cultural needs. As a result, the questions whether consumers of cultural services can be loyal to one organization and what factors contribute to such loyalty arise. The aim of this research is to identify the ways and means contributing to retaining loyal customers of cultural institutions based on the questionnaire survey results. The following methods were used in this Thesis: review of scientific literature, questionnaire survey, statistical data analysis, and content analysis. The structure: this Thesis is composed of the introduction, summary (in Lithuanian and English) and theoretical part in which the notions of cultural consumers, loyalty, benefit for institutions, factors contributing to consumer loyalty, classification of loyalty and means that are likely to contribute to consumer loyalty are analyzed. In the practical part which describes the research methodology and the results of the empirical study are analyzed. This is followed by conclusions and recommendations, and bibliography. The questionnaire survey is annexed to this Thesis. The results: based on the scientific literature review and empirical study, it has been determined that cultural organizations lack knowledge about their consumers and only partially exhaust possible means to retain loyal consumers. The research data has revealed that the ways and means how cultural institutions would encourage and build loyalty, will analyze customers and meet their expectations are of great importance to cultural consumers. Based on the respondents’ 6 opinion, the main ways and means that would encourage the consumers to become loyal to cultural institutions are loyalty schemes, high service quality, and communication to the consumers.
dc.description.abstract Darbe yra pristatomos kultūros vartotojų lojalumo ugdymo galimybės. Dėl didėjančios konkurencijos, didėjančio prekių ir paslaugų asortimento bei vartotojų poreikių didėjimo yra vis sunkiau paskatinti vartotojus išlikti lojaliais. Organizacijos, norinčios išlaikyti lojalius vartotojus, turi įdėti daug pastangų, nes vartotojų elgseną sunku nuspėti – vieną dieną jie gali teikti pirmenybę vienai organizacijai, o kitą dieną jau renkasi organizaciją, kuri ne tik patenkins poreikius, bet ir užtikrins lūkesčius, atsižvelgs į jų nuomonę. Todėl organizacijos turi pažinti savo vartotojus, kad išsiaiškintų jų norus, taip pat turi nebijoti pokyčių ir taikyti įvairias lojalumo skatinimo priemones. Kultūros organizacijoms vartotojų lojalumo problema yra labai aktuali, nes kultūros organizacijų teikiamos paslaugos supanašėja, todėl svarbu išsiaiškinti, kokiais būdais ir priemonėmis galima ugdyti kultūros vartotojų lojalumą. Tyrimo problema – vartotojai turi labai daug galimybių, kaip leisti savo laisvalaikį, patenkinti kultūrinius poreikius, todėl iškyla problema, ar gali kultūros vartotojai būti lojalūs konkrečiai įstaigai ir kokie veiksniai tą lojalumą lemia? Tyrimo tikslas – atlikus gyventojų apklausą, nustatyti būdus ir priemones, padedančias kultūros organizacijoms ugdyti vartotojų lojalumą. Tyrimo metodai: darbe naudojami tyrimo metodai yra mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, statistinė duomenų analizė, turinio (content) analizė. Darbo struktūra: darbą sudaro įvadas, santrauka (lietuvių ir anglų kalbomis), teorinė dalis, kurioje analizuojama kultūros vartotojų samprata, lojalumo samprata ir nauda organizacijai, lojalumą lemiantys veiksniai, lojalumo klasifikacija, bei priemonės, kurios padėtų skatinti vartotojų lojalumą. Praktinė dalis, kurioje aprašoma tyrimo metodologija, pateikiami ir analizuojami atlikto empirinio tyrimo rezultatai; išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo pabaigoje pateikiamas priedas, tyrimo anketa. Darbo rezultatai: remiantis literatūros analize ir atliktu empiriniu tyrimu, nustatyta, kad kultūros įstaigos ne iki galo pažįsta savo vartotojus ir išnaudoja ne visas priemones vartotojų lojalumui ugdyti. Tyrimo duomenys parodė, kad kultūros vartotojams yra labai svarbu, kokiais būdais ir priemonėmis kultūros įstaigos skatins ir ugdys lojalumą, pažins vartotojus, patenkins lūkesčius. Pagrindiniai būdai ir priemonės, kurie galėtų paskatinti vartotojus būti lojaliais kultūros įstaigoms, respondentų nuomone, yra lojalumo programos, aukštas aptarnavimo lygis, komunikacija su vartotojais. en_US
dc.subject Kultūros vartotojai, lojalumas, lojalumo ugdymas, vartotojų lojalumas en_US
dc.title Kultūros vartotojų lojalumo ugdymo galimybės en_US
dc.title.alternative Possibilities for Increasing Loyalty of Culture Consumers en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra