DSpace talpykla

Kurorto paslaugų pasirinkimą lemiantys veiksniai. Atvykstamojo turizmo Druskininkuose pavyzdys

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Martinkutė, Ieva
dc.date.accessioned 2019-02-06T08:04:18Z
dc.date.available 2019-02-06T08:04:18Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/673
dc.description Martinkute I. The factors that determines the choice of resort services. Example of Inbound Tourism Professional Bachelor Thesis. The leading lecturer V. Urbaitė. Kaunas College. Faculty of Management and Economics, Tourism and Hotel Management Studies Program. Kaunas, 2017. Resort tourism is one of the services that is currently developing rapidly. It is becoming increasingly popular to spend your vacation time in a resort town. In order to attract as many tourists as possible, there needs to be a well-developed service sector in order to maximize the use of incoming tourists for holidays or rest periods; it is imperative to expand and improve the service delivery. The service sector in Druskininkai is well developed. It is continuously expanding here and incoming tourists can choose from a wide range of services. Druskininkai resort offers leisure facilities, spa, sanatoria and health resorts, water, leisure, cultural and even leisure activities are rapidly expanding. Using the analysis of theoretical linguistic sources, questionnaire, interviews, SWOT method the analysis was made of the determinants of the choice of resort services in Druskininkai. An example of inbound tourism. The objectives of the research: 1. To introduce the concept of the resort, as well as the factors influencing the choice of inbound tourism. 2. To study the factors determining the choice of services in Druskininkai resort. 3. On the basis of the results of the research carried out, submit proposals for the development of Druskininkai resort services The final thesis paper consists of three main parts. The first part introduces the concept of resort tourism, the classification of the resort services and their determinants, the resort's resources and infrastructure. In the second part (analytical) the current tourism situation in the Druskininkai resort It is presented in the resort's tourism resources, objects and places of interest. A complete SWOT analysis is performed. According to the data of the quantitative and qualitative research, the conclusion about the choice of services in resort of Druskininkai is made. To summarize, the results of the quantitative and qualitative research shows a high demand for leisure facilities. The strong sides of the resort are: natural resources, spa treatments, abundance of leisure facilities for the institutions, rich culture, architectural heritage and ethnocultural resources, the wide range of services of the resort is attractive audience, resistance to seasonality, investment opportunities, adaptation of entertainment to the foreign market. However, they emphasize the poorly organized events. They are poorly adapted for tourists from abroad. Also there are lack of information about ongoing events, programs in foreign languages. Scope of the work - the work consists of 58 pages, 14 tables, 19 figures, 33 literature and sources of information and 1 attachments. en
dc.description.abstract Kurortinis turizmas yra viena iš paslaugos rūšių, kuri šiuo metu sparčiai vystosi. Vis labiau populiarėja savo atostogų laiką praleisti kurortiniame mieste. Siekiant pritraukti kuo daugiau turistų, turi būti gerai plėtojamas paslaugų sektorius, kad atvykstančių turistų atostogų ar poilsio laikas būtų maksimaliai išnaudojamas, yra privaloma plėsti ir gerinti paslaugų pasiūlą. Druskininkų kurorte paslaugų sektorius yra gerai plėtojamas. Čia paslaugos vis plečiamos ir atvykstantiems turistams galima rinktis iš įvairių paslaugų gausos. Nors Druskininkų kurortas ir pasižymi poilsio paslaugomis, SPA, sanatorijų ir gydyklų, tačiau sparčiai plečiasi ir vandens, laisvalaikio pramogos, kultūrinės ir net aktyvaus laisvalaikio paslaugomos. Naudojant moklinę literatūrą, SSGG, anketinės apklausos ir interviu metodus, siekiama išanalizuoti kurorto paslaugų pasirinkimą lemiančius veiksnius Druskininkų kurorte. Atvykstamojo turizmo pavyzdžiu. Šį darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Pirmoje dalyje pateikiama kurortinio turizmo samprata, kurorto paslaugų klasifikacija ir jų pasirinkimą lemiantys veiksniai, kurorto turizmo ištekliai, bei infrastruktūra. Antroje dalyje (analitinėje) apžvelgiama dabartinė kurortinio turizmo situacija Druskininkų kurorte, pateikiama kurorto turizmo išteklių, objektų, paslaugų. Atliekama išsami SSGG analizė. Remiantis kiekybinio ir kokybinio tyrimo duomenimis daroma išvada apie Druskininkų kurorto paslaugų pasirinkimą. Darbą sudaro: 58 puslapiai, 14 lentelių, 19 paveikslų, 33 literatūros ir informacijos šaltiniai, 1 priedai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Kurortas, kurorto paslaugos, atvykstamasis turizmas en_US
dc.title Kurorto paslaugų pasirinkimą lemiantys veiksniai. Atvykstamojo turizmo Druskininkuose pavyzdys en_US
dc.title.alternative Factors determining the choice of resort services: example of inbound tourism in Druskininkai en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra