Santrauka:
Temos aktualumas ir problema. Vaikų, turinčių aktyvumo ir dėmesio sutrikimų, skaičius nuolat auga. Nedėmesingumas, per didelis aktyvumas bei impulsyvumas, elgesio kontroliavimo sunkumai – toks specifinis elgesys reikalauja atitinkamo ugdomosios aplinkos pritaikymo. Tačiau pasigendama daugiau informacijos, tyrimų, kaip tai turėtų būti įgyvendinama. Grupių aplinkai skiriamas per mažas dėmesys. Taigi, kyla probleminiai klausimai – ar pedagogai turi pakankamai žinių ir galimybių sukurti šiems vaikams tinkamą ugdomąją aplinką?
Tyrimo tikslas – atskleisti ikimokyklinio ugdymo įstaigų grupių aplinkos pritaikymo vaikams, turintiems aktyvumo ir dėmesio sutrikimų, galimybes ir iššūkius.
Tyrimo objektas – ikimokyklinio ugdymo įstaigų grupių aplinkos pritaikomumas vaikams, turintiems aktyvumo ir dėmesio sutrikimų.
Description:
Identification of the problem/relevance of the research. The number of children diagnosed with activity and attention deficit disorder is constantly increasing. Lack of attention, overactivity, and impulsivity, difficulties in controlling behavior – such specific behavior of children requires the appropriate adaptation of the educational environment. However, there is a growing scarcity of information and research on how this should be implemented. Problematic question arise – do pedagogues have enough knowledge and opportunities to create a suitable educational environment for these children? What kind of challenges do they face in doing so?
The aim of the paper: is to analyze the opportunities and challenges of adapting the environment of groups for children with activity and attention deficit disorder.
The subject of the paper: adaptation of the environment of groups of pre-school education institutions for children with activity and attention deficit disorder.