Santrauka:
Baigiamojo darbo tema pasirinkta atsižvelgiant į vis nenustojantį augti žmonių vartotojiškumą, socialinę ir ekonominę sistemą, kuri pagrįsta vis didėjančiu paslaugų ir materialiųjų daiktų vartojimu. Žiniasklaida, reklamos, nuomonės formuotojai kuria vartotojų skonį, ir tokiu būdu skatina vartoti vis daugiau, nes didžioji dalis jų įsigytų, turimų prekių yra ne būtinybė, o socialinio statuso simbolis. Aksesuarai taip pat atsiduria su per didelio vartotojiškumo lauke, tai aprangos akcentai, suteikiantys galimybę paįvairinti asmens įvaizdį, išreikšti emocijas per išskirtinį stilių, ypatingą dizainą, spalvas. Kokybiškos, ilgaamžės medžiagos ir transformacijos galimybės leidžia mažinti vartojamų daiktų kiekį.
Baigiamojo darbo tema – „Odinių aksesuarų transformacijos šiuolaikinės mados kontekste“. Išsikeltas tikslas įvertinti tvarios mados alternatyvų svarbą šiuolaikiniam žmogui, rasti sąsajas su šiuolaikinėmis mados tendencijomis, sukurti šiuolaikinius transformuojamus odinius rankinių derinius. Tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai: surinkti ir išanalizuoti literatūros šaltinių medžiagą, apie tvarios mados aspektus, atskleisti kaip žmogaus emocijas veikia spalva, apžvelgti šiuolaikinius odos meno kūrėjus kuriančius odinius aksesuarus, išanalizuoti jų kūrybą, koncepcijas, formas, spalvinius derinius, apklausos metu išsiaiškinti žmonių nuomonę apie odinių aksesuarų svarbą šiuolaikinės mados kontekste, tvarios mados svarbą, bei sukurti tvarios mados tendencijas ir šiuolaikinio vartotojo poreikius atliepiančią odinių rankinių aksesuarų grupę. Derinant odą ir keramiką, atsižvelgiant į tvarios mados idėjų puoselėjimą, spalvų svarba žmogui, sukurtos trijų skirtingų dizainų rankinės ir jų aksesuarai.
Literatūrinės analizės metu apžvelgiama žmonių vartotojiškumas madoje, tvarios mados principai – sąmoningas mados produktų įsigijimas, kokybiškų medžiagų pasirinkimas, apžvelgta spalvų reikšmė žmogui, rankinių atsiradimo istorija. Apklausos metu, kurioje dalyvavo 100 respondentų, atskleista, kokias rankines žmonės renkasi, keliamas klausimas ar jas renkantis atsižvelgia į tvarios mados idėjas. Tyrimas atskleidė, kad vis daugiau žmonių rankines naudoja kaip aprangos akcentą ar išskirtinį stiliaus aksesuarą. Kūrybinio proceso metu buvo kuriamos transformuojamos, ilgaamžės, originalios savo dizainu trys rankinių grupės, kurias sudaro septynios rankinės, prie rankinių sukurta keičiamų keramikinių aksesuarų grupė, kurie lengvai pritaikomi prie vis skirtingo stiliaus ar spalvų derinių, galintis atlikti kelias funkcijas, leidžiantis suteikti unikalumo.
Description:
The topic of the final thesis has been chosen in the context of the ever-growing consumerism of people, a socio-economic situation that is based on the increasing consumption of services and tangible goods. Media, advertising and opinion-makers create consumer tastes and thus encourage a higher consumption because most of the goods purchased are not a necessity but a social status symbol. Accessories that function as accents in clothing are also overconsumed. They help to diversify a person’s image and express emotions through a distinctive style, a special design and colours. High-quality, durable materials and transformations possibilities make it possible to reduce the number of items used.
The topic of the final thesis is “Transformations of leather accessories in the context of contemporary fashion”. The aim is to assess the importance of sustainable fashion alternatives for a modern person, find relations with contemporary fashion trends and create modern transformable leather handbag combinations. To achieve this goal, the following objectives were set: to collect and analyse the information on sustainable fashion, reveal how human emotions are affected by colour, review contemporary leather artists designing leather accessories, analyse their creations, concepts, shapes, colour combinations, find out people’s opinion on the importance of leather accessories in the context of contemporary fashion and create a group of leather handbag accessories that meet the sustainable fashion trends and the needs of the contemporary consumer. Combining the elements of leather and ceramics, taking into account sustainable fashion ideas and the importance of colour for people, three different designs of handbags and accessories have been created.
The literature review focuses on people’s consumerism in fashion, the principles of sustainable fashion - the conscious purchase of fashion products, the choice of quality materials, the importance of colour for people and the history of handbags. The survey of 100 respondents has revealed people’s preferences for handbags and questioned whether they consider sustainable fashion ideas when purchasing them. The survey has also revealed that more and more people are using handbags as an accent to their outfits or as a unique style accessory. The work process has involved the creation of three groups of seven handbags that are transformable, durable and original in design and a group of interchangeable ceramic accessories that are easily adaptable to different styles or colour combinations and that can fulfill multiple functions, allowing for a unique touch.
Keywords: handbag, accessory, colour, consumerism, sustainable fashion, design, shape, change, emotional attachment, transformation