dc.description |
The topic of the professional bachelor: Emotional and Functional Effect on Consumers of
,,Eurovaistinė‘‘ Chain Marketing in Social Media.
Keywords – pharmacy networks, advertising, emotional and functional value.
The relevance of the topic – the rapid development of Internet technology has led pharmacy
networks to focus on communication on social networks. Communication based on the characteristics
of advertising on social networks and the professional competencies and personal qualities of it is
senders has an impact on the emotional and functional value perceived by consumers (Song, Cho and
et., 2017). Therefore, it is important to reveal and theoretically and empirically substantiale the impact
of the advertising on the social networks sent by the ‘‘Eurovaistinė‘‘ pharmacy network on the
emotional and functional value perceived by consumers.
The research problem – What is the impact of the ‘‘Eurovaistinė‘‘ pharmacy network's
communication on social networks on the emotional and functional value perceived by consumers?
The object of the research – The impact of the “Eurovaistinė” pharmacy network communication
on social networks on the emotional and functional value perceived by consumers.
The aim of the study – To reveal the opinion of the respondents about the impact of the
communication of the "Eurovaistinė" pharmacy network on social networks on the emotional and
functional value perceived by the consumers.
Research tasks:
1. Describe the elements of creating a communication message sent on social networks.
2. To theoretically substantiate the value of emotional and functional value transmitted to consumers
through a communication message.
3. To reveal the opinion of the respondents of the "Eurovaistinė" pharmacy network about the impact
of advertising on social networks on the emotional and functional value perceived by consumers.
Research methods: Lithuanian and foreign scientific literature was analyzed for the research, the
aim of which is to find out the elements of creating advertising on social networks and to theoretically
substantiate the impact of advertising on social networks on the emotional and functional value
perceived by consumers. The data obtained during the empirical study were processed in Microsoft
Excel. The chosen quantitative research method was an anonymous questionnaire survey, which was
8
conducted online. 304 Lithuanians of all ages took part in the survey. The sample size of the study
was calculated using a sample size calculator. A representative sample size was calculated for 266
respondents. Members of the social networking community of the "Eurovaistinė" pharmacy network
participated in the anonymous questionnaire. 304 respondents answered the questions in the
questionnaire.
The main results of the empirical research: The study found that respondents' shopping is more
influenced by memorable and unique advertisements that emphasize the discount and / or greater
health benefits of the product or service. Some of the respondents to the empirical study state that
advertising on social networks not only gives them positive (happiness, joy) but also negative (anger
and disgust) emotional values, but the content itself is informative, specific and reliable, therefore
motivating them to buy pharmaceuticals or services. |
en_US |
dc.description.abstract |
Darbo tema. ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos socialiniuose tinkluose poveikis vartotojų
suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Raktiniai žodžiai. Vaistinių tinklai, reklama, emocinė ir funkcinė vertė.
Temos aktualumas. Sparti interneto technologijų plėtra paskatino vaistinių tinklus orientuotis į
komunikaciją socialiniuose tinkluose. Socialiniuose tinkluose siunčiamos reklamos
charakteristikomis ir jos siuntėjų profesinėmis kompetencijomis bei asmeninėmis savybėmis
grindžiama komunikacija daro poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei (Song, Cho
ir kt., 2017). Todėl aktualu atskleisti bei teoriškai ir empiriškai pagrįsti ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių
tinklo siunčiamos reklamos socialiniuose tinkluose poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir
funkcinei vertei.
Tyrimo problema. Koks ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos socialiniuose tinkluose poveikis
vartotojų emocinės ir funkcinės vertės suvokimui?
Tyrimo objektas. ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos socialiniuose tinkluose poveikis
vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Tyrimo tikslas. Įvertinti respondentų nuomonę apie ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos
socialiniuose tinkluose poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti reklamos socialiniuose tinkluose kūrimo elementus.
2. Teoriškai pagrįsti reklamos socialiniuose tinkluose reikšmę vartotojų emocinės ir funkcinės
vertės suvokimui.
3. Atskleisti ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo respondentų nuomonę apie reklamos socialiniuose
tinkluose poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Tyrimo problema. Koks ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos socialiniuose tinkluose poveikis
vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei?
Tyrimo objektas. ,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos socialiniuose tinkluose poveikis
vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
6
Tyrimo tikslas. Įvertinti respondentų nuomonę apie ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo reklamos
socialiniuose tinkluose poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Tyrimo atlikimui analizuota Lietuvos ir užsienio mokslinė literatūra,
kurios tikslas išsiaiškinti socialiniuose tinkluose siunčiamos reklamos kūrimo elementus bei teoriškai
pagrįsti reklamos socialiniuose tinkluose poveikį vartotojų suvokiamai emocinei ir funkcinei vertei.
Empirinio tyrimo metu gauti duomenys apdoroti Microsoft Excel programa. Pasirinktas kiekybinis
tyrimo metodas – anoniminė anketinė apklausa, kuri buvo vykdyta internete. Apklausoje dalyvavo
304 įvairaus amžiaus Lietuvos gyventojai. Tyrimo imties dydis buvo apskaičiuotas, naudojant imties
dydžio skaičiuoklę. Apskaičiuotas reprezentatyvus imties dydis – 266 respondentai. Anoniminėje
anketinėje apklausoje dalyvavo ,,Eurovaistinės‘‘ vaistinių tinklo socialinių tinklų bendruomenės
nariai. Į anketoje pateiktus klausimus atsakė 304 respondentai.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Tyrimo metu nustatyta, kad respondentų apsipirkimui
daugiau įtakos turi įsimintinos bei unikalios reklamos, kuriomis pabrėžiama prekei ar paslaugai
taikoma nuolaida ir/ar didesnė nauda sveikatai. Dalis empiriniame tyrime dalyvavusių respondentų
teigia, jog reklama socialiniuose tinkluose jiems kelia ne tik teigiamas (laimę, džiaugsmą), bet ir
neigiamas (pyktį bei pasibjaurėjimą) emocines vertes, tačiau pats turinys jiems yra informatyvus,
konkretus bei patikimas, todėl motyvuoja įsigyti vaistinių prekes ar paslaugas. |
en_US |