Santrauka:
Baigiamojo darbo tema – „PERLE design by Greta“ papuošalų reklaminė fotosesija jungiant
fotografiją su mados iliustracija. Darbo tikslas yra išanalizuoti mados iliustracijos raidą istoriniame
kontekste bei šiuolaikines mados produktų reklamines fotografijas, ir, apjungiant iliustraciją su
fotografija sukurti įvaizdinę reklaminę fotosesiją užsakovui ,,PERLE design by Greta“. Literatūros
apžvalgoje analizuota mados iliustracija istoriniame kontekste. Analizės metu atskleistos priežastys
lėmusios mados iliustracijos pokyčius, atrasti seniausieji mados iliustracijos ir fotografijos
pavyzdžiai. Išanalizuota „Vogue“ žurnalo viršelių raida, kurios metu pastebėtas mados iliustracijos
aktualumas ir raiška bėgant laikmečiams. Baigiamajame darbe keliamas klausimas – ar iliustruoti
papuošalai įvaizdinėje fotosesijoje gali pakeisti juvelyrikos fotografiją? Darbo objektas –
fotografijos ir mados iliustracijos sintezė, kuriant fragmentišką įvaizdį. Darbo aktualumas – dėl
esančios pandemijos yra sunku organizuoti papuošalų reklamines fotosesijas bendradarbiaujant
gyvai, o šis būdas nereikalauja didelės komandos. Galima bendradarbiauti su žmonėmis iš viso
pasaulio. Nesvarbu, kur yra užsakovas ir reklamuojamas produktas, nes jam nupiešti yra reikalinga
nuotrauka, o ne realus daiktas, naujumas – įvaizdinėje fotosesijoje juvelyrika vaizduojama kaip
iliustracinis elementas. Tai didelis pranašumas įvaizdžio dizaineriui, kadangi nereikia susitikti su
užsakovu, darbą su juo galima vykdyti nuotoliniu būdu, pasitelkiant šiuolaikines technologijas.
Pasirinktas darbo tyrimo metodas: formalioji ir naratyvinė analizės, siekiant išsiaiškinti reklaminės
fotosesijos įvaizdžio formavimo struktūros dalis. Analizuojamos populiariausiųjų juvelyrikos
ženklų reklaminės fotosesijos, kuriomis išsiaiškinta, kad papuošalai dažniausiai reklamuojami
pasitelkiant fragmentinę, minimalistinę fotografiją. Kuriamus įvaizdžius siekiama sukurti ir
realizuoti atsižvelgiant į 2021 metų žymiausiųjų papuošalų kūrėjų reklamines nuotraukas. Atliekant
kūrybinę projekto dalį sukuriama darbo vizija, atliekama užsakovo profilio analizė, kuri padeda
suprasti dizainerės tikslus ir vertybes. Kūrybiniam rezultatui išpildyti atliekamas detalus
pasiruošimas įvaizdinei fotosesijai – parenkama apranga, modelio makiažas ir šukuosena, anturažas,
modelio pozos, emocija, formuojama komanda. Kūrybinės dalies rezultatas – atlikta reklaminė
įvaizdinė fotosesija, sukuriant 10 įvaizdžių fotografijas, kurios metu fotosesija atliekama be
reklamuojamo produkto – papuošalų. Vienam įvaizdžiui fotografuojamos dvi nuotraukos:
fragmentinė ir pilnu ūgiu. Papuošalai skaitmeniniu būdu „Procreate“ programa yra užpiešiami ant
galutinių nuotraukų, naudojant planšetinį kompiuterį ir išmanųjį pieštuką.
Description:
The topic of Bachelor work is “Perle Design by Greta” Jewellery Promotional Photo Shoot
Combining Photography with Fashion Illustration”. The main goal is to analyze fashion
illustration’s history and promotional photography of fashion products now days and to create a
promotional photo shoot for client “PERLE design by Greta” combining photography with fashion
illustration. In literature review the history of fashion illustration and fashion magazine’s
“Vogue” covers were analyzed. It helped to understand the relevance and the reasons of fashion
illustration changes during the years and also the oldest fashion illustrations and photography’s
combination examples were found. The main question of the final work is: can jewelry
illustrations replace jewelry photography in promotional image photo shoot? Photography’s and
fashion illustration’s synthesis creating a fragment image is the main object. Work tasks are to
review the relevance and history of fashion illustration and its integration in human image,
analyze the advertisement relevance of small fashion products and to fulfill formal, narrative and
comparative analysis, accomplish creative photo shoot using predominant jewelry advertising
trends and to illustrate the jewelry on top of the pictures. Because of the pandemic it is hard to
organize a photo shoot working with other people. The relevance of the theme is that it creates
an opportunity to work with people all around the world because it is not necessary to have a real
product in photo shoot. It is a big advantage for an image designer because there is no need to
meet a client and it is possible to collaborate with him or her online. The method of research
is formal and narrative analysis which are meant to help to understand the promotional photo
shoot image production structures. While analyzing 2021 jewelry commercial photography it is
seen that minimalistic, fragment pictures are trending. This information including a vision for
photo shoot and client goals and values analysis will be used in creating and full filling the photo
shoot in photo studio. Before taking the pictures it is important to plan every detail:
clothing, makeup and hairstyle, background, model poses, emotion and the team. The final result
are 10 images, each have two pictures: fragment of the body and full look. The jewelry are
digitally drawn on top of the picture using “Procreate” software and “Apple Ipad Air” with
“Apple pencil”.