Santrauka:
Darbo temos aktualumas/naujumas. Šiame baigiamajame darbe tiriama ne tik gėlių
simbolinę reikšmę, bet ir keliaujama prie keleto fotomenininkų tokie kaip: Robert Mappletorpe, Dr.
Dain L. Tasker, Richard Fischer, fotografijose jie parodo gėlių trapumą, laikinumą ir dominuojančią
mirties, tamsos, šėšėlio reikšmę. Dvilypumo vaizdavimas, vienodai pabrėžiant gėlių formų trapumą
ir galią. Dr. Dain L. Tasker taip pat fiksavo į vaiduoklius panašūs, trapius, minimalistinius vaizdus,
jam buvo svarbiau gėlės vidus - tai kas nematoma. Labiau gilinantis į tamsos pusę atrandama
Baudelaire‘o tekstas „Blogio gėlės“ šiame autoriaus kūrinyje yra sužadinamas pasaulis, pripildytas
nykimo, nuodėmės ir veidmainystės, kuriame dominuoja šėtonas. Kaip ir fizinis gėlių grožis,
susipynęs su abstrakčia blogio grėsme, Baudelaire'as manė, kad vienas kraštutinumas negali
egzistuoti be kito. Tačiau Baudelaire’ui blogyje taip pat yra kažkas viliojančio. Taigi, rašydamas
„Blogio gėlės“, Baudelaire’as dažnai sakė, kad jo tikslas buvo išgauti grožį iš blogio. Analizuojant
tekstą atsiranda psichologinės projekcijos sąvoką, kurią plačiai nagrinėjo Carl‘o Jungo‘o
psichologiniai veikalai. Carl‘as Jung‘as teigia, kad kiekvienas žmogus taip pat turi kovoti su gėrio ir
blogio galimybėmis. Tačiau per daug žmonių pasirengę pralaimėjimui, nes nenori pripažinti
destruktyvios savo esybės pusės. Naudodajantis įvairiais psichologinės gynybos mechanizmais,
tokie žmonės daro viską, kad nepripažintu savo kaltės ir trūkumų. Tai darydami, šie savo
asmenybės elementai yra perkeliami į nesąmoningumą ir sudaro psichikos sritį, kurią Jung’as
vadina šešėliu. Šešėlis daro aktyvią įtaką mūsų asmenybei ir daro įtaką mūsų elgesiui daugybe
nenumatytų būdų. Kai elgiamės taip, kaip yra mūsų šešėlio produktas, galbūt mes blogai elgiamės
ar elgiamės destruktyviai, o ne prisiimame atsakomybę už tokius veiksmus, dauguma žmonių tam
naudojasi psichologiniu reiškiniu, vadinamu projekcija, kad nebūtų nukreiptas į jų šešėlį. Projekcija
įvyksta tada, kai savo asmenybės elementą, esantį nesąmoningame, priskiriame kitam asmeniui,
grupei ar objektui. Palyginus surinktą informaciją analizuoju mirties, pabaigos reikšmę gėlių
kontekste pasirinkdama laidotuvių gėles fotografijai, per jas perteikiu mirtį, bet kartu ir atskleidžiu
grožį pabaigos akimirkoje. Kadangi laidotuvių gėlės yra kupinos liūdesio, pagerbimo ir atjautos, jos
dažniausiai ir yra naudojamo pagerbti mirusįjį, jos tiesiog yra nustumiamos į šalį vizualinę prasme.
Description:
Relevance / novelty of the work topic. This dissertation explores not only the symbolic meaning
of flowers, but also travels to several photographers such as: Robert Mappletorpe, Dr. In the
photographs of Dain L. Tasker, Richard Fischer, they show the fragility, temporality, and dominant
meaning of death, darkness, and shadow in flowers. Representation of duality, with equal emphasis
on the fragility and power of flower shapes. Dr. Dain L. Tasker also captured ghost-like, fragile,
minimalist images, and the inside of the flower was more important to him - something invisible.
Baudelaire's text "Flowers of Evil", discovered deeper into the darkness, in this author's work, is a
stirring a world brimming with extinction and has been dominated by Satan. Baudelaire thought
that one element could not survive without each other, just as the actual beauty of blossoms is
linked with the conceptual menace of evil. However, there is something special about Baudelaire
attractive about evil as well. Baudelaire demonstrates in Flowers of Evil that his purpose was to
draw beauty from evil. Analyzing the text emerges the concept of psychological projection, which
has been extensively explored in Carl Jung’s psychological works. Carl Jung argues that everyone
must also struggle with the possibilities of good and evil. But too many people are ready for defeat
because they do not want to acknowledge the destructive side of their being. Using a variety of
psychological defense mechanisms, such people do their best not to admit their guilt and
shortcomings. In doing so, these elements of their personality are transferred to unconsciousness
and form an area of the psyche that Jung calls a shadow. The shadow actively influences our
personality and influences our behavior in many unforeseen ways. When we behave the way our
shadow product is, perhaps we behave badly whether we behave destructively rather than take
responsibility for such actions, most people use a psychological phenomenon called projection to
avoid being directed into their shadow. Projection occurs when we attribute an element of our
personality that is unconscious to another person, group, or object. Comparing the collected
information, I analyze the meaning of death and the end in the context of flowers, choosing funeral
flowers for photography, through them I convey death, but at the same time I reveal the beauty in
the end moment. Because funeral flowers are full of sadness, reverence, and compassion, they are
most often used to honor the deceased, they are simply pushed aside in a visual sense.