Santrauka:
Strunkina, Shmeleva ir kiti (2016) teigia, kad jaunimo kultūrinių poreikių
tenkinimas yra aktualumo neprarandanti mokslinė tematika, turinti aiškų praktinį pritaikomumą.
Jaunimo kultūrinių poreikių tenkinimas, įtraukiant jaunus žmones į įvairias sociokultūrines veiklas
prisideda prie kultūrinio identiteto formavimosi jaunų žmonių tarpe. Taip pat tai yra ir jaunimo
užimtumo galimybė, tikslingas ir prasmingas laisvo laiko praleidimas. Per pastaruosius dešimtmečius
vis daugiau Mažeikių mieste dėmesio skiriama jaunimo poreikių gerinimui. Savivaldybės numatomas
kultūros institucijų valdymas yra tik viena proceso dalis. Kita pusė yra gyventojų kultūrinė elgsena,
bei savirealizacijos apraiškos. Dažniausiai kultūros poreikis yra glaudžiai susiejamas su kultūros
vartojimu. Dėl sparčiai tobulėjančio pasaulio, keičiasi žmonės, kultūra ir jų poreikiai. Norint
sėkmingai patenkinti besikeičiančius lūkesčius reikalinga turėti šiuolaikiškumą ir inovatyvius
sprendimus. Vienas iš būdų sužinoti poreikius ir juos patenkinti yra visuomenės įtraukimas, ypač
jaunimo, kurie domisi menu, technologijomis, muzika, teatru ir pan. Skatindami jaunimo raidą per
kultūrą, rengiami projektai, kurie tobulintų jaunimo poreikių tenkinimą 14-29 metų žmonėms.
Description:
Strunkina, Shmeleva and others (2016) argue that meeting the cultural needs of young people is a
relevant scientific topic with clear practical applicability. Meeting the cultural needs of young people
by involving young people in various socio-cultural activities contributes to the formation of cultural
identity among young people. It is also being busy opportunity for young people, purposeful and
meaningful spending of free time. In recent decades, more and more attention has been paid to the
improvement of the needs of young people in Mažeikiai. The management of cultural institutions
envisaged by the municipality is only one part of the process. The other side is the cultural behavior
of the population, as well as manifestations of self-realization. Usually, the need for culture is closely
related to the consumption of culture. Due to the rapidly evolving world, people, culture and their
needs are changing. Successful meeting changing expectations requires modernity and innovative
solutions. One of the way to learn about needs and meet them is to involve the public, especially
young people who are interested in art, technology, music, theater and so on. To promote the
development of young people through culture, projects are being developed to improve the needs of
young people aged 14-29.