dc.description |
Relevance. The analysis of scientific literature revealed the lack of data on the situation that might reflect how and in which forms parents could be involved in the organisation of social pedagogical support at general education establishments.
Issue. The analysed authors submit that the issue of parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments does not receive adequate attention in scientific studies.
The scope of the study–Parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments.
The aim of the study–to reveal the key forms or work that might motivate parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments.
The tasks of the study:
1. To analyse parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments from the theoretical point of view.
2. By employing the empirical method, to study the opinion of parents and teachers on the forms of work facilitating parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments.
3. By employing the empirical method, to reveal the factors facilitating parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments.
Findings:
1. Parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments has a positive effect on learning and educational achievements in children.
2. The key forms of work employed by teachers are information delivery by email, communication through the online account of the school or the class.
3. The factors facilitating parent involvement in the organisation of social pedagogical support at general education establishments include: explanation of the importance of communication, nurturing o teacher and parent relations.
The thesis of the studies in the field of education consists of 40 pages, 9 tables, 46 literature and information sources and 3 annexes. |
en_US |
dc.description.abstract |
Aktualumas. Išanalizavus mokslinę literatūrą, pastebėta, jog trūksta duomenų apie situaciją, kuri atspindėtų, kaip ir kokiomis formomis tėvai įtraukiami į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendro ugdymo mokykloje.
Problema. Nagrinėti autoriai teigia, jog moksliniuose tyrimuose skiriama nepakankamai dėmesio problemai, nagrinėjančiai tėvų įtraukimą į vaikų ugdymą bendrojo ugdymo mokykloje.
Tyrimo objektas – tėvų įtraukimas į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendrojo ugdymo mokykloje.
Darbo tikslas – atskleisti pagrindines darbo formas, kurios skatintų tėvų įtraukimą į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendrojo ugdymo mokykloje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Analizuoti tėvų įtraukimą į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendrojo ugdymo mokykloje teoriniu aspektu.
2. Empirinio tyrimo metu nagrinėti pedagogų ir tėvų nuomonę apie darbo formas, padedančias įtraukti tėvus į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendrojo ugdymo mokykloje.
3. Empirinio tyrimo metu atskleisti veiksnius, skatinančius mokinių tėvų įtraukimą į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendrojo ugdymo mokykloje.
Išvados:
1. Tėvai nenoriai įsitraukia į socialinės pedagoginės pagalbos organizavimą bendro ugdymo mokykloje.
2. Pagrindinė pedagogų naudojama darbo forma - informavimas elektroniniais laiškais, bendravimas sukurtoje mokyklos, klasės paskyroje.
3. Veiksniai, skatinantys mokinių tėvų įtraukimą, yra šie: bendradarbiavimo svarbos paaiškinimas, ryšio tarp pedagogų ir tėvų kūrimas.
Pedagoginių studijų kursinį darbą sudaro 40 puslapių, 9 lentelės, 46 literatūros ir informacijos šaltiniai, 3 priedai. |
en_US |