DSpace talpykla

Paauglių psichologinių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Leikauskienė, Greta
dc.date.accessioned 2021-02-04T11:07:34Z
dc.date.available 2021-02-04T11:07:34Z
dc.date.issued 2021-01-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4264
dc.description Relevance. Adolescent bullying problems in schools are still a serious problem both in Lithuania and around the world, so it is very important to talk about bullying and its prevention, to look for appropriate measures to solve this problem and to be able to stop bullying. Lithuanian schools pay a lot of attention to bullying and there are a number of recommended and implemented violence and bullying prevention programs, but bullying still exists. Povilaitis and Valiukevičiūtė (2006) state that the most effective violence and bullying prevention programs are those that are long-term and involve the entire school community. Olweus (2008) asserts that one of the most important goals of a bullying prevention program is to redesign the school environment and atmosphere, which should reduce opportunities to harm others, so there, should be warmth, positive interest, and adult activity among the school community. The research problem. What are the measures for the prevention of psychological bullying of adolescents in a general education school. Object of the work. Prevention of adolescent psychological bullying in general education school. Aim of the work. To study the prevention of adolescent psychological bullying in general education school. Tasks of the work: 1. To analyse adolescent bullying prevention measures at school level, class level, individual level in general education school. 2. To review why it is beneficial to involve adolescents in bullying prevenyion at school. 3. To review how parents are involved in bullying prevention programs and what their role is. Methods of the work: • Analysis of scientific literature. • Statistical data analysis. • Questionnaire. en_US
dc.description.abstract Aktualumas. Paauglių patyčių problemos mokyklose vis dar rimta problema tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, todėl labai svarbu kalbėti apie patyčių problemą ir jų prevenciją, ieškoti tinkamų priemonių, kaip šią problemą spręsti. Lietuvos mokyklose daug dėmesio skiriama mokinių patyčių problemai ir yra nemažai rekomenduojamų, vykdomų patyčių prevencinių programų, bet patyčios vis tiek egzistuoja. Povilaitis ir Valiukevičiūtė (2006) teigia, kad veiksmingiausios smurto ir patyčių prevencijos programos yra tos, kurios yra ilgalaikės ir dalyvauja visa mokyklos bendruomene. Olweus (2008) teigia, kad patyčių prevencijos programos vienas svarbiausių tikslų yra mokyklos aplinkos ir atmosferos pertvarkymas, dėl kurio turėtų sumažėti galimybių skriausti kitus, todėl tarp mokyklos bendruomenės turėtų būti šiluma, pozityvus susidomėjimas, suaugusiųjų aktyvumas. Tyrimo problema. Kokios paauglių psichologinių patyčių prevencijos priemonės bendrojo ugdymo mokykloje. Darbo objektas. Paauglių psichologinių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje. Darbo tikslas. Tirti paauglių psichologinių patyčių prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje. Darbo uždaviniai: 1. Analizuoti mokyklos lygio, klasės lygio, individualaus lygio paauglių patyčių prevencijos priemones bendrojo ugdymo mokykloje. 2. Apžvelgti, kodėl verta paauglius įtrauki į patyčių prevenciją mokykloje. 3. Apžvelgti, kaip tėvus įtraukti į patyčių prevencijos programas ir koks jų patyčių prevencijoje vaidmuo. Darbo metodai: • Mokslinės literatūros analizė. • Anketinė apklausa. • Statistinė duomenų analizė. Darbo metodika: kiekybinis tyrimas buvo atliktas 2020 metais gruodžio mėnesį. Tyrime dalyvavo 39 respondentai: devyni socialiniai pedagogai ir trisdešimt 5 - 8 klasių auklėtojai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject prevencija en_US
dc.subject patyčios en_US
dc.title Paauglių psichologinių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje en_US
dc.title.alternative Prevention of Psychological Bullying of Adolescents in General Education School en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra