dc.contributor.author |
Jankevičius, Audrius |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-03T11:24:14Z |
|
dc.date.available |
2021-02-03T11:24:14Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4232 |
|
dc.description |
The relevance of the paper. Linguistic features support the meaning of a text, convey the main idea or emotion which may influence the readers and bring more charm to the language itself. Linguistic features such as morphological, semantic, syntactic and stylistic features have formed new criteria to delineate the distinctive characteristics of business article headlines and have made the research even more relevant to the topic.
The subject matter of the paper is the examples of headlines in English and Lithuanian.
The problem question of the paper is what linguistic features are typical to the headlines of business-related articles.
The aim of the paper is to reveal the most typical linguistic features in the headlines of English and Lithuanian business articles.
The objectives are:
1) to theoretically review the variety of linguistic features of different functional styles;
2) to identify the linguistic features in the headlines of business-related articles in English and Lithuanian.
The methods used include:
1) the analysis of theoretical references;
2) the descriptive, contrastive linguistic analysis.
The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part discusses the functions of headlines, functional styles, morphology, semantics, syntax, and stylistic features of headlines. The practical part of the paper introduces lexical, semantic, syntactic and stylistic analysis of English and Lithuanian headlines and the results of the research. The results of the linguistic study reveal that idioms as a linguistic feature is the most popular in English headlines while in Lithuanian headlines allusions dominate. It shows that both languages express complex ideas through emotional and symbolistic elements. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas. Kalbos bruožai sustiprina teksto prasmę, perteikia pagrindinę mintį ar emociją, galinčią paveikti skaitytojus ir suteikti daugiau žavesio kalbai. Morfologiniai, semantiniai, sintaksiniai ir stilistiniai kalbos bruožai suformavo naujus kriterijus, apibrėžiančius verslo straipsnių antraščių charakteristiką, todėl tyrimas šia tema ypač aktualus.
Darbo objektas yra antraščių pavyzdžiai anglų ir lietuvių kalbomis.
Darbo problema – kokie kalbos bruožai yra būdingi verslo straipsnių antraštėms.
Darbo tikslas – atskleisti būdingiausius kalbos bruožus angliškų ir lietuviškų verslo straipsnių antraštėse.
Darbo uždaviniai:
1) teoriškai apžvelgti skirtingų funkcinių stilių kalbos bruožų įvairovę;
2) identifikuoti kalbos bruožus, esančius angliškose ir lietuviškose verslo straipsnių antraštėse.
Darbo metodai:
1) teorinių šaltinių analizė;
2) aprašomoji, lyginamoji kalbinė analizė.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariama antraščių funkcijos, funkciniai stiliai, morfologiniai, semantiniai, sintaksiniai ir stilistiniai antraščių bruožai. Praktinėje darbo dalyje pristatoma leksinė, semantinė, sintaksinė ir stilistinė angliškų ir lietuviškų antraščių analizė bei tyrimo rezultatai. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais, galima teigti, kad idiomos kaip kalbos bruožas yra populiariausias angliškose antraštėse, o lietuviškose antraštėse dominuoja aliuzijos. Tai rodo, kad abiejų kalbų antraštėse sudėtingos idėjos išreiškiamos per emocinį ir simbolinį atspalvį turinčius elementus. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Linguistic features, typical linguistic features, business article headlines, comparison/ Kalbos bruožai, būdingi kalbos bruožai, verslo straipsnių antraštės, lyginamoji analizė. |
en_US |
dc.title |
Kalbos bruožų būdingų angliškų ir lietuviškų straipsnių antraštėms lyginamoji analizė |
en_US |
dc.title.alternative |
The Comparison of typical linguistic Features in the headlines of English and Lithuanian business related articles |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |