Santrauka:
Šiandieniniame pasaulyje geras įvaizdis viešbučių versle yra
privaloma sąlyga, nes nuo įvaizdžio gali priklausyti verslo sėkmingumas ir stabilumas. Taip pat
geru viešbučio įvaizdžių galima pritraukti naujus klientus, verslo partnernius, padidinti viešbučio
reputacija, pagerinti finansinius rezultatus, darbo aplinką ir išlaikyti subalansuota plėtra. Todėl,
norint išlikti tapti, ar išlikti sėkmingam viešbučių versle yra būtina žinoti veiksnius, kurie lemia
viešbučio įvaizdžio vertinimą.
Šiuolaikiškas svetingumas išsiskiria iš kitų tuo, kad susijusi veikla teikimo srityje yra
nepertraukiamas apgyvendinimas, paslaugų kokybės palaikymas ir naujų paslaugų rūšių diegimas,
kurios nėra būdingos svetingumo verslui. Šiais aspektais yra siekiama padidinti kokybę pagrindinių
apgyvendinimo paslaugų ir patenkinti šiuolaikinių vartotojų poreikius (Batinić, 2016).
Kiekvienam viešbučiui itin svarbu, kokį įvaizdį ji yra su(si)kūrusi visuomenėje, nes tai
vienas svarbiausių konkurencinių pranašumų. Įvaizdis padeda tapti pranašesniems prieš
konkurentus ir suteikia išskirtinumą santykiuose su įvairiomis įtakos grupėmis. Tad esama įvairių
strategijų geram įvaizdžiui susikurti, kadangi tai padeda pasiekti stabilią, ilgalaikę verslo sėkmę,
pritraukti naujus klientus, partnerius, skatina pardavimą, didina jo apimtį, didina galimybę
pasinaudoti išoriniais finansavimo šaltiniais, kokybiškais organizacijai būtinais ištekliais ir tokiu
būdu sąlygoja jos dinamišką raidą bei plėtrą (Nalivaiko, 2015). Kadangi pats įvaizdis neturi fizinės
išraiškos, todėl apie institucijos įvaizdį ir paslaugų kokybę klientai sprendžia iš to, kokį jiems įspūdį
palieka pati įmonė. Globalizacija ir konkurencija rinkoje sparčiai auga, todėl viešbučio įvaizdis
tampa efektyviu įrankiu ne tik tam, kad išliktų konkurencingoje rinkoje, bet ir tam, kad garantuotų
sėkmingos kompanijos vaidmenį. Teigiamas viešbučio įvaizdis yra sukuriamas, pasiekiamas ir kartu
valdomas. Tačiau pasitaiko, kad įvaizdis nėra toks, kokio viešbutis nusipelno ar tikisi gauti.
Viešbutis, kuris turi gerą įvaizdį, tampa geriau matoma rinkoje ir gauna didesnį klientų ar partnerių
pasitikėjimą (Laukianskaitė, Kartašova, 2015). Viešbučių paslaugos, kaip ir paslaugų sfera
visumoje, pasižymi išskirtinėmis charakteristikomis, o tai reiškia, kad viešbučių paslaugų vartotojų
elgsena yra fundamentaliai skirtinga. Šiuo atveju vartotojų sprendimų priėmimo procesą įtakoja
daugybė vidinių bei išorinių veiksnių, sustiprėja emocijų vaidmuo. Tokiomis sąlygomis
identifikuoti vartotojų elgseną skatinančius ir apsprendžiančius kintamuosius, nustatyti jų
tarpusavio sąveikas nėra lengva.
Description:
In today’s world, there is a good image in the hotel business
a prerequisite, as the success and stability of a business can depend on its image. Also
good hotel images can attract new customers, business partners, enhance the hotel
reputation, improve financial performance, work environment and maintain sustainable development. Therefore,
in order to survive to become or remain successful in the hotel business it is necessary to know the factors that determine
assessment of the hotel image.
Modern hospitality stands out from others in that there are related activities in the field of provision
uninterrupted accommodation, maintaining the quality of services and introducing new types of services,
which are not typical of the hospitality business. These aspects are aimed at increasing the quality of the core
accommodation services and to meet the needs of modern consumers (Batinić, 2016).
It is very important for every hotel what image it has created in society, because it is
one of the most important competitive advantages. The image helps to become superior against
competitors and gives exclusivity in relations with various groups of influence. So there are different
strategies for building a good image, as this helps to achieve stable, long-term business success,
attract new customers, partners, promote sales, increase its volume, increase opportunity
to use external sources of funding, high-quality resources necessary for the organization and such
in this way determines its dynamic development and expansion (Nalivaiko, 2015). Because the image itself has no physical
expressions, so clients decide on the image of the institution and the quality of services from what they feel like
leaves the company itself. Globalization and competition in the market is growing rapidly, hence the image of the hotel
becomes an effective tool not only to remain competitive in the market, but also to guarantee
the role of a successful company. A positive image of the hotel is created, achieved and at the same time
managed. However, it happens that the image is not what the hotel deserves or expects to receive.
A hotel that has a good image becomes more visible in the market and gets more customers or partners
trust (Laukianskaitė, Kartašova, 2015). Hotel services, as well as the sphere of services
as a whole, has exceptional characteristics, which means that hotel service users
behavior is fundamentally different. In this case, it influences the consumer decision-making process
many internal and external factors, the role of emotions is strengthened. Under such conditions
identify and determine the variables that stimulate and determine consumer behavior
interactions are not easy.