UAB ,,KD Jupiter“ ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimas

Loading...
Thumbnail Image

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Teorinėje darbo dalyje pateikiama literatūros analizė, apžvelgta logistikos sampratą literatūroje, teikiamų logistikos paslaugų kokybę, kas yra LPI, klientų segmentavimas, klientų tipai, lojalumą, RKV naudą bei trūkumai. Analitinėje darbo dalyje pateiktas tiriamojo objekto – įmonės „KD Jupiter aprašymas, ryšių su klientais valdymo analizė. Pagrįsta ir aprašyta pasirinkta tyrimo metodika, nagrinėjama bei susiteminama gauto tyrimo informacija, apibendrinami gauti duomenys. Trečioje darbo dalyje pateiktos ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimo kryptis. Darbo problema: UAB ,,KD Jupiter“ neturi įdiegtos ryšių su klientais valdymo sistemos, dėl to sunkiau sekasi išlaikyti įmonės klientus. Nėra komunikacijos sklandumo, po kelių sekmingų pervežimų, kontaktas su klientu neretai nutrunka. Darbo tikslas: Išanalizuoti UAB ,, KD Jupiter‘‘ ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimą. Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, informacijos šaltinių analizė, kokybinis duomenų analizės ir kiekybinis stebėjimo tyrimas.

Description

The theoretical part of the work presents an analysis of the literature, reviews the concept of logistics in the literature, the quality of logistics services provided, what is LPI, customer segmentation, customer types, loyalty, advantages and disadvantages of RKV. The analytical part of the work presents a description of the research object - the company “KD Jupiter, analysis of customer relationship management. The chosen research methodology is substantiated and described, the information of the obtained research is analyzed and summarized, the obtained data are summarized. The third part of the work presents directions for improving the quality of customer relationship management. The main problem: UAB KD Jupiter does not have a customer relationship management system in place, which makes it more difficult to retain the company's customers. There is no fluency of communication, after several successful shipments, contact with the client is often interrupted. The aim of the: To analyze the improvement of customer relationship management in UAB KD Jupiter. Objectives: Improving the quality of customer relationship management. Methods: Analysis of scientific literature, analysis of information sources, qualitative research of data analysis and quantitative observation.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By