dc.contributor.author |
Stanevičiūtė, Eva |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-21T10:20:20Z |
|
dc.date.available |
2020-07-21T10:20:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-29 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3781 |
|
dc.description |
The theoretical part of the work presents an analysis of the literature,
reviews the concept of logistics in the literature, the quality of logistics services provided, what is
LPI, customer segmentation, customer types, loyalty, advantages and disadvantages of RKV. The
analytical part of the work presents a description of the research object - the company “KD Jupiter,
analysis of customer relationship management. The chosen research methodology is substantiated
and described, the information of the obtained research is analyzed and summarized, the obtained
data are summarized. The third part of the work presents directions for improving the quality of
customer relationship management. The main problem: UAB KD Jupiter does not have a customer relationship management
system in place, which makes it more difficult to retain the company's customers. There is no fluency
of communication, after several successful shipments, contact with the client is often interrupted.
The aim of the: To analyze the improvement of customer relationship management in
UAB KD Jupiter.
Objectives: Improving the quality of customer relationship management.
Methods: Analysis of scientific literature, analysis of information sources, qualitative
research of data analysis and quantitative observation. |
en_US |
dc.description.abstract |
Teorinėje darbo dalyje pateikiama literatūros analizė, apžvelgta logistikos
sampratą literatūroje, teikiamų logistikos paslaugų kokybę, kas yra LPI, klientų segmentavimas,
klientų tipai, lojalumą, RKV naudą bei trūkumai. Analitinėje darbo dalyje pateiktas tiriamojo objekto
– įmonės „KD Jupiter aprašymas, ryšių su klientais valdymo analizė. Pagrįsta ir aprašyta pasirinkta
tyrimo metodika, nagrinėjama bei susiteminama gauto tyrimo informacija, apibendrinami gauti
duomenys. Trečioje darbo dalyje pateiktos ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimo kryptis. Darbo problema: UAB ,,KD Jupiter“ neturi įdiegtos ryšių su klientais valdymo sistemos, dėl
to sunkiau sekasi išlaikyti įmonės klientus. Nėra komunikacijos sklandumo, po kelių sekmingų
pervežimų, kontaktas su klientu neretai nutrunka.
Darbo tikslas: Išanalizuoti UAB ,, KD Jupiter‘‘ ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimą.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, informacijos šaltinių analizė, kokybinis
duomenų analizės ir kiekybinis stebėjimo tyrimas. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Klientas, ryšių valdymas, kokybės gerinimas. |
en_US |
dc.title |
UAB ,,KD Jupiter“ ryšių su klientais valdymo kokybės gerinimas |
en_US |
dc.title.alternative |
Improving the Quality of Customer Relationship Management at KD Jupiter UAB |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |