dc.description |
Relevance of the topic: this work examines the social assistance received by pedagogues experiencing bullying and / or aggression of students in general education schools.
Research problem: in what ways and methods do a social worker’s provide assistance to teachers who are experiencing bullying and/or aggression of students in general education schools.
The object of research: the methods of a social worker’s activity in providing social assistance to teachers who experience bullying and/or aggression of students in general education schools.
The aim of the research: to reveal the methods of a social worker’s activity in providing social assistance to teachers who experience bullying and/or aggression of students in general education schools.
Research tasks: 1. Discuss the concept of bullying and aggression. 2. To reveal the causes and consequences of children’s aggressive behavior. 3. To describe the methods of social work with teachers who experience bullying and/or aggression of students in general educations schools. 4. To determine the methods of activity of a social worker in providing social assistance to teachers who experience bullying and/or aggression of students in general education schools. 5. To identify the extent and consequences of students' bullying and / or aggression experienced by teachers.
Research methodology and research subjects: the analysis of scientific literature aims to discuss the concepts of bullying, aggression, the characteristics of children's aggression, to describe the methods of social work with teachers experiencing bullying and / or aggression of students. The aim of the interview method is to determine the methods of social worker activity by providing social assistance to educators experiencing bullying and / or aggression of students. The study involved 6 social workers working in general education schools.
Results of the empirical research: according to the informants, this problem is relevant in schools and it is necessary to solve it. Informants, when helping teachers who experience student bullying, mainly use individual social work and counseling Informants also say that educators are forced to take medications - sedatives and antidepressants in order to continue working. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas: šiame darbe nagrinėjama, kokią socialinę pagalbą gauna pedagogai, patiriantys mokinių patyčias ir (ar) agresiją, bendrojo ugdymo mokyklose.
Tyrimo problema: Vis daugiau pedagogų, dirbančių bendrojo ugdymo mokyklose, kreipiasi į socialinius darbuotojus dėl patiriamų patyčių. Tačiau, socialiniai darbuotojai neturi tinkamų žinių kaip pagelbėti pedagogams patiriantiems patyčias.
Tyrimo objektas: socialinio darbuotojo veiklos metodai, teikiant socialinę pagalbą pedagogams, dėl patiriamų patyčių ir (ar) agresijos iš mokinių, bendrojo ugdymo mokyklose.
Tyrimo tikslas: atskleisti socialinio darbuotojo veiklos metodus ir būdus, teikiant socialinę pagalbą pedagogams, patiriantiems mokinių patyčias ir (ar) agresiją bendrojo ugdymo mokyklose.
Tyrimo uždaviniai: 1. Aptarti patyčių ir agresijos sampratą. 2. Atskleisti vaikų agresyvaus elgesio priežastis ir pasekmes. 3. Apibūdinti socialinio darbo su pedagogais, patiriančiais mokinių patyčias ir (ar) agresiją, bendrojo ugdymo mokyklose, metodus. 4. Nustatyti socialinio darbuotojo veiklos metodus, teikiant socialinę pagalbą pedagogams, patiriantiems mokinių patyčias ir (ar) agresiją bendrojo ugdymo mokyklose. 5. Identifikuoti pedagogų patiriamų patyčių ir (ar) agresijos, iš mokinių, mastą ir pasekmes.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: mokslinės literatūros analize siekiama aptarti patyčių, agresijos sąvokas, vaikų agresyvumo charakteristiką, apibūdinti socialinio darbo su pedagogais, patiriančiais mokinių patyčias ir (ar) agresiją, metodus. Interviu metodu yra siekiama nustatyti socialinio darbuotojo veiklos metodus teikiant socialinę pagalbą pedagogams, patiriantiems mokinių patyčias ir (ar) agresiją. Tyrime dalyvavo 6 socialiniai darbuotojai dirbantys bendrojo ugdymo mokyklose.
Empirinio tyrimo rezultatai: informantų teigimu ši problema mokyklose yra aktuali ir ją spręsti būtina. Informantai, padėdami pedagogams, patiriantiems mokinių patyčias, daugiausiai naudoja individualų socialinį darbą, konsultavimą. Taip pat informantai teigia, kad pedagogai yra priversti vartoti medikamentus – raminamuosius ir antidepresantus tam, kad galėtų toliau dirbti. |
en_US |