Santrauka:
Atsižvelgiant į šių dienų visuomenėje plačiai minimus judėjimus, skatinančius pozityvų požiūrį į bet kokio tipo kūną, baigiamojo darbo tematika siejama su valgymo sutrikimų problematika. Studijuojant įvaizdžio dizaino studijų programą išugdytas supratimas kaip naudojant įvaizdžio komponentus galima pateikti save. Individualaus kūno išvaizdos baimė ir gėda tapo priežastimi suprasti formas ir stilius bei jų koreliavimą tarpusavyje, todėl pasirinkta anoreksijos raiškos įvaizdyje analizė, kuri naudinga įvaizdžio dizaino specialistui įgyvendinant profesines užduotis.
Suformuota baigiamojo darbo tema, pavadinimu „Įvaizdis meninėje fotografijoje kaip pasiūla anoreksijos socialinei reklamai“. Išsikeltas tikslas remiantis įvaizdžio komponentais, reklamos vizualinėje dalyje išanalizuoti anoreksijos raišką ir atlikti įvaizdinę fotosesiją ir tokiu būdu formuoti pasiūlą socialinei reklamai. Tikslui pasiekti išsikelti uždaviniai išanalizuoti kūno vaizdo sampratos raidą ir priežastingumą istoriniame kontekste nuo pirmykščių laikų iki šių dienų, apžvelgti socialinių reklamų pavyzdžius ir išanalizuoti juos pagal veiksmingos reklamos elementus, įgyvendinti įvaizdinę fotosesiją, suformuotą socialinės reklamos pasiūlai ir atliekant tyrimą interviu būdu išsiaiškinti respondentų požiūrį į socialinės reklamos veiksmingumą kovojant su šia liga.
Naudojantis gausia kostiumo istorijos literatūra ((Katalynas, 2003), (Grinius, 2002), (Gaižutis, 2004), (Guzevičiūtė, 2001), (Vazalinskienė, 2014), (Idzelytė, 2009), (Ignatavičienė, 2006), (Stevenson, 2014), (Marsh, 2012), (Watt, 2015), (Laver, 1995), (Ogijienė, Šakienė, 1995), (Boardman, 1998)) ir kt., darbe išanalizuota kūno vaizdo sampratos raida ir priežastingumas istoriniame kontekste nuo pirmykščių laikų iki šių dienų. Apžvelgti socialinių reklamų pavyzdžiai, kurie analizuojami pagal veiksmingos reklamos elementus remiantis (Jokubauskas, 2003), (Miliūtė, 2004), (Keršytė, 2007), (Jonaitis, 2013), (Furst, 1998), (Skerstonas, 2014).
Baigiamojo darbo kūrybinėje dalyje įgyvendinta įvaizdinė meninė fotosesija, formuojama kaip pasiūla socialinės reklamos pasiūlai su tikslu atskleisti asmens kovą su savimi ir aplinka sergant anoreksija. Fotosesijos idėja, įkvėpta amerikiečių režisierės Marti Noxon dramos „Į kaulus“ (angl. „To the bone“), (2017) – fotografijose perteikta istorija apie individo atgimimą.
Realizavus fotosesiją empirinėje tyrimo dalyje sudarytas pusiau struktūrizuotos kategorijos interviu klausimynas, kuris buvo pateiktas mišriai bei tikslinei auditorijai. Ištyrus respondentų nuomones paaiškėjo, kad 76 proc. apklaustųjų mano, jog socialinė reklama veiksminga priemonė anoreksijos prevencijai.
Description:
Acording to in today‘s society widely mentioned movements which promote a positive attitude to any type of body, the theme of the thesis is related to the problems of eating disorders. By studying the image design study program gained an understanding of the image components, forms, styles and correlation of the image was developed. Starting practise in the fashion industry and feelling responsible and socially duty to talk about sensitive, uncomfortable topics, an analysis of anorexia expression in the image has been chosen, which is useful for the image design specialist in the implementation of professional tasks. The theme of the final thesis formulated „Image in Artistic Photography as a Suggestion for Social Advertising of Anorexia“. The goal, based on the image components, is to analyze the expression of anorexia in the visual part of advertising and to make a visual photo session and thus to create an offer for social advertising. Targets for achieving the goal are to analyze the development of the concept of the body image and it is causality in the historical context from the early days to the present, to review the examples of social advertisements and to analyze the according to the elements of effective advertising, to implement the image based photo session formed by the offer of social advertising and to fing out the attitude of the respondents towards the social survey advertising effectiveness in combating this disease. Using abundant literature of costume history ((Katalynas, 2003), (Grinius, 2002), (Gaižutis, 2004), (Guzevičiūtė, 2001), (Vazalinskienė, 2014), (Idzelytė, 2009), (Ignatavičienė, 2006), (Stevenson, 2014), (Marsh, 2012), (Watt, 2015), (Laver, 1995), (Ogijienė, Šakienė, 1995), (Boardman, 1998)) and so on, analyzed the evolution of the concept of body image and causality in the historical context from the early days to the present. An overview examples of social advertising that are alayzed based on the elements of effective advertising (Jokubauskas, 2003), (Miliūtė, 2004), (Keršytė, 2007), (Jonaitis, 2013), (Furst, 1998), (Skerstonas, 2014). In the creative part of the final work an imaginary artistic photo session has been implemented, forming as an offer for the social advertising with the aim to reveal an anorexia of a person struggle with himself and the environment. The idea of a photo session, inspired by the drama „To the bone“ by american director Marti Noxon (2017), is a story about the rebirth of an individual. After completing the photo session in the empirical part of the study. A structurated category interview questionnaire was prepared fot the mixed and target audience. Respondents opinion showed that 76 percent of respondents believe that social advertising is an effective means of preventing anorexia.