Santrauka:
Suformuota baigiamojo darbo tema pavadinimu ,,Asmens sutrikusio identiteto raiška
bjaurumo estetikoje su mados prekės ženklu ,,Tommazo’’’’
Identitetas yra viena iš pagrindinių sąvokų, kurią individas kvestionuoja jau nuo pat
žmonijos atsiradimo. Baigiamajame darbe sutelkiamas dėmesys į neigiamą žmogaus prigimties
prizmę. Darbo tikslas - remiantis žmogaus identiteto sutrikimo ir praradimo problematika, bei
pasitelkiant bjaurumo estetikos dėmenimis kuriama įvaizdinė fotosesija mados prekės ženklui
,,Tommazo‘‘. Darbo problematika - formuojant ,,Tommazo’’ prekės ženklo kolekcijos įvaizdį,
siekiama išsiaiškinti kaip gali būti paveikiama prekės ženklo meninė raiška, kuomet pasirenkama
bjaurumo estetika. Analizuojama kaip galima pakeisti ,,Tommazo’’ prekės ženklo estetinę pateiktį,
kuomet neverbaliniai asociatyviniai įvaizdžiai yra suvokiami per bjaurumo prizmę. Stengiamasi
parodyti kaip įvaizdžio dizainerio pagalba gali būti perteikiama androginiška apranga, kuomet
neparodomas modelio identitetas. Tyrimo uždaviniai: 1. Apžvelgti žmogaus identiteto raišką ir raidą
istoriniame dailės kūrinių kontekste bei išanalizuoti žmogaus identiteto teorijas; 2. Analizuoti
skirtingų meno sričių kūrėjų vizijas per marginalinės mados bei bjaurumo estetikos prizmę; 3.
Pasitelkus vieno atvejo analizės metodą išanalizuoti mados prekės ženklo ,,Tommazo‘‘ meninę
raišką; 4. Remiantis atlikta literarūeos analize bei tyrimų metu rasta informacija, kuriama įvaizdinė
mados fotosesija prekės ženklui ,,Tommazo’’.
Neigiami psichologiniai aspektai pastebimi analizuojamoje dailės istorijoje jau nuo
pirmykščio meno, kuomet identitetas buvo išreikštas kanonuose arba perteikiant visuomeninio
gyvenimo problematiką. Remiantis identiteto teorijomis, išsiaiškinta, jog norint asmeniui pasiekti
pasąmonės balansą – reikia gebėti suvokti tiek neigiamus, tiek teigiamus gyvenimiškus aspektus.
Literatūroje rasta informacija pagrindžia bjaurumo estetikos pritaikomumą baigiamajame
bakalauriniame darbe.
Baigiamojo darbo atliekamoje fotosesijoje, androginiškumas marginalinėje madoje
perteikiamas kuomet fotosesijos rezultate nerodomas žmogaus identitetas. Išreiškiama laisva
asmenybės raiška, kurioje propoguojama, jog žmogus neprivalo būti tobulas. Darbo
naujumas/aktualumas - bjaurumo estetika remiamasi kaip įrankiu prekės ženklo meninei raiškai
pademonstruoti siekiant sudominti naują auditoriją, o darbo rezultatas gali būti naudojamas
,,Tommazo’’ socialinių tinklų komunikacijai arba meninės fotografijos parodose, konkursuose.
Description:
Thesis for bachelor’s professional degree is called ’’Expressing A Person’s Distorted
Identity In The Aesthetics Of Ugliness With The Fashion Brand ’’Tommazo’’’’
Identity is one of the most common concepts that the individual has been questioning since
the beggining of humanity. The thesis focuses on the negative side of human psychological and
mental nature. The aim of the work - to create image design photoshoot through the aesthetics of
ugliness for the fashion brand ’’Tommazo’’, based on the problems of disruption and loss of human
identity. The problematic of the research – while creating the image design for collection of the
fashion brand ’’Tommazo’’, the aim is to find out how the artistic expression of the brand can be
changed when it‘s being influenced by the aesthetics of ugliness. It is being analysed how to change
the aesthetic image of the ’’Tommazo’’ brand, where nonverbal associative images are perceived
through the prism of ugliness. With the help of an image designer, attempts are being made to show
how androgynous fashion style can be perceived, when the identity of the person is unrecognizable.
Objectives of the thesis research: 1. To review the expression and development of human identity in
the historical context of art works and to analyze theories of human identity; 2. To analyse the artistic
perceptions of creators from different fields of art. It is being done through the point of marginal
fashion and the aesthetics of ugliness; 3. To analyse the artistic expression of the fashion brand
"Tommazo" using a one-case analysis method; 4. Based on the analysis of the literature and the
information found during the research, the image design fashion photoshoot for the fashion brand
‘‘Tommazo’’ is being created.
Negative psychological aspects have been recognised in the analysis of art history, which
presents how human identity was repressed with canons or by conveying the problems of public life.
Based on identity theories, it has been found that, in order for a person to achieve subconscious
balance, it is necessary to be able to perceive both negative and positive aspects of life. The
information that has been found in the literature, substantiates the applicability of the aesthetics of
ugliness in the final professional bachelor's degree thesis.
Androgyny is conveyed through marginal fashion and does not represent or show human
identity. It is presented as a free individual expression, which propagates that a person does not have
to be perfect. Novelty / relevance of the work - the aesthetics of ugliness is used as a tool to
demonstrate the artistic expression of the fashion brand. It is being done in order to attract new
audience, meanwhile the result of the photoshoot can be used for ‘‘Tommazo’’ social network
communication or art photography exhibitions and/or competitions.