Santrauka:
Socialiniai tinklai yra vieta, kurioje susipina laisvalaikis, darbas, pramogos ir draugai.
Pasaulinės pandemijos metu didžiulė problema tapo artimų žmonių atskirtis, o socialiniai tinklai
leidžia žmones pasiekti visame pasaulyje ir išlaikyti artimą socialinį ryšį. Tačiau socialiniuose
tinkluose yra ir neigiamų dalykų. Čia vyksta elektroninės patyčios, šmeižtas, persekiojimas. Taip
pat didelė problema yra duomenų vagystė ir socialinių tinklų sukeliama priklausomybė. 16–21
metų asmenys yra imlūs ir matomas turinys socialiniuose tinkluose gali tiesiogiai veikti jų
pasaulėžiūrą. Todėl labai svarbu su šiais jaunais asmenimis kalbėti apie socialinius tinklus, čia
formuojamus įvaizdžius bei jų daromą įtaką.
Baigiamojo darbo „Socialiniuose tinkluose kuriamų įvaizdžių įtaka asmenų nuo 16 iki 21
metų amžiaus požiūriui į save“ darbo objektas yra socialiniuose tinkluose patiriamos teigiamos ir
neigiamos patirtys bei jų vizualizavimas įvaizdinėje fotosesijoje. Darbo tikslas yra išanalizuoti
socialinių tinklų įtaką kuriamam įvaizdžiui ir požiūriui į save nuo 16 iki 21 metų asmenims. Tikslui
pasiekti iškelti trys uždaviniai: išanalizuoti populiariausius socialinius tinklus Lietuvoje ir
užsienyje, apžvelgti ir ištirti socialinių tinklų įtaką kuriamam asmenų įvaizdžiui, atlikti įvaizdinę
fotosesiją, kurioje atsispindėtų teigiama ir neigiama socialinių tinklų pusė. Atlikus vieno atvėjo
tyrimą buvo surinkti duomenys apie užsakovą. Taip pat buvo atlikta anketinė apklausa bei
giluminis interviu su penkiais informantais iš tikslinės auditorijos. Gauta informacija papildė vieno
atvejo analizės duomenis ir leido gauti papildomų duomenų apie socialiniuose tinkluose matomas
tendencijas, žmonių patiriamas emocijas ir išgyvenimus. Šių duomenų pagrindu buvo atlikta
dešimties įvaizdžių fotosesija, kuri suskirstyta į teigiamus ir neigiamus išgyvenimus, taip
atspindint socialinių tinklų naudą ir žalą.
Description:
Social media is a place, where you can find leisure, work, entertainment and friends. A
huge problem has emerged during global pandemic, where relatives got seperated. Although
however social media enables relatives to communicate all over the world and maintain close
social bond, there are many negative things as well. Unfortunately bullying, slander, harassment
is common in on social media websites, as well as data theft and addiction. 16–21 year-old
individuals are very receptive, so the content they see on social media can have a great impact on
their worldview. Therefore it is very important to communicate with these young individuals about
their image and self-conception on social media.
The title of this work is“The impact of social media on the image and self-conception of
16- 21 year-old individuals”. The object of this work is positive and negative experiences in social
media and their visualization in image photo shoot. The goal of this work is to analyse the influence
of social media influence on the developed image and self-conception of 16–21 year-old
individuals. There are three objectives in this work: to analyse the most popular social media sites
in Lithuania and abroad, to review and investigate the influence of social media on the developed
individual image, to perform image photo shoot, where both positive and negative sides of social
media could be seen. A Pilot fieldwork was conducted to collect the data on client. Additional
survey and interview was carried out with five informants from the target audience. This data
provided knowledge about social media tendencies, individual emotions and experiences. Using
this using the collected data ten individual images were developed and carried out in photo shoot,
to point out the benefits and harms of social media.