Santrauka:
Anot R. Žukauskienės (2012), žmogus kalbą
mokosi visą gyvenimą, tačiau patys sparčiausi ir greičiausi mokymosi metai – ikimokyklinio amžiaus
vaikų. Šiame darbe analizuojama smulkiosios tautosakos įtaka ikimokyklinio amžiaus vaiko kalbos
raidai. Smulkioji tautosaka pasirinkta todėl, kad tai gerai žinomi trumpi tekstai, kurie yra turtingi,
vaizdingos leksikos, greitai įsimenami ir žaismingi, savyje sukaupę daug gyvenimiškos patirties ir
išminties. Tačiau dabar dėl informacinių technologijų gausos, išmaniųjų prietaisų paplitimo XXI a.
žmonių gyvenime - smulkiosios tautosakos tekstai dažnai užmiršti ir retai naudojami. Todėl svarbu
priminti šio tautosakos žanro galimybes, jas paaiškinti tėvams, taikyti pedagogų darbe bei atrasti
naujus panaudojimo metodus ugdant vaiko kalbinius gebėjimus.
Tyrimo objektas – smulkiosios tautosakos reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaiko kalbos
raidai.
Tyrimo tikslas – atskleisti smulkiosios tautosakos įtaką ikimokyklinio amžiaus vaiko kalbos
raidai.
Description:
According to Žukauskienė (2012), although
humans are continuously learning language over the course of their entire lives, the most efficient
and accelerated years in terms of language acquisition are those of preschool childhood. This study
analyses the role and importance of verbal folklore in the language development of pre-school
children. The focus on verbal folklore stems from its well-known short stories that are rich in visual
lexicon, playful and easy to memorize. They are also filled with accumulated life experience and
notions of common wisdom. However, as a result of current abundance of information technology
as well as spread of smart devices in everyday life of 21st century, the texts of verbal folklore are
increasingly forgotten and used ever more rarely. That is why it is important to remind of the
potential of this genre, explain it to parents, employ it in pedagogical work, as well as discover new
methods of its use for the development of child’s language skills.
Research focus – the importance of small folklore in the language development of preschool
children.
Research aim – to demonstrate the influence of small folklore on the language development of
preschool children.