Santrauka:
Teorinėje darbo dalyje aptariama marketingo veikla ir jos aktualumas ir ją
įtakojantys veiksniai. Analitinėje dalyje analizuojama įmonės UAB „AŠA“ veikla, atliekama įmonės
SSGG analizė, paeikiama vartotojų nuomonių tyrimo rezultatų analizė. Projektinėje dalyje pateikiama
įmonės UAB „AŠA“ marketingo veiklos tobulinimo programa/ planas. Darbo problema - Įmonė UAB „AŠA“ neturi marketingo skyriaus, taip pat ir kompetentingo
marketingo specialisto. Todėl įmonėje marketingo veikla atsitiktinė, marketingo priemonės
pasirenkamos pagal poreikį iš anksto neplanuojant.
Darbo tikslas - Atskleidus marketingo veiklos svarbą/reikšmingumą įmonei ir išanalizavus UAB
„AŠA“ marketingo veiklą, pateikti marketingo veiklos tobulinimo sprendimus.
Description:
The theoretical part of the work discusses marketing activities and their
relevance and the factors influencing it. The analytical part analyzes the activities of the company UAB
AŠA, performs the SWOT analysis of the company, and analyzes the results of the consumer opinion
survey. The project part presents the marketing activity improvement plan / plan of the company UAB
AŠA. The problem - the company UAB AŠA does not have a marketing department, as well as a
competent marketing specialist. Therefore, the marketing activities in the company are random, the
marketing tools are selected according to the need without prior planning.
The aim - of the work is to reveal the importance / significance of marketing activities for the
company and to analyze the marketing activities of UAB AŠA, to provide solutions for the improvement
of marketing activities.