Santrauka:
Teorinėje darbo dalyje analizuojama skaitmeninės rinkodara ir jos
priemonės. Nagrinėjama internetinių užsakymų tarptautinė tiekimo grandinė ir jos rizikos. Analitinėje
darbo dalyje analizuojami moksliniai tyrimai, jų rezultatai. Pateikiamas kiekybinio tyrimo
pasirinkimo argumentavimas ir klausimų sudarymas, atlikto tyrimo rezultatai. Projektinėje darbo
pateikiami siūlymai, kokiais būdais turėtų būti skatinami pardavimai naujoje tiekimo grandinėje. Darbo problema - kaip skatinti pardavimus skaitmeninėmis rinkodaros priemonėmis MB
„Arbatologija“ naujoje tiekimo grandinėje? Įdiegus naują tiekimo grandinę pristatymo laikas tampa
ilgesnis.
Darbo tikslas - išanalizavus pardavimų skatinimo ypatumus skaitmeninės rinkodaros
priemonėmis, parengti pardavimo skatinimo sprendimus MB „Arbatologija“ užsakymų didinimui
naujoje tiekimo grandinėje.
Description:
The theoretical part of the work analyses digital marketing and its tools.
The first chapter also examines the supply chain when customers are ordering online. The
international supply chain of online orders and its risks are examined. The analytical part of the work6
analyses research, their results. Presentation of the argumentation of the choice of quantitative
research and formulation of questions. The argumentation of the choice of quantitative research and
the formation of questions, the results of the research are presented. The project work provides
suggestions on how sales in the new supply chain should be promoted. The main problem of the Sales promotion of Arbatologija MB through digital
marketing tools in the new supply chain - how to promote sales through digital marketing tools in
the new supply chain of MB “Arbatologija”? With the introduction of the new supply chain, delivery
time becomes longer.
The aim of the Sales promotion of Arbatologija MB through digital marketing tools in
the new supply chain - after analysing the peculiarities of sales promotion through digital marketing
tools, to prepare sales promotion solutions for increasing orders in the new supply chain.