Santrauka:
Tyrimo tikslas. Norint geriau suprasti reklaminius tekstus labai svarbu atlikti lingvistinę jų analizę. Reklamų tekstuose naudojamos sintaksinės stilistinės priemonės daro įtaką jų prasmei. Šio darbo tikslas yra išsiaiškinti kokios sintaksinės priemonės yra naudojamos reklamose ir kokią įtaką jos daro reklamos reikšmei.
Tyrimo metodologija. Naudojantis teoriniais šaltiniais buvo nustatytos panaudotos sintaksinės stiliaus priemonės reklaminiuose tekstuose. Pritaikant lingvistinę analizę pavyko apibrėžti ir kokį efektą sukėlė panaudotos sintaksinės stiliaus priemonės.
Išvados. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais galima teigti, kad dažniausiai aptinkama stilistinė sintaksinė priemonė reklaminiuose tekstuose yra pasikartojimas. Dvi šios stilistinės priemonės rūšys buvo aptiktos dažniausiai. Mažiausiai pavyzdžių buvo rasta su stilistine sintaksine inversija.
Description:
The aim of the paper. To better understand advertisements it is important to perform a linguistic analysis. The syntactic stylistic devices used in the texts of advertisements affect their meaning. The aim of this paper is to determine the syntactic devices are used in advertisements and what influence they have on the meaning of advertisements.
Research methodology. Using theoretical sources, the syntactic devices used in the advertisements texts were determined. Applying linguistic analysis, it was possible to define and what effect the syntactic devices used had.
Conclusions. Based on the results of the linguistic analysis, it can be confirmed that the most commonly found stylistic syntactic device in texts of advertisements is repetition. Two types of repetition were the most common. The fewest examples were found with stylistic syntactic inversion.