Santrauka:
Temos problema/ aktualumas: Tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje nuolat daugėja vaikų turinčių individualių ugdymosi poreikių. Didėjant šių vaikų skaičiui auga ir poreikis juos integruoti į visuomenę kaip visaverčius jos narius. Ši integracija labai priklauso nuo pedagogo požūrio. Deja dauguma atvejų pedagogų nuomonės išsiskiria. Šią problemą analizavo mokslininkai ir praktikai. Šis darbas yra dedikuotas aptarti vaiko, turinčio specialiųjų ugdymo/-si poreikių, integravimo į bendrąsias ikimokyklinio ugdymo grupes svarbą, identifikuoti edukacines problemas ir numatyti sprendimus joms spręsti.
Darbo tikslas: išanalizuoti vaiko, turinčio specialiųjų ugdymo/-si poreikių, integravimą į bendrąsias ikimokyklinio ugdymo grupes.
Darbo objektas: vaiko, turinčio specialiųjų ugdymo/-si poreikių, integravimas į bendrąsias ikimokyklinio ugdymo grupes.
Description:
Identification of the problem / relevance of the research: In the world and in Lithuania numbers of children with developmental disorders increases all the time. With growing numbers of those children need to integrate them into society as full members of it grows, too. This integration largely depends on educator’s view at it. Sadly, in many occasions educator’s opinions differ. The problem was analyzed by scientists and practitioners. The present Bachelor’s work is dedicated to discuss the influence of children’s that has special educational needs integration into general pre-school groups, to identify educational problems and foresee possible problem solving decisions.
The aim/goal of the paper is to analyze the children’s with special educational needs integration into general pre-school groups.
The subject of the paper: the children’s with special educational needs integration into general pre-school groups.