Santrauka:
Temos aktualumas. Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje pacientai apsilanko su savo
šeimos nariais, kurie lygiai taip pat pergyvena dėl sveikatos būklės, kaip ir pats pacientas. Todėl
slaugytojoms tenka bendrauti ne tik su pacientais, bet ir su jų artimaisiais, juos suprasti ir paaiškinti
esamą situaciją. Šiuo tyrimu norima išsiaiškinti slaugytojų su pacientais ir jų artimaisiais tarpusavio
santykius.
Tyrimo tikslas. Įvertinti bendradarbiavimą tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų
priėmimo ir skubios pagalvos skyriuje.
Tyrimo uždaviniai. Aprašyti priėmimo skyriaus veiklos pobūdį teisiniu ir organizaciniu
požiūriu, apibūdinti veiksnius lemiančius efektyvų bendravimą tarp įvairių grupių pacientų ir
slaugytojų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, nustatyti kokios bendradarbiavimo kliūtys iškyla
tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, atskleisti
bendradarbiavimo tobulinimo galimybes tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir
skubios pagalbos skyriuje.
Tyrimo metodai. Tyrimo atlikimui išanalizuota Lietuvos ir užsienio literatūra. Pasirinktas
kokybinis tyrimas, atliktas pusiau struktūruotas interviu, laikantis konfidencialumo ir
anonimiškumo, ir atlikta tyrimo (content) analizė. Tyrime dalyvavo 15 slaugytojos, dirbančios
priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, kurios pasirinktos atsitiktiniu būdu.
Tyrimo išvados. Pacientų konfidencialumas ir privatumas priėmimo ir skubios pagalbos
skyriuje turi būti užtikrinamas teisės aktų nustatyta tvarka. Efektyvaus bendravimo tarp slaugytojų
ir įvairių grupių pacientų prielaidos yra šios: kantrybė, empatija, supratingumas bei išklausymas,
pateiktos informacijos paprastumas ir aiškumas. Bendradarbiaujant su pacientais pagrindinės kliūtys
yra priešiškumas, sudėtingos informacijos nesupratimas, manipuliacijų baimę, o artimųjų kliūtys
paaiškėjo tokios, kaip nekantrumas, bendradarbiavimo stoka, nusistatymas prieš sveikatos
priežiūros specialistus. Pačių slaugytojų nuomone, kvalifikacijos tobulinimas, konsultavimasis su
psichologu bei dalinimasis savo patirtimi tarp kolegų – būtų efektyvios priemonės, padedančios tobulinti bendradarbiavimą su pacientais ir jų artimaisiais.
Description:
Relevance of the topic. Patients visit the Emergency Department with their family members who
are concerned of their relative’s health as much as the patients themselves. Therefore, nurses need
to communicate not only with patients but also with them to understand and explain the situation.
This study tries to clarify the relationship between nurses, patients and their relatives.
The aim of the study. To evaluate collaboration between nurses and patients, their relatives in the
Emergency Department.
Objectives of the study. To describe the legal and organizational nature of the Emergency
Department‘s activities, to qualify the factors that determine effective communication between
different groups of patients and nurses in Emergency Department, to explore the obstacles to
cooperation between nurses, patients and their relatives in the Emergency Department, to identify
opportunities for improving collaboration between nurses, patients and their relatives in the
Emergency Department.
Research methods. For the purpose of the research, Lithuanian and foreign literature was analyzed.
Qualitative research method was selected with a semi – structured interview while keeping
confidentiality and anonymity. Content analysis was performed. The study involved 15 nurses who
work in the Emergency Department, selected randomly.
Results of research. Patient confidentiality and privacy in the emergency department must be
guaranteed in accordance with the law. The premises for effective communication between nurses
and patients of different groups are: patience, empathy, understanding and listening, and the
simplicity and clarity of the information provided. The main obstacles in collaborating with patients
are hostility, misunderstanding of complex information, fear of manipulations, and relatives'
obstacles are impatience, lack of cooperation and prejudice against health professionals. From the
nurse’s point of view in-service training, consulting with a psychologist and sharing their experience with colleagues would be effective tools for improving collaboration with patients and
their relatives.