DSpace talpykla

Bendradarbiavimas tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Gustaitytė, Brigita
dc.date.accessioned 2020-02-27T08:32:54Z
dc.date.available 2020-02-27T08:32:54Z
dc.date.issued 2020-01-29
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2833
dc.description Relevance of the topic. Patients visit the Emergency Department with their family members who are concerned of their relative’s health as much as the patients themselves. Therefore, nurses need to communicate not only with patients but also with them to understand and explain the situation. This study tries to clarify the relationship between nurses, patients and their relatives. The aim of the study. To evaluate collaboration between nurses and patients, their relatives in the Emergency Department. Objectives of the study. To describe the legal and organizational nature of the Emergency Department‘s activities, to qualify the factors that determine effective communication between different groups of patients and nurses in Emergency Department, to explore the obstacles to cooperation between nurses, patients and their relatives in the Emergency Department, to identify opportunities for improving collaboration between nurses, patients and their relatives in the Emergency Department. Research methods. For the purpose of the research, Lithuanian and foreign literature was analyzed. Qualitative research method was selected with a semi – structured interview while keeping confidentiality and anonymity. Content analysis was performed. The study involved 15 nurses who work in the Emergency Department, selected randomly. Results of research. Patient confidentiality and privacy in the emergency department must be guaranteed in accordance with the law. The premises for effective communication between nurses and patients of different groups are: patience, empathy, understanding and listening, and the simplicity and clarity of the information provided. The main obstacles in collaborating with patients are hostility, misunderstanding of complex information, fear of manipulations, and relatives' obstacles are impatience, lack of cooperation and prejudice against health professionals. From the nurse’s point of view in-service training, consulting with a psychologist and sharing their experience with colleagues would be effective tools for improving collaboration with patients and their relatives. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje pacientai apsilanko su savo šeimos nariais, kurie lygiai taip pat pergyvena dėl sveikatos būklės, kaip ir pats pacientas. Todėl slaugytojoms tenka bendrauti ne tik su pacientais, bet ir su jų artimaisiais, juos suprasti ir paaiškinti esamą situaciją. Šiuo tyrimu norima išsiaiškinti slaugytojų su pacientais ir jų artimaisiais tarpusavio santykius. Tyrimo tikslas. Įvertinti bendradarbiavimą tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalvos skyriuje. Tyrimo uždaviniai. Aprašyti priėmimo skyriaus veiklos pobūdį teisiniu ir organizaciniu požiūriu, apibūdinti veiksnius lemiančius efektyvų bendravimą tarp įvairių grupių pacientų ir slaugytojų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, nustatyti kokios bendradarbiavimo kliūtys iškyla tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, atskleisti bendradarbiavimo tobulinimo galimybes tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje. Tyrimo metodai. Tyrimo atlikimui išanalizuota Lietuvos ir užsienio literatūra. Pasirinktas kokybinis tyrimas, atliktas pusiau struktūruotas interviu, laikantis konfidencialumo ir anonimiškumo, ir atlikta tyrimo (content) analizė. Tyrime dalyvavo 15 slaugytojos, dirbančios priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje, kurios pasirinktos atsitiktiniu būdu. Tyrimo išvados. Pacientų konfidencialumas ir privatumas priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje turi būti užtikrinamas teisės aktų nustatyta tvarka. Efektyvaus bendravimo tarp slaugytojų ir įvairių grupių pacientų prielaidos yra šios: kantrybė, empatija, supratingumas bei išklausymas, pateiktos informacijos paprastumas ir aiškumas. Bendradarbiaujant su pacientais pagrindinės kliūtys yra priešiškumas, sudėtingos informacijos nesupratimas, manipuliacijų baimę, o artimųjų kliūtys paaiškėjo tokios, kaip nekantrumas, bendradarbiavimo stoka, nusistatymas prieš sveikatos priežiūros specialistus. Pačių slaugytojų nuomone, kvalifikacijos tobulinimas, konsultavimasis su psichologu bei dalinimasis savo patirtimi tarp kolegų – būtų efektyvios priemonės, padedančios tobulinti bendradarbiavimą su pacientais ir jų artimaisiais. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.title Bendradarbiavimas tarp slaugytojų ir pacientų, jų artimųjų priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje en_US
dc.title.alternative Cooperation between Nurses and Patients, their Relatives in the Emergency Department en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra