Santrauka:
Šiuo metu svetingumo rinka išgyvena daugybę įvairiausių pokyčių, susijusių su
naujomis technologijomis, dizainu, globalizacija, įmonės siekia kuo efektyvesnio valdymo. Dėl šių
pasikeitimų individualiems viešbučių savininkams sunku susiorientuoti ir veikti, todėl vis dažniau
yra kreipiamasi į valdymo įmones, kurios turi daug patirties šioje rinkoje ir siūlo savo žinias (angl.
know-how). Valdymo sutartis yra viena populiariausių viešbučių valdymo formų (Durden, 2018).
Tai mažai laiko ir investicijų reikalaujantis viešbučių prekinių ženklų plėtros būdas, kurį dažnai
renkasi dirbantys viešbučių versle. Pagal didžiausios pasaulyje konsultavimo ir paslaugų
organizacijos „HVS“ atlikta tyrimą (2017), 2017 metais suskaičiuoti 475 valdymo sutarties
kontraktai ir daugiau nei 55 valdančiosios įmonės. Pirmoji valdymo sutartis buvo pasirašyta dar
1963 m., tarp „Hilton International“ ir Honk Kongo įmonės, tačiau dar ir šiomis dienomis
sudaromose sutartyse galima atrasti pirmosios valdymo sutarties aspektų (Evanoff, 2017). 2018
metais Lietuvoje viešbučių plėtra buvo labai aktyvi, rinkoje atsidarė (bus atidaryti) pasaulyje
žinomų prekinių ženklų „Hilton“, „Marriot“ ir kt. viešbučiai (Inreal grupė, 2019). Atsižvelgiant į
tai, kad tokių pasaulyje žinomų prekinių ženklų viešbučių plėtra Lietuvoje yra aktyvi, aktualu
išanalizuoti viešbučių valdymo ypatumus.
Description:
Nowadays hospitality industry is changing very fast, hoteliers seek for the most effective management and because of that, they choose hotel operators, which have a lot of experience and offer their know-how. Management agreement is one of the most popular management forms in hotel industry. It is inexpensive and fast brand development method, which is chosen often in hotel business. Worldwide known brands like Marriot or Hilton are expanding in Lithuania’s market, so that’s why it is important to analyse hotel management peculiarities.
The aim of the professional BA thesis – to analyse management peculiarities in hotel Ibis Kaunas Centre.
Objectives of the professional BA thesis:
1. To conduct analysis of hotel management. 2. To analyse the management situation of the hotel Ibis Kaunas Centre. 3. To determine the impact of management form on hotel management by doing a qualitative study. 4. To make suggestions on how to exploit the benefits and tools of a management contract in hotel management.
Methods of the professional BA thesis: the analysis of scientific literature and other information resources, structured expert interview.
The structure of the professional BA thesis: The theoretical part discusses four hotel management forms, their peculiarities and differences. The practical part of the work introduces situation analysis of the hotel “Ibis Kaunas Centre”, methodology of the research and the results of the research. The project part, based on analysis of three expert interviews, provides recommendations for better hotel management and exploitation of management contract benefits.