Santrauka:
Tyrimo probleminiai klausimai. Nepavyko rasti naujausių tyrimų apie bendrojo ugdymo
mokyklos pedagogų požiūrį į socialinio pedagogo profesiją, todėl iškyla probleminiai klausimai:
koks pedagogų požiūris į socialinio pedagogo profesiją?
Tyrimo objektas – bendrojo ugdymo mokyklos mokytojų požiūris į socialinio pedagogo profesiją.
Tyrimo tikslas – analizuoti bendrojo ugdymo mokyklos mokytojų požiūrį į socialinio
pedagogo profesiją.
Tyrimo uždaviniai:
1. Analizuoti socialinio pedagogo profesinio įvaizdžio svarbą.
2. Analizuoti socialinio pedagogo kompetencijų svarbą.
3. Aprašyti socialinio pedagogo autoriteto svarbą.
Tyrimo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Dokumentų analizė.
3. Anketinė apklausa.
4. Statistinė analizė.
5. Turinio analizė.
Empirinio tyrimo metodika. Kiekybinis tyrimas vykdytas 2018 metų Gegužės 18-21 dienomis ir
Gruodžio 10-13 dienomis tyrime dalyvavo 127 respondentai. Respondentai buvo pedagogai iš
penkių bendrojo ugdymo mokyklų. Dalyvavo įvairių kvalifikacijų pedagogai t.y mokytojai,
vyresnieji mokytojai, mokytojai ekspertai bei mokytojai metodininkai. Respondentai buvo atrinkti
atsitiktine tvarka.
Apibendrinat gautus empirinio tyrimo duomenis akivaizdu, kad daugiau negu pusė (62%)
respondentų mano, jog socialinio pedagogo įvaizdis visuomenėje teigiamas. Tačiau ne maža dalis
(22%) respondentų mano, jog socialinio pedagogo įvaizdis visuomenėje vis dar neigiamas.Tiek
literatūros analizė, tiek empirinio tyrimo rezultatai rodo, jog socialinis pedagogas turi laikytis tinkamo įvaizdžio, nes nuo to priklauso jo autoritetas, įvaizdis bei sėkminga vaikų socializaciją.
Pedagogo rengimo standarte (2008) nustatytą, kad visos kompetencijos yra vienodai svarbios
socialinio pedagogo darbe, o (24%) respondentų empirinio tyrimo metu išskyrė bendravimo
kompetenciją. Remdamiesi empirinio tyrimo duomenimis sužinota, kad trečdalis (30%)
respondentų mano, jog nebūnant mokinių tarpe autoritetu mokiniai neperims turimų vertybių.
Description:
Problematic issues in the research. It was failed to find recent researches about general education
teachers‘ approach to social pedagogue profession, therefore the following problematic issues arise:
what is the general education teachers‘ approach to social pedagogue profession?
Object of the research – General education teachers‘ approach to social pedagogue profession.
Aim of the research – To analyse general education teachers‘ approach to social pedagogue
profession.
Tasks of the research:
1. To analyze an importance of the professional image of social pedagogue.
2. To analyze an importance of competences of a social pedagogue.
3. Describe an importance of authority of a social pedagogue.
Research methods:
1. Scientific literature analysis
2. Document analysis
3. Survey
4. Statistical analysis
5. Content analysis
Empirical research methodology. Qualitative analysis was undertaken in a period of 18-21
May 2018 and December 10-13. 127 respondents were involved in the analysis. Respondents were
pedagogues from three general education schools. The pedagogues were of several of
qualifications: teachers, senior teachers, expert teachers, teachers-methodologists. They were
chosen in a random order.
To conclude empirical research, it was clear, that more than a half (62 %) of respondents think that
the image of social pedagogue in the society is positive. However, a significant part (22 %)
respondents think, that the image of social pedagogue in the society still remains negative. Both
literature analysis and empirical research results show, that social pedagogue have to maintain proper image, because the authority and successful children socialisation depend on it. According to the standards of pedagogue preparation (2008) it was set, that all competences are equally important
for a social pedagogue, and (24 %) respondents highlighted communicational competence. Within
the framework of empirical research, almost (30 %) respondents think, that having no authority in
the class, the students will not take over core values.