DSpace talpykla

Jūratės Gulbinienės įmonės naujos prekės įvedimo į rinką sprendimai

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Lastauskaitė, Laima
dc.date.accessioned 2019-02-26T07:26:06Z
dc.date.available 2019-02-26T07:26:06Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/979
dc.description Laima Lastauskaitė. Professional BA thesis. Solutions of Launching the New Product of Company JŪRATĖS GULBINIENĖS ĮMONĖ into the Market. Supervisor Darius Karaša. Kauno Kolegija/ University of Applied Sciences, Faculty of Management and Economics, Department of Administration. – Kaunas, 2018. 61 pages. The present thesis investigates the theoretical statements related the new product launch into the market. It is very important to identify the company’s operational opportunities, the preparation of the strategy for launching a new product into the market. The main problem – a small range of company’s products and its passivity in introducing new healthy products into the market. The aim – to analyze the theoretical decisions of introducing the new product into the market, to determine the operational capabilities of the company JŪRATĖS GULBINIENĖS ĮMONĖ, to prepare a strategy for the introduction of a new product. Methods – analysis of theoretical and information resources; statistical analysis; company’s data analysis; empirical research – questionnaire survey; comparison; synthesis. The paper consists of three parts: The theoretical solutions for introducing a new product into the market are analyzed in the first part. Based on the company’s environment and activity review, the company’s operational capabilities are identified in the second part. An empirical study of the object is presented. The results of the study are summarized. The third part provides a new product launch strategy. There are suggestions for improvement of the company’s activities, updating the assortment of products presented. The results – based on the results of the company’s environmental and activity review, it was found that the company is capable of introducing a new product to the market. Based on the results of the empirical research and marketing theory, the strategy for the launching of the new product was chosen – the innovative strategy of attack. Recommendations for improvement of the activities of JŪRATĖ GULBINIENĖ company in launching new product into the market: to change the strategy of maintaining the company’s market share in a market-oriented strategy, to meet the expectations of the company’s production users more efficiently, to diversify company’s product range with healthy products, to pay more attention by investing in updating the product range, staff motivation and qualification improvement and support programs. The work consists of 61 pages, 7 tables, 19 pictures, 49 references and sources of information, 1 appendice. en
dc.description.abstract Jūratės Gulbinienės įmonei siūloma įvesti į rinką naują sveikuolišką konditerinę prekę ir taip paįvairinti gaminių asortimentą. Buvo apibrėžta baigiamojo darbo problema: maža įmonės prekių asortimento įvairovė, galinti sukelti įmonei grėsmes rinkoje; įmonės pasyvumas įvedant į rinką naujus sveikuoliškus gaminius. Tiriant naujos prekės įvedimo į rinką galimybes buvo atlikta rinkodaros teorinių sprendimų ir įmonės veiklos bei aplinkos analizė, empirinis tyrimas – anketinė apklausa. Remiantis naujos prekės įvedimo į rinką galimybių tyrimu, vertinant galimas rizikas naujos prekės įvedimui į rinką ir įmonės veiklos, atnaujinant prekių asortimentą, trūkumus buvo sudarytas naujos prekės įvedimo į rinką planas, parengtos naujos prekės įvedimui į rinką greito skverbimosi į rinką marketingo ir inovacinė puolimo strategijos. Buvo pateikti siūlymai J. Gulbinienės įmonės veiklos, įvedant naujus produktus į rinką, tobulinimui. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Nauja; naujos prekės; įvedimas; rinka. en_US
dc.title Jūratės Gulbinienės įmonės naujos prekės įvedimo į rinką sprendimai en_US
dc.title.alternative Solutions of Launching the New Product of Company JŪRATĖS GULBINIENĖS ĮMONĖ into the Market en
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra