DSpace talpykla

Lauko aplinkos reikšmė 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijai ir savikontrolei.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Bereikienė, Valdonė
dc.date.accessioned 2019-02-15T08:58:41Z
dc.date.available 2019-02-15T08:58:41Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/906
dc.description Identification of the problem / relevance of the research. This research is exploring value of outdoor environment in educating 2-3 year-old toddler’s self-regulation, self-control, arrangement opportunities and its impact on toddlers. It is known that the outdoor environment in some public kindergartens is not suitable for children's needs. Pre-school environments should be adapted to educating toddlers, however their only adaptation is security standards without any concern on educational matters. Main research question: Who determines lack of educational activities in outdoor environment? What impact does it have on value in educating 2-3 year-old toddler’s self-regulation and self-control? Research subject: Value of outdoor environment in educating 2-3 year-old toddler’s self- regulation and self-control. The aim/goal of the paper is to analyze the value of outdoor environment in educating 2- 3 year-old toddler’s self-regulation and self-control. Objectives of the paper: 1. Justify value of outdoor environment in educating 2-3 year-old toddler’s self-regulation and self-control. 2. Research the value of outdoor environment in educating 2-3 year-old toddler’s self- regulation and self-control, provide research results. 3. Plan and implement educational project “Doing things outside by myself” based on research results. Research methods: analisis of scientific literature; questionnaire. Conclusion: Educating 2-3 year-old toddler’s self-regulation and self-control is seen by educators as comprehensive coverage including the control of behavior, attention and emotion. Moreover, educators agree that more influence is done by social environment than own toddler initiative in outdoor environment. The volume of the paper: contents, summary in Lithuanian and English, terminology, introduction, 3 chapters, conclusions, sources and appendices. Number of pages – 48, including 8 figures and 22 sources. en
dc.description.abstract Darbo aktualumas/naujumas. Darbe nagrinėjamos 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės gebėjimų ugdymo/-si galimybės lauko aplinkoje. Valstybinių ikimokyklinių ugdymo įstaigų lauko aplinkos realybės ir galimybių tyrimo metu paaiškėjo, kad ne visose ikimokyklinio ugdymo įstaigose lauko aplinka atitinka vaikų poreikius – ji yra daugiau orientuota į suaugusįjį nei į vaiką. Ši uždara erdvė turi būti pritaikyta vaikų ugdymui/-si, tačiau ji apsiriboja tik saugumo laikymosi standartais ir neturi aiškių rekomendacijų edukaciniam aspektui išreikšti. Tyrimo problema: kas lemia ugdomosios vaikų veiklos lauke trūkumą? Kiek veikla lauke svarbi vaiko savireguliacijos ir savikontrolės gebėjimų ugdymui/-si? Tyrimo objektas – lauko aplinkos reikšmė 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės gebėjimų ugdymui/-si. Tyrimo tikslas – išanalizuoti lauko aplinkos reikšmę 2-3- metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės gebėjimų ugdymui/-si. Tyrimo uždaviniai: 1. Teoriškai pagrįsti lauko aplinkos reikšmę 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės ugdymui/-si. 2. Atlikti lauko aplinkos reikšmės ir pritaikymo 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės ugdymui/-si empirinį tyrimą; pateikti tyrimo rezultatus. 3. Tyrimų rezultatų pagrindu suplanuoti ir įgyvendinti edukacinį projektą „Veikiu lauke pats“ ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa (raštu) ankstyvojo amžiaus vaikų pedagogams. Tyrimas atskleidė: 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijos ir savikontrolės ugdymą/-si pedagogai suvokia kaip visapusiškai apimantį elgesio, dėmesio ir emocijų kontrolės įgūdžių lavinimą, tačiau šių gebėjimų ugdyme/-si mato didesnę išorinės socialinės aplinkos įtaką negu pačio vaiko iniciatyvą. Darbą sudaro: turinys, santrauka lietuvių ir užsienio kalbomis, sąvokų žodynas, įvadas, 3 dalys, išvados, literatūros sąrašas ir 13 priedų. Darbo apimtis – 48 puslapiai, 8 paveikslai ir 22 literatūros šaltiniai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Lauko aplinka, lauko aplinkos reikšmė, pritaikymo galimybės, 2-3 metų amžiaus vaikai, ankstyvasis amžius, savarankiškumas, vidinė kontrolė, išorinė kontrolė, savireguliacija ir savikontrolė. en_US
dc.title Lauko aplinkos reikšmė 2-3 metų amžiaus vaikų savireguliacijai ir savikontrolei. en_US
dc.title.alternative Importance of outdoor environment in educating 2-3 years old children’s self-regulation and self-control. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra