DSpace talpykla

Priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos turinio kūrimo galimybės.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Vaidotienė, Kristina
dc.date.accessioned 2019-02-15T08:04:02Z
dc.date.available 2019-02-15T08:04:02Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/903
dc.description Relevance of the paper. Theatre is one of most active performing arts. It encourages creativity, imagination and thinking of a child. Child considers acting as a natural method of self-expression. Artistic self-expression connects movements, sounds, plastics, strengthens feelings of a child – it is also an aesthetic development of child’s taste (Juknevičienė, 2017). According to Ananjevaitė (2017), theatre is an extraordinary space where children develop their creativity, speaking skills, free their fantasy. Theater helps to perceive the world around a child, answers questions that concern him, sets new ones, helps in communicating with other children, develops artistic and aesthetic sensibilities, expands the possibilities of imagination and fantasy. Acting involves all forms of children activities. It is also an effective tool for the development all child's competences and skills. Acting is the most natural and method and art of self-expression. When acting and playing creative games, a child reveals his physical characteristics: body plastics, expression and positive emotions which are important for physical development of children. Aim of the paper is to reveal the possibilities of creating the content of pre-school children's theatrical activity. The object of the research is the development of the acting content of pre-school children. Objectives: 1. To substantiate in theory the possibilities of the developing the content of pre-school children's performative activities; 2. To carry out an investigation on the development of the content of acting activities for pre-school children. 3. To initiate, plan and implement an educational project. Research methods are as follows: the analysis of scientific literature to find out the possibilities of developing the acting content of the pre-school children. A written survey to find out the attitude of preschool teachers and parents on the research topic. The results of the research showed that parents and teachers understand the methods of initiating acting activity. The results have confirmed that the environment is an important factor in initiating drama activities. The results of the study revealed that parents do not communicate with teachers in the process of forming educational environment. The opinion of most parents and teachers has coincided, a teacher of acting activity is needed because it requires professional attention if to compare to other types of artistic activities. Teachers are willing to arrange children's play activities, but according to them there is not enough theatrical preparation for organizing such plays. Parents believe drama groups are needed, as it develops artistic competence of children. The paper consists of theoretical analysis, research, description of the educational project, annexes, 63 pages, 4 tables, 24 pictures, review of 23 sources of literature. en
dc.description.abstract Temos aktualumas. Teatras – vienas labiausiai veikiančių scenos menų. Jis skatina vaiko kūrybiškumą, vaizduotę, mąstymą. Vaikui vaidyba – natūraliausias saviraiškos būdas. Meninė saviraiška susieja judesius, garsus, plastiką, stiprina vaikų jausmus – tai ir estetinis vaiko skonio ugdymas (Juknevičienė, 2017). Anot A. Ananjevaitės (2017), teatras – ypatinga erdvė, kurioje būdami vaikai ne tik lavina savo kūrybiškumą, kalbėjimo įgūdžius ir išlaisvina fantaziją. Padeda suvokti vaiką supantį pasaulį, atsako į jam rūpimus klausimus ir iškelia naujus, padeda patirti bendrystės su kitais vaikais, ugdo meninį – estetinį pojūtį, plečia vaizduotės, fantazijos galimybes. Vaidyba apima visas vaikų veiklos formas, veiksminga visoms vaiko kompetencijoms ir gebėjimų ugdyti, yra natūraliausias vaikų saviraiškos būdas ir menas. Vaidindamas, žaisdamas kūrybinius žaidimus, vaikas atsiskleidžia fizinėmis ypatybėmis: kūno plastika, kūno raiška, teigiamomis emocijomis – tai svarbu fiziniam vaikų vystymuisi. Darbo tikslas: atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės veiklos turinio kūrimo galimybes, aktualumą. Tyrimo objektas: priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos turinio kūrimas. Uždaviniai: 1.Teoriškai pagrįsti priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės veiklos turinio kūrimo galimybes. 2. Atlikti priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės veiklos turinio kūrimo tyrimą. 3. Inicijuoti, suplanuoti, realizuoti edukacinį projektą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, siekiant išsiaiškinti priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos turinio kūrimo galimybes. Apklausa raštu, siekiant išsiaiškinti priešmokyklinio amžiaus pedagogų ir vaikų tėvų požiūrį tiriamuoju klausimu. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvai ir pedagogai supranta vaidybinės veiklos inicijavimo būdus. Tėvų ir pedagogų rezultatai patvirtino, kad aplinka yra svarbus faktorius inicijuojant draminę veiklą. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvai nebendrauja su pedagogu kuriant ugdomąją vaidybinę aplinką. Daugumos tėvų ir pedagogų nuomonė sutapo, vaidybinės veiklos pedagogas reikalingas, nes palyginti su kitomis meninės veiklos rūšimis vaidybai trūksta profesionalaus pedagoginio dėmesio. Auklėtojos gali organizuoti vaikų vaidybinę veiklą, tačiau jų teigimu neturi pakankamai teatrinio pasirengimo organizuoti vaikų vaidybinę veiklą. Tėvai mano, kad dramos būreliai yra reikalingi, nes šios veiklos metu yra ugdoma vaikų meninė kompetencija. Darbą sudaro: literatūros šaltinių teorinė analizė, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, priedai, 63 puslapiai, 4 lentelės, 24 paveikslai, apžvelgti 23 literatūros šaltiniai en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Priešmokyklinis amžius, vaidybos turinio kūrimas en_US
dc.title Priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos turinio kūrimo galimybės. en_US
dc.title.alternative Possibilities for developing pre-primary aged children’s acting content. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra