Santrauka:
Kalbos ir komunikacijos ugdymas, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, turi ypatingą reikšmę ne tik būti pilnaverčiu visuomenės nariu, bet ir asmenybės vystymuisi, bei tolesniam mokymuisi mokykloje. Tačiau vis dažniau yra pastebima, kad į pirmąsias klases renkasi kalbos sutrikimų turintys arba mažą šnekamosios kalbos patirtį įgiję vaikai. Todėl iškyla problema: priešmokyklinio amžiaus vaikų, lankančių ikimokyklinio ugdymo įstaigas, skirtingi komunikavimo įgūdžiai.
Darbo objektas: vaikų komunikavimo įgūdžių lavinimas, taikant diferencijuotą ugdymą.
Darbo tikslas: pagrįsti diferencijuoto ugdymo taikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigose, lavinant priešmokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo įgūdžius.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti individualizuoto ir diferencijuoto ugdymo taikymo ikimokyklinio ugdymo įstaigose, lavinant priešmokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo įgūdžius, teorinius aspektus.
2. Nustatyti diferencijuoto ugdymo taikymo, lavinant priešmokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo įgūdžius ikimokyklinio ugdymo įstaigose, sąlygas ir galimybes.
3. Parengti ir įgyvendinti diferencijuoto ugdymo projektą, skirtą priešmokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo įgūdžiams lavinti.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, stebėjimas, turinio (content) analizė, veiklos refleksija.
Pirmojoje baigiamojo darbo dalyje atlikta individualizuoto ir diferencijuoto ugdymo taikymo, lavinant priešmokyklinio amžiaus vaikų komunikavimo įgūdžius, teorijos apžvalga, atskleistos diferencijuoto ugdymo taikymo teorinės prielaidos. Antrojoje dalyje, atlikus tyrimą, nustatytos diferencijuoto ugdymo taikymo, sąlygos ir galimybės. Atliktas ugdytinių komunikavimo įgūdžių vertinimas leido pagrįsti diferencijuoto ugdymo taikymo tikslingumą, parengti ir įgyvendinti ugdymo veiklas.
Baigiamojo darbo aprašą sudaro: santrauka lietuvių ir užsienio kalbomis, įvadas, teorinė dalis, tiriamoji dalis, ugdymo projekto aprašymas, išvados; literatūros sąraše nurodyta 50 šaltinių, darbo apimtis – 50 puslapių, darbe yra 3 lentelės, 9 priedai.
Description:
Language and communication education in pre-school education institutions has significant importance for being full-fledged member of society, but also for the development of a person, and further education at school. However, it has become increasingly common that children start first grade, who have language problems or have a low level of spoken language. Therefore, this paper raises this problem: different communication skills of pre-school children who are attending pre-school education institutions. The object of the paper: developing the communication skills of children, through differential education. The aim of the paper: to substantiate the application of differentiated education in pre-school education institutions, developing communication skills of pre-school children. The goals of the paper: 1. To find out theoretical aspects of applying individualized and differentiated education in preschool education institutions, developing communication skills of pre-school children. 2. To establish the conditions and possibilities for the use of differentiated education in the development of communication skills of pre-school children in pre-school education institutions. 3. Prepare ant implement a differentiated education project, intended to develop preschool aged children’s communicator skills. Research methods: analysis of scientific literature, document analysis, observation, content analysis, reflection of activity. In the first part of the final work an overview of the theory of the application of individualized and differentiated education, was developed, the theoretical assumptions about the application of differentiated education were revealed. In the second part, after the research, the conditions and possibilities for the use of differentiated education, were established. The assessment of the pupils' communication skills made possible to justify the purposefulness of the application of differentiated education, to prepare and implement educational activities.
The final work report includes: summary in Lithuanian and foreign languages, introduction, theoretical part, research part, description of the educational project, conclusions; the list of references lists 50 sources, the volume of work - 50 pages, the work contains 3 tables, 9 annexes.