dc.contributor.author |
Karvelytė, Agnė |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-12T10:57:30Z |
|
dc.date.available |
2019-02-12T10:57:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/835 |
|
dc.description |
Karvelytė A. Evaluation of service quality in the "Eglė" sanatorium in Birštonas. Professional Bachelor thesis. Supervisor Doc. R. Ligeikienė. Kauno kolegija/University of Applied Sciences. Faculty of Management and Economics, Tourism and Hotel Management Studies Program. Kaunas, 2018
In the final work the quality of the services of the sanatorium "Eglė" in Birštonas is evaluated. The growing service sector still has a challenge to resolve service quality issues. Quality is what customers most expect from the service. High and unique quality guarantees high customer satisfaction and long-term loyalty. The object of the work is the quality of services provided by the sanatorium "Eglė" in Birštonas. The aim of the work is to evaluate the quality of the services of the sanatorium "Eglė" in Birštonas. Tasks of the work: to perform the analysis of literature in order to present the concept of service quality, to characterize the services provided by sanatoriums and to specify criteria for the quality of sanatorium service quality evaluation, to analyze the technical and functional components of the service quality of the sanatorium "Eglė" in Birštonas in order to find out the opinion of the users of the sanatorium "Eglė" survey, to form the measures to improve the services of the sanatorium "Eglė" in Birštonas. Working methods: scientific literature analysis, anonymous questionnaire survey. The first part deals with the analysis of literature, which includes sanatorium services and their providers, the concept of quality of service, distinguished service and technical components, service quality assessment models. The second part deals with the analysis of sanatorium service quality, in which the technical and functional component of the sanatorium "Eglė" in Birštonas was identified and the results of the research were described. In the third part, based on the analysis of the situation and the analysis of the service quality assessment, the quality of service quality gaps was identified in order to improve the quality of services. |
en |
dc.description.abstract |
Baigiamajame darbe vertinama sanatorijos „Eglė“ Birštone paslaugų kokybė.
Augančiame paslaugų sektoriuje vis dar yra iššūkis išspręsti paslaugų kokybės problemas. Kokybė yra tai ko klientai labiausiai tikisi iš paslaugos. Aukšta ir unikali kokybė garantuoja aukštą klientų pasitenkinimą ir jų lojalizavimą ilgam laikui.
Pirmoje dalyje atlikta literatūros analizė, kurioje pateikta sanatorijų paslaugos ir jų teikėjai, paslaugų kokybės samprata, išskirtos paslaugų kokybės techninė ir funkcinė dedamosios, paslaugų kokybės vertinimo modeliai. Antroje dalyje atlikta sanatorijos paslaugų kokybės analizė, kurioje išskirtos sanatorijos „Eglė“ Birštone techninė ir funkcinė dedamosios aprašyta tyrimo metodologija bei pateikti tyrimo rezultatai. Trečioje dalyje, remiantis atlikta situacijos analize ir paslaugų kokybės vertinimo tyrimu, išskirtos paslaugų kokybės spragų šalinimo priemonės siekiant tobulinti paslaugų kokybę. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Sanatorija, paslaugos, vertinimas, kokybė |
en_US |
dc.title |
Sanatorijos „Eglė“ Birštone paslaugų kokybės vertinimas |
en_US |
dc.title.alternative |
Service quality assessment of the Medical SPA Eglė Sanatorija in Birštonas |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |