Santrauka:
Terminas lojalumas labai daţnai vartojamas kalbant apie verslą ir personalo vadybą.
Įvairių sričių specialistai teigia, kad šiuolaikiniame verslo pasaulyje atsidavęs, lojalus personalas
tampa svarbiausiu įmonės pranašumu konkurencinėje kovoje. (Molnikaitė, 2012). „Lojalumas yra
dalykas, turintis didţiulę paklausą. “ (Dessler, 2016)
Deja, Lietuvoje atliekamų darbuotojų lojalumo tyrimų rezultatai nedţiugina: Lietuvos
darbuotojų prisirišimo prie darbovietės indeksas yra vienas ţemiausių Baltijos šalyse ir Europoje.
„Organizacija, kurioje dirba darbu patenkinti, kvalifikuoti darbuotojai, kur egzistuoja
komandinis darbas ir stengiamasi organizacijos labui, gali pasigirti klientų pertekliumi ir
įspūdingais pelną rodančiais skaičiais, nes didţiausias organizacijos turtas yra patikima darbuotojų
komanda“ (Pekauskas, 2016, p. 9, cit. Gruodytė, 2009).
„Lojalumas reguliariai maţėja kasmet, organizacijos priverstos ieškoti metodų lojalumui
ugdyti. Neįvertinus lojalumo nebuvimo prieţasčių įmonės priverstos atsisveikinti su darbuotojais.
Jų netekimas kainuoja brangiai, patiriami nemaţi finansiniai nuostoliai, pablogėja atmosfera
kolektyve, sumaţėja darbdavio įvaizdis darbo rinkoje. Lojalūs darbuotojai – didţiausias
organizacijos turtas“ (Vveinhardt ir Kotovskienė, 2008).
Įmonės ne visada įvertina darbuotojų lojalumo svarbą, vangiai ieško sprendimo būdų
problemai spręsti. Darbdaviai taip pat nevienodai aiškina lojalumo termino sampratą, galvodami,
kad darbuotojai turi būti lojalūs mokant jiems nustatytą atlyginimą ir neieškant kitų, personalui
aktualių, motyvavimo priemonių, kurių įgyvendinimas suteiktų abipusę naudą. (Kandratavičius,
2010).
D
Description:
Relevance of topic. Not always companies do value the importance of employee loyalty, they are slowly looking for solutions to the problem. Employers also unequivocally interpret the concept of loyalty, thinking that employees should be loyal to the remuneration they receive and not looking for other measures that are relevant to staff, motivating them to deliver mutual benefits. The problem of final work. It is important for every organization, as well as UAB Makveţa, to provide employees with such conditions and incentives to be devoted to, they tend to sacrifice their interests in the name of the company's welfare. Therefore, the problem of work is expressed in a problematic issue - what factors influence the Makveţa UAB employee loyalty and what measures would increase employee loyalty? The object of final work. Employee loyalty of UAB Makveţa Ţemaitija Region. The aim of the final work. Having assessed the loyalty of UAB Makveţa employees and anticipating loyalty increase directions. The goals of the final work: 1. To reveal the concept of employee loyalty and the importance of organization in the theoretical aspect. 2. To examine the main factors determining employee loyalty. 3. To evaluate the factors influencing the loyalty of UAB Makveţa employees. 4. To suggest the direction of increasing the loyalty of employees of UAB Makveţa. Results of the final work. A study of employees' loyalty has shown that Makveţa UAB employee loyalty is rather low, and most respondents are dissatisfied with their work at the company and a large part of them often think about the possibility of changing it. Most of the employees' loyalty to the company depends on material and immaterial promotion, and good relations with colleagues and the manager. The employees of the company are adversely affected, work on festive days, that there is no material incentive in the company, too much workload, often it is necessary to work overtime.