DSpace talpykla

Turizmo informacijos sklaidos priemonių vertinimas Klaipėdos regione

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Zajančauskaitė, Gabija
dc.date.accessioned 2019-02-11T11:48:19Z
dc.date.available 2019-02-11T11:48:19Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/769
dc.description Zajančauskaitė Gabija. Assessment of tourism information dissemination measures in klaipėda region. Professional Bachelor thesis. Leader Aušra Liorančaitė - Šukienė. Kaunas College. Faculty of Management and Economics, Tourism and Hotel Management Program. Kaunas, 2018. 47p. Information related to tourism was relevant at all times, as tourism is a constantly growing industry, and therefore tourism information is constantly updated, supplemented and, if needed, eliminated. Nowadays, as the popularity of information technology accelerates, information has become more accessible to ever-increasing masses of people and various categories of tourists. It is necessary to emphasize that not all companies involved in tourism business are able to properly use existing technologies and, therefore, become less competitive. Purpose of the research: to investigate the dissemination of tourist information in Klaipėda region. Tasks: to reveal the concept of tourism information service, to analyze the situation of tourism information in Klaipėda region and to investigate the need for tourism information in Klaipėda region, to submit proposals for improvement of tourism information in Klaipėda region. Object of work: Klaipėda region, its dissemination. Work methods: •Analisis of scientific literature; • Analysis of online sources; •Questionnaire; • Interview; • SWOT analysis; Studies carried out showed that tourism information in Klaipėda region is sufficient, more information would be desirable for people to get information about events and unconventional leisure opportunities. According to the respondents, lack of advertising is one of the obstacles to dissemination of information, experts believe that insufficient funds cause lack of information. Structure: 55 pages, 8 tables, 15 pictures, 32 references and sources of information, 3 annexes. en
dc.description.abstract Informacija susijusi su turizmu buvo aktuali visais laikais, kadangi turizmas yra nuolatos auganti industrija, todėl ir informacija apie turizmą nuolatos yra atnaujinama, papildoma o esant poreikiui ir panaikinama. Šiais laikais spartėjant informacinių technologijų populiarumui informacija tapo prienamesnė vis didesnėms žmonių masėms bei įvairioms turistų kategorijoms. Būtina pabrėžti tai, kad ne visos su turizmo verslu susijusios įmonės sugeba tinkamai pasitelkti esamas technologijas ir todėl jos tampa mažiau konkurencingomis. Darbo metodai: • Mokslinės literatūros analizė; • Internetinių šaltinių analizė; • Anketinė apklausa; • Interviu; • SSGG analize; Darbą sudaro 55 puslapiai, 8 lentelės, 15 paveikslų, 32 literatūros ir informacijos šaltiniai, 3 priedai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Turizmo informacijos paslaugos, vertinimas, sklaida en_US
dc.title Turizmo informacijos sklaidos priemonių vertinimas Klaipėdos regione en_US
dc.title.alternative Assessment of tourism information dissemination measures in Klaipėda region en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra