dc.contributor.author |
Olkštinienė, Toma |
|
dc.contributor.author |
Andrulis, Tautvydas |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-07T12:23:39Z |
|
dc.date.available |
2019-02-07T12:23:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/728 |
|
dc.description |
Relevance of the final work. Companies are aiming for a profitable development of their business, therefore, monitoring the constantly changing and changing environment, can be as effective as possible to meet the needs of users who have the greatest influence on the company's activities. The ultimate goal of each company is to maximize its profits in meeting the needs of its users. In order to achieve this, the company adopts marketing decisions. It is a set of interrelated actions and solutions that enable users to meet their needs and achieve their marketing goals. The problem of final work. Therefore, we can express the problem of the problem with the problematic issue: what solutions of UAB "Autoaibe" will better meet customer needs? The aim of the final work. Assess. To reveal possibilities of application of new marketing solutions for improvement of activity of UAB Autoaibe. The goals of the final work: 1. To describe the marketing environment in a theoretical aspect. 2. To examine the elements of the marketing complex and their influence on the company's activities. 3. To analyze the external and internal environment of UAB Autoaibė. 4. To evaluate the elements of the Marketing Complex of UAB Autoaibe. 5. Provide new marketing solutions for the improvement of UAB Autoaibe Results of the final work. The first chapter analyzes the marketing decisions in the theoretical aspect, analyzes the importance of the marketing and external environment for marketing decisions, presents the concept and essence of service marketing, analyzes the elements of the service marketing complex. The second section presents the characteristics of Autoaibe UAB, research methodology, analysis of the marketing environment of UAB Autoaibe, provides analysis of the elements of the Marketing Complex of UAB "Autoaibe" and SWOT analysis and provides new marketing solutions for improvement of UAB Autoaibe. Having analyzed the marketing tools of UAB Autoaibe, it turned out that the company's marketing activities are not well developed, therefore it is proposed to expand the range of goods, advertise in brochures, advertise at the place of sale, advertise on the Internet, create pages on the social networks Facebook and Twitter, apply a discount system for individual shopping for large to provide goods delivery service to natural persons, to provide goods and the exchange of guarantee services. |
en |
dc.description.abstract |
Įmonės siekia pelningai vystyti savo veiklą, todėl stebėdamos nuolat
jas supančią ir besikeičiančią aplinką, gali kuo efektyviau patenkinti vartotojų poreikius, kurie turi
didţiausią įtaką įmonės veiklai. svarbiausias kiekvienos įmonės tikslas – tenkinant vartotojų
poreikius gauti kuo didesnį pelną. Siekiant šio tikslo įmonė priima marketingo sprendimus. Tai
visuma tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, leidţiančių patenkinti vartotojų poreikius ir
pasiekti įmonės marketingo tikslus.
Dabartinė visuomenė yra tapusi vartotojų visuomene. Intensyvi šiuolaikinė globalizacija ir
konkurencija dėl vartotojų verčia ieškoti alternatyvių įtakos būdų (Šliburytė, Skerytė, 2017).
Toleikytė (2011) teigia, kad „kiekviena įmonė siekia būti išskirtinė, pranašesnė uţ kitas. Įmonės
sėkmė priklauso nuo visuomenės nuomonės apie ją, tad vis daugiau dėmesio skiriama marketingo
sprendimų tobulinimui. Siekiant patenkinti vartotojų poreikius ir nustatyti veiksnius, lemiančius
vartotojų naudojimąsi įmonės paslaugomis, būtina įvertinti įmonės marketingo sprendimus bei
išsiaiškinti naudojamų marketingo komplekso elementų veiksmingumą“ (p. 7). Anot Lašinsko
(2014), „marketingo sprendimai kiekvienai įmonei yra ir bus vienas iš svarbiausių jos sėkmingo
verslo ir plėtros komponentų” (p. 4).
Darbo aktualumą lemia tai, kad atlikus tyrimą ir pateikus marketingo sprendimų
tobulinimo galimybes jis bus aktualus prekybine veikla uţsiimančiai įmonei, nes pateiktus
pasiūlymus įmonė galės pritaikyti savo veikloje ir gerinti pardavimų rezultatus. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Analizė, asortimentas, kaina, makroaplinka, tyrimas |
en_US |
dc.title |
Marketingo sprendimai UAB „Autoaibė“ veiklos tobulinimui |
en_US |
dc.title.alternative |
Marketing strategies to improve the services of “UAB Autoaibė” |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |