DSpace talpykla

Marketingo sprendimai UAB „Autoaibė“ veiklos tobulinimui

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Olkštinienė, Toma
dc.contributor.author Andrulis, Tautvydas
dc.date.accessioned 2019-02-07T12:23:39Z
dc.date.available 2019-02-07T12:23:39Z
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/728
dc.description Relevance of the final work. Companies are aiming for a profitable development of their business, therefore, monitoring the constantly changing and changing environment, can be as effective as possible to meet the needs of users who have the greatest influence on the company's activities. The ultimate goal of each company is to maximize its profits in meeting the needs of its users. In order to achieve this, the company adopts marketing decisions. It is a set of interrelated actions and solutions that enable users to meet their needs and achieve their marketing goals. The problem of final work. Therefore, we can express the problem of the problem with the problematic issue: what solutions of UAB "Autoaibe" will better meet customer needs? The aim of the final work. Assess. To reveal possibilities of application of new marketing solutions for improvement of activity of UAB Autoaibe. The goals of the final work: 1. To describe the marketing environment in a theoretical aspect. 2. To examine the elements of the marketing complex and their influence on the company's activities. 3. To analyze the external and internal environment of UAB Autoaibė. 4. To evaluate the elements of the Marketing Complex of UAB Autoaibe. 5. Provide new marketing solutions for the improvement of UAB Autoaibe Results of the final work. The first chapter analyzes the marketing decisions in the theoretical aspect, analyzes the importance of the marketing and external environment for marketing decisions, presents the concept and essence of service marketing, analyzes the elements of the service marketing complex. The second section presents the characteristics of Autoaibe UAB, research methodology, analysis of the marketing environment of UAB Autoaibe, provides analysis of the elements of the Marketing Complex of UAB "Autoaibe" and SWOT analysis and provides new marketing solutions for improvement of UAB Autoaibe. Having analyzed the marketing tools of UAB Autoaibe, it turned out that the company's marketing activities are not well developed, therefore it is proposed to expand the range of goods, advertise in brochures, advertise at the place of sale, advertise on the Internet, create pages on the social networks Facebook and Twitter, apply a discount system for individual shopping for large to provide goods delivery service to natural persons, to provide goods and the exchange of guarantee services. en
dc.description.abstract Įmonės siekia pelningai vystyti savo veiklą, todėl stebėdamos nuolat jas supančią ir besikeičiančią aplinką, gali kuo efektyviau patenkinti vartotojų poreikius, kurie turi didţiausią įtaką įmonės veiklai. svarbiausias kiekvienos įmonės tikslas – tenkinant vartotojų poreikius gauti kuo didesnį pelną. Siekiant šio tikslo įmonė priima marketingo sprendimus. Tai visuma tarpusavyje susijusių veiksmų ir sprendimų, leidţiančių patenkinti vartotojų poreikius ir pasiekti įmonės marketingo tikslus. Dabartinė visuomenė yra tapusi vartotojų visuomene. Intensyvi šiuolaikinė globalizacija ir konkurencija dėl vartotojų verčia ieškoti alternatyvių įtakos būdų (Šliburytė, Skerytė, 2017). Toleikytė (2011) teigia, kad „kiekviena įmonė siekia būti išskirtinė, pranašesnė uţ kitas. Įmonės sėkmė priklauso nuo visuomenės nuomonės apie ją, tad vis daugiau dėmesio skiriama marketingo sprendimų tobulinimui. Siekiant patenkinti vartotojų poreikius ir nustatyti veiksnius, lemiančius vartotojų naudojimąsi įmonės paslaugomis, būtina įvertinti įmonės marketingo sprendimus bei išsiaiškinti naudojamų marketingo komplekso elementų veiksmingumą“ (p. 7). Anot Lašinsko (2014), „marketingo sprendimai kiekvienai įmonei yra ir bus vienas iš svarbiausių jos sėkmingo verslo ir plėtros komponentų” (p. 4). Darbo aktualumą lemia tai, kad atlikus tyrimą ir pateikus marketingo sprendimų tobulinimo galimybes jis bus aktualus prekybine veikla uţsiimančiai įmonei, nes pateiktus pasiūlymus įmonė galės pritaikyti savo veikloje ir gerinti pardavimų rezultatus. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Analizė, asortimentas, kaina, makroaplinka, tyrimas en_US
dc.title Marketingo sprendimai UAB „Autoaibė“ veiklos tobulinimui en_US
dc.title.alternative Marketing strategies to improve the services of “UAB Autoaibė” en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra