Santrauka:
Temos aktualumas: Užsienio šalyse, profesinėje veiklos praktikoje, studentai savo patirtis apibūdina kaip „amerikietiški kalneliai“, vyrauja ir teigiamos, ir neigiamos patirtys. Vieni studentai patiria draugiškus santykius su mentoriais, įgyja daug patirties, atsakomybės, kiti susiduria su nemažai iššūkių, pavyzdžiui mentorių nepasitikėjimas studentų gebėjimais, priešiškumu, naujomis atsakomybėmis, nepasitikėjimu savimi, nerimu, stresu. Šio tyrimo dėka, galima atskleisti akušerijos studentų praktinio mokymosi patirtis Lietuvoje, išsiaiškinti, kokią patirtį būsimieji akušeriai nusineša į būsimą akušerijos darbą.
Tyrimo problema: Kokias patirtis patiria Kauno kolegijos akušerijos studentai praktinio mokymosi metu?
Tyrimo objektas: akušerijos studentų praktinio mokymosi patirtys.
Tyrimo tikslas: atskleisti Kauno kolegijos akušerijos studentų praktinio mokymosi patirtis.
Tyrimo uždaviniai: 1. Aprašyti akušerijos studentų praktinio mokymosi patirtis užsienio šalyse. 2. Nustatyti akušerijos studentų praktinio mokymosi teigiamas patirtis. 3. Nustatyti akušerijos studentų praktinio mokymosi neigiamas patirtis.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: taikytas kiekybinis tyrimo metodas. Tyrimo metu buvo apklausti II, III ir IV kursų Kauno kolegijos akušerijos studentai. Tyrime dalyvavo 47 respondentai.
Tyrimo rezultatai, išvados: 1. Užsienio šalyse, profesinėje veiklos praktikoje, studentai savo patirtis apibūdina kaip „amerikietiški kalneliai“, dalis studentų patiria draugiškus santykius su mentoriais, įgyja daug patirties, atsakomybės, kiti susiduria su nemažai iššūkių, pavyzdžiui mentorių nepasitikėjimas studentų gebėjimais, priešiškumu, naujomis atsakomybėmis, nepasitikėjimu savimi, nerimu, stresu. 2. Atlikus tyrimą buvo nustatyta, kad praktinio mokymosi metu akušerijos studentai išmoko naujų manipuliacijų, išmoko naujų metodų atliekant tam tikras manipuliacijas, įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, patiko atsakomybės jausmas. Daugiau nei pusė respondentų teigia, kad naudingiau ir reikšmingiau kai visi personalo akušeriai dalinasi savo patirtimi, o santykiai su mentoriais ir su nėščiosiomis/gimdyvėmis, būna geri, šilti, draugiški bei su pagarba. 3. Išanalizavus respondentų
7
patiriamas neigiamas patirtis, daugiau nei pusė respondentų patyrė sunkumų renkantis praktikos vietą ir pagrindinis sunkumas tai trūkumas praktikos vietų. Taip pat praktinio mokymosi metu, patyrė nuovargį ir stresą, finansų trūkumą, laiko ir energijos stoką, draudimą atlikti tam tikras procedūras, daugiau nei pusė respondentų patyrė liūdėsį, nerimą, negatyvias mintis, baimę, galvos skausmą ir teigia, kad šie neigiami jausmai/negalavimai paveikė praktinio mokymosi kokybę.
Description:
Relevance: in their professional practice abroad, students describe their experiences as "roller-coaster", they experience both positive and negative experiences. Some students experience a friendly relationship with their mentors, gains a lot of experience and responsibility, while others face a number of challenges, for example mentors’ lack of confidence in students’ abilities, hostility, new responsibilities, lack of self-confidence, anxiety, stress. This study helps to reveal the practical learning experiences of midwifery students in Lithuania, helps to find out what experience future midwives will bring to their future midwifery work.
Research problem: what experiences do Kaunas College of midwifery students have during their practical training?
Research object: experiences of midwifery students in practical learning.
Aim of the research: to reveal the practical learning experiences of Kaunas College of midwifery students.
Research objectives: 1. To describe midwifery students’ experiences of practical learning in foreign countries. 2. To identify midwifery students’ positive experiences of practical learning. 3. To identify midwifery students’ negative experiences of practical learning.
Research methodology and subjects: quantitative research method. This study involved second, third and fourth years of Kaunas College of midwifery students. This study involved 47 respondents.
Results and conclusions: 1. In their professional practice abroad, students describe their experiences as "roller coaster", some students experience a friendly relationship with their mentors, gaining a lot of experience and responsibility, while others face many challenges, such as mentors' lack of confidence in students' abilities, hostility, new responsibilities, lack of self-confidence, anxiety, stress. 2. The study found that during the practical learning, midwifery students learned new manipulations, learned new techniques for performing certain manipulations, gained more confidence,
9
and enjoyed the sense of responsibility. More than half of the respondents say that it is more useful and meaningful when all staff midwives share their experience and the relationship with mentors and with pregnant women/birth mothers is good, warm, friendly and respectful. 3. When analysing the negative experiences of the respondents, more than half of the respondents experienced difficulties in choosing a place of practical learning and the main difficulty was the lack of places. Also during the practical training, they experienced fatigue and stress, lack of finances, lack of time and energy, being forbidden to perform certain procedures, more than half of the respondents experienced sadness, anxiety, negative thoughts, fear, headaches and they say that these negative feelings/impairments affected the quality of the practical training.