dc.contributor.author |
Beniušytė, Gintarė |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-14T11:42:06Z |
|
dc.date.available |
2022-10-14T11:42:06Z |
|
dc.date.issued |
2022-07-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/6938 |
|
dc.description |
Graphic design is the visual content presented through various artistic and technical means. The main areas of graphic design are: logo and branding, posters, packaging, billboards, website design, advertising and more (Mano menas, 2016). The corporate identity created by the designer is the corporate identity of the company that recognizes the company. As opportunities improve and competition increases, it is becoming increasingly difficult for businesses to remain recognizable, visible and attractive. A properly designed graphic image or logo can reflect the “personality of the company” that will help to make the company recognizable, perceived as a separate entity from others, and establish the importance of the company in the business world (Dopro agency, n.d.).
The visual identity of a company can be recognized by many means of communication: logo, visual advertising, outdoor advertising channels, communication channels, social networks, and small media such as: business cards, envelopes, clothing, advertising, and many other means (Pidea, 2022).
In my work, I chose to create the corporate style of the company „Ailada“. Creating the visual identity and design of any company is an important factor in shaping the image, and a purposeful visual identity is a stronger position of the company in the market. I chose to create a company logo, business cards, a flyer and more. Measures. Creating a logo is an extremely important and responsible step on the path to implementing a new idea. I hope that the „Ailada“ logo I have created for the company will accompany me at all stages of the activity, will help to convey the message I send to the company's customers and form a positive identity of the company or brand in their eyes. |
en_US |
dc.description.abstract |
Grafinis dizainas , tai įvairiomis meninėmis ir techninėmis priemonėmis pateiktas vizualinis turinys. Pagrindinės grafinio dizaino sritys yra : logotipo ir prekės ženklo kūrimas, plakatai, pakuotės, stendai, internetinių svetainių dizainas, reklama ir kt. (Mano menas, 2016). Dizainerio kuriamas įmonės identitetas, tai yra įmonės firminis stilius , kuriuo įmonė atpažįstama. Tobulėjant galimybėms ir didėjant konkurencijai, verslams darosi vis sunkiau išlikti atpažįstamiems, matomiems ir patraukliems. Tinkamai suprojektuotas grafinis paveiksliukas ar logotipas gali atspindėti „įmonės asmenybę“, kuri padės pasiekti, kad bendrovė būtų atpažįstama, suvokiama kaip atskiras darinys, skiriasi nuo kitų ir nustatytų įmonės svarbą verslo pasaulyje (Dopro agency, n.d.).
Vizualinis įmonės identitetas gali būti atpažįstamas iš daugelio komunikacijos būdų: logotipo, vaizdinės reklamos, išorinės reklamos kanalų, komunikacijos kanalų, socialinių tinklų bei tokių smulkių priemonių, kaip: vizitinių kortelių, vokų, drabužių, reklamų ir daugelio kitų priemonių (Pidea, 2022) .
Savo darbe pasirinkau įmonės „Ailada“ firminio stiliaus kūrimą. Bet kokios įmonės vizualinio identiteto ir dizaino kūrimas – svarbūs faktoriai formuojant įvaizdį, o tikslingas vizualinis identitetas – stipresnė įmonės pozicija rinkoje. Pasirinkau sukurti įmonės logotipą, vizitines korteles, lankstinuką ir kt. priemones. Logotipo kūrimas yra itin svarbus ir atsakingas žingsnis naujos idėjos įgyvendinimo kelyje. Tikiuosi, kad mano sukurtas įmonei „Ailada“ logotipas lydės visuose veiklos etapuose, padeda perteikti mano siunčiamą žinutę įmonės klientams bei formuoti pozityvų įmonės ar prekės ženklo identitetą jų akyse. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
prekės ženklas, logotopas, vizualinis identitetas, vizualinis turinys. |
en_US |
dc.title |
Įmonės „Ailada“ prekės ženklo ir vizualinio identiteto dizainas |
en_US |
dc.title.alternative |
Design of the Brand and Visual Identity for the Company “Ailada” |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |