dc.contributor.author |
Gečienė, Mingailė |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-12T12:32:41Z |
|
dc.date.available |
2022-10-12T12:32:41Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/6910 |
|
dc.description |
Relevance of the Topic. Children’s empathic behavior, i.e., both the emotional and cognitive components of empathy, arises and develops in the preschool age. Empathy has a direct impact on a child's social development and creates the preconditions for successful socialization in society.
Object of the research - opportunities for the development of empathy for children aged 5-6 in a pre-school education institution. The aim/goal of the paper - to reveal the possibilities of developing empathy for children aged 5-6 in a pre – school education institution. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas. Vaikų empatiškas elgesys t.y tiek emocinis tiek pažintinis empatijos komponentas
atsiranda ir vystosi ikimokykliniame amžiuje. Empatija turi tiesioginės įtakos vaiko socialiniam
vystymuisi, sudaro prielaidas sėkmingai socializacijai visuomenėje.
Tyrimo objektas – 5–6 metų amžiaus vaikų empatijos ugdymo/si galimybės ikimokyklinio ugdymo
įstaigoje. Tyrimo tikslas – atskleisti 5–6 metų amžiaus vaikų empatijos ugdymo/si galimybes
ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
empatijos ugdymas, ikimokyklinio ugdymo įstaiga |
en_US |
dc.title |
5–6 metų amžiaus vaikų empatijos ugdymas(is) ikimokyklinio ugdymo įstaigoje |
en_US |
dc.title.alternative |
Empaty Education of Children Aged 5-6 in Pre-School Institution |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |