DSpace talpykla

Gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų naudojimą

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Kunelytė, Erika
dc.date.accessioned 2022-10-11T06:19:48Z
dc.date.available 2022-10-11T06:19:48Z
dc.date.issued 2022-07-01
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/6873
dc.description Relevance of the topic. Parents can choose from a wide range of cosmetic products for their child's skin (Cooke et al., 2018). “Market Research Future” states that the market for children's cosmetics may rise to 6.79 percent by the year of 2026. Based on the forecast period, the global children's cosmetics market is likely to reach USD 1,795.15 million by the year of 2026. Increasing demand for children's make-up may contribute to the rising sales of cosmetics for children and parenting is identified as a key factor in the dynamics of the cosmetics for children market (Market Research Future, 2021). Often, advertisements of cosmetic products for children's skin care claim that they are good for children's skin, however truly little is known about the safety of children's cosmetic products (Adomaite, Vitkuviene, Petraitiene & Rudzeviciene, 2020). In the United States, chronic diseases are the leading cause of illness, disability and death in children and toxic substances are a major contributor to these disease tendencies (Landrigan and Goldman, 2011). The European Union regulation does not strictly regulate the terms used by manufacturers of cosmetic products and clinical trials are not required (Adomaite et al., 2020). The problem of research. What is the opinion of the population about cosmetic products for babies and children and their use? The object of research. Opinion of the population about cosmetic products for babies and children and their use. The aim of research. To reveal the opinion of the population about cosmetic products for babies and children and their use. The tasks of research: 1. Distinguish the anatomical – physiological features of babies and children organism. 2. Describe the regulation of cosmetic products for babies and children, the types of cosmetics and the toxic ingredients used in their products. 3. To determine the population's opinion about the safety and use of cosmetic products for babies and children. The methods of research. Analysis of scientific literature sources. Method of data collection - quantitative research, survey on the online platform "Google forms". Method of data analysis - graphical analysis. 116 people participated in the research. The main results of empirical research. The analysis of the survey data showed that the majority of respondents are interested in children's skin care and choose cosmetic products specialized for children, with the aim of hygiene and the treatment or prevention of skin problems. The majority of respondents buy cosmetic products once a month and the number of products used per day is between 5 and 10. The main source of information on cosmetic products for children is the internet and the most common place of purchase is the pharmacy. Respondents’ choice of cosmetics is influenced by certificates and labeling, manufacturer, reviews, price, scent, and composition, but most respondents only sometimes analyze and read the composition of cosmetic products and are only aware of a few ingredients that adversely affect children's skin. Respondents avoid preservatives and alcohol in cosmetic products. Adverse effects are not common, but some have experienced skin redness, rashes and itching. The majority of respondents rate their knowledge of cosmetics for children as poor and report a lack of information. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Tėvai vaiko odos priežiūrai gali rinktis iš plataus kūdikių ir vaikų odai skirtų kosmetikos gaminių asortimento (Cooke ir kt., 2018). „Rinkos Tyrimų Ateitis“ teigia, jog iki 2026 metų vaikams skirtų kosmetikos gaminių rinka gali išaugti iki 6,79 proc. Remiantis prognozuojamu laikotarpiu, pasaulinė vaikams skirtos kosmetikos rinka gali siekti 1795,15 mln. USD. Didėjanti paklausa vaikų makiažui gali prisidėti prie kylančių vaikams skirtų kosmetikos gaminių pardavimų, o vaiko auklėjimas įvardijamas, kaip pagrindinis faktorius, lemiantis vaikams skirtos kosmetikos rinkos dinamiką (Market Research Future, 2021). Neretai vaikų odos priežiūrai skirtų kosmetikos gaminių skleidžiamos reklamos leidžia manyti, kad jie yra naudingi vaikų odai, tačiau apie vaikams skirtų gaminių saugumą žinoma labai mažai (Adomaite, Vitkuviene, Petraitiene ir Rudzeviciene, 2020). Jungtinėse Amerikos Valstijose pagrindinės priežastys vaikų ligų, negalios bei mirties atvejų yra lėtinės ligos, o toksiškos cheminės medžiagos itin prisideda prie šių ligų tendencijų (Landrigan, Goldman, 2011). Europos Sąjungos reglamente kosmetikos produktų gamintojų vartojami terminai nėra griežtai reglamentuojami, o klinikiniai tyrimai nėra būtini (Adomaite ir kt., 2020). Tyrimo problema. Kokia yra gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų naudojimą? Tyrimo objektas. Gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų naudojimą. Tyrimo tikslas. Atskleisti gyventojų nuomonę apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų naudojimą. Tyrimo uždaviniai: 1. Išskirti kūdikių ir vaikų organizmo anatominius – fiziologinius ypatumus. 2. Aprašyti kosmetikos gaminių skirtų kūdikiams ir vaikams reglamentavimą, kosmetikos rūšis ir jų gaminiuose naudojamus toksinius ingredientus. 3. Nustatyti gyventojų nuomonę apie kūdikiams ir vaikams skirtų kosmetikos gaminių saugą ir naudojimo ypatumus. Tyrimo metodika. Mokslinės literatūros šaltinių analizė. Duomenų rinkimo metodas – kiekybinis tyrimas, apklausa internetinėje platformoje „Google forms“. Duomenų analizės metodas – grafinė analizė. Tyrime dalyvavo 116 gyventojų. Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Apklausos duomenų analizė atskleidė, jog dauguma respondentų domisi vaikų odos priežiūra ir renkasi kosmetikos gaminius specializuotus vaikams, o jų naudojimo tikslas – higiena ir odos problemų sprendimas ar jų prevencija. Didžioji dalis apklaustųjų kosmetikos gaminius perka kartą per mėnesį, o naudojamų gaminių skaičius per dieną siekia nuo 5 iki 10. Pagrindinis informacijos šaltinis apie vaikams skirtus kosmetikos gaminius yra internetas, o dažniausia įsigijimo vieta – vaistinė. Kosmetikos pasirinkimą respondentams lemia sertifikatai ir ženklinimas, gamintojas, atsiliepimai, kaina, kvapas ir sudėtis, tačiau kosmetikos gaminių sudėtį dauguma respondentų analizuoja ir skaito tik kartais bei žino tik keletą ingredientų, neigiamai veikiančių vaiko odą. Respondentai kosmetikos gaminiuose vengia konservantų ir alkoholio. Nepageidaujamas poveikis nėra dažnas reiškinys, tačiau kai kuriems pasireiškė odos paraudimas, bėrimai ir niežulys. Didžioji dalis respondentų savo žinias apie vaikams skirtą kosmetiką vertina nepakankamai ir teigia, jog jiems žinių trūksta. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Kūdikiams ir vaikams skirti kosmetikos gaminiai, sudedamosios dalys, toksinės medžiagos en_US
dc.title Gyventojų nuomonė apie kūdikiams ir vaikams skirtus kosmetikos gaminius ir jų naudojimą en_US
dc.title.alternative Public Opinion about Cosmetic Products for Babies and Children and their Usage en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra