Santrauka:
Temos aktualumas. Pastaruoju metu vis didėja mokytojų ir tėvų susirūpinimas dėl elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo. Šie vaikai turi bendravimo ir mokymosi problemų, yra sunkiai auklėjami, aplinkiniams pridaro daug rūpesčių. Elgesio ir emocijų sutrikimų turintys vaikai yra judrūs, kartais agresyvūs, nesugebantys sukaupti dėmesio ir planuoti savo darbo. Ikimokyklinės įstaigos pedagogams trūksta kompetencijos identifikuoti elgesio ir emocijų sutrikimus, sunku parinkti ir naudoti tinkamus vaikų ugdymo metodus. Edukaciniame kontekste elgesio ir emocinių sutrikimų turintys vaikai yra viena iš daugiausia iššūkių švietimo pagalbos specialistams kelianti grupė, todėl labai svarbu suprasti šiuos vaikus, jų ugdymosi poreikius, elgesį.
Tyrimo problema: 3-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, emocinio intelekto ugdymo(si) galimybės ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.
Tyrimo objektas: 3-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, emocinio intelekto ugdymo(si) galimybės ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.
Tyrimo tikslas: atskleisti 3-5 metų amžiaus vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, emocinio intelekto ugdymo(si) galimybes ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje.
Description:
Identification of the problem: Recently, there has been a growing concern among teachers and parents about educating children with behavioral and emotional disorders. These children have communication and learning problems, are difficult to bring up, and cause a lot of trouble for those around them. Children with behavioral and emotional disorders are active, sometimes aggressive, unable to concentrate and plan their work. Pre - school teachers lack the competence to identify behavioral and emotional disorders, and it is difficult to select and use appropriate methods of educating children. In the educational context, children with behavioral and emotional disorders are one of the most challenging groups for educational support professionals, so it is very important to understand these children, their educational needs and behavior.
Object of the research: opportunities for the emotional intelligence education in pre – school education institution for children aged 3 to 5 years with behavioral and emotional disorders.
The aim of the paper: to reveal the opportunities for the emotional intelligence education in pre – school education institution for children aged 3 to 5 years with behavioral and emotional disorders