dc.contributor.author |
Vaitiekauskaitė, Gabija |
|
dc.date.accessioned |
2022-09-09T11:20:32Z |
|
dc.date.available |
2022-09-09T11:20:32Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/6521 |
|
dc.description |
Relevance / novelty of the topic. As children's life experiences, hobbies and traditions change, so do the scenes and content of children's creative games. All stages of his life are important in their own way. Many of us may agree that childhood is a whirlwind of gaming moments. In dif-ferent countries, the concept of childhood depends on the norms and traditions of raising children. This concept has many differences and commonalities. Diversity comes from the deepest cultural layer of antiquity. Therefore, comparative ethnic psychology is a kind of traditional "archeology" that provides a lot of unique empirical data for understanding childhood phenomena and childhood his-tory. Of course, it also helps to understand the childhood of a modern student and the games he or she plays. This is a suitable opportunity for childhood self-development (Gaižutis, 2016; Brėdikytė, 2005, 2012; Brėdikytė, Brandišauskienė, 2014).
Investigation problem: What is the development of cognitive competence in preschool chil-dren through role and logic games?
Research object: Developing children's cognitive competence through role and logic games.
The aim: To reveal the development of cognitive competence of preschool children through roles and logic games. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas/naujumas. Keičiantis vaikų gyvenimo patirčiai, pomėgiams ir
tradicijoms, keičiasi ir vaikų kūrybinių žaidimų scenos bei turinys. Visi jo gyvenimo etapai yra savaip
svarbūs. Daugelis iš mūsų gali sut ikti, kad vaikystė yra žaidimų akimirkų sūkurys. Įvairiose šalyse
vaikystės samprata priklauso nuo vaikų auklėjimo normų ir tradicijų. Ši koncepcija turi daug skirtumų
ir bendrų dalykų. Įvairovė kyla iš giliausio senovės kultūrinio sluoksnio. Todėl lyginam oji etninė
psichologija yra savotiška tradicinė „archeologija“, suteikianti daug unikalių empirinių duomenų
vaikystės reiškiniams ir vaikystės istorijai suprasti. Žinoma, tai padeda suprasti ir šiuolaikinio
mokinio vaikystę ir žaidimus, kuriuos jis žaidži a. Tai tinkama galimybė vaikystės saviugdai (Gaižutis,
2016; Brėdikytė, 2005, 2012; Brėdikytė, Brandišauskienė , 2014).
Tyrimo problema koks priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas
taikant vaidmens ir logikos žaidimus?
Tyrimo objek tas: vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas taikant vaidmens ir logikos
žaidimus
Tyrimo tikslas: atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymą
taikant vaidmens ir logikos žaidimus. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
pažinimo kompetencija, vaidmeniniai ir loginiai žaidimai |
en_US |
dc.title |
Priešmokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetencijos ugdymas taikant vaidmeninius ir loginius žaidimus |
en_US |
dc.title.alternative |
Developing Pre-School Age Children’s Knowledge Competence by Applying Role and Logic Games |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |