DSpace talpykla

Mediatoriaus vaidmuo vaikų emocinei būklei bei savarankiškumui

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Morkevičiūtė, Aistė
dc.date.accessioned 2022-08-29T11:21:50Z
dc.date.available 2022-08-29T11:21:50Z
dc.date.issued 2022-07-04
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/6166
dc.description Relevance of the topic. Engen, Bjerre (2020) noted that „therapists have used puppetry‘s therapy, particularly in relation to children under the age of 12, since the beginning of the 1900s. The field has been in rapid growth and development for the last 30 years, and today it is a widely used approach. Puppetry‘s therapy development is related to the goal to help children undergo various difficulties and psychologycal problems related to the illness or to express their feelings and emotions through the mediator.“ Hedges and Cooper (2018) explained that developmental theories and child-centred ideologies have long been dominant in clinical practice, but also in childhood education. These theories are based on the understanding that children have the capacity to solve their own problems through play and dolls when this is freely initiated by the child in a therapeutic setting. Research problem. What is the role of the mediator in the emotional state and independence of children? Research object. The role of the mediator in the emotional state and independence of children. Research aim. To evaluate the role of the mediator in children's emotional state and independence. The objectives of the research. 1. To evaluate the opinion of specialists about the possibilities of using the mediator to improve children's emotional state and independence. 2. To determine the opinion of parents about the role of the mediator in the change of children's emotional state and independence skills. 3. Compare the attitude of parents and specialists on the use of a mediator for children. Research methods. Data collection method: anonymous online questionnaire survey (ANNEXES NO.1., ANNEXES NO.2.). Method of data analysis: descriptive statistics calculations using Excel. Sample: 283 professionals who work with children and 53 parents/guardians of children in x city participated in the research. Results. The results of the research showed that mediators are often used in our country when working with children. The use of mediators improves children's emotional well-being, makes them more courageous, open, cheerful, self-confident, and develops independence skills in everyday activities, improves children's skills in eating, dressing, housework, bathing and personal hygiene.  en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Engen, Bjerre (2020) pažymi, kad “terapeutai nuo 1900-ųjų pradžios naudojo lėlininkystės terapiją, ypač vaikų iki 12 metų amžiaus atžvilgiu. Per pastaruosius 30 metų ši sritis sparčiai augo ir vystėsi, ir šiandien tai yra plačiai naudojamas metodas. Lėlių terapijos vystymasis yra susijęs su tikslu padėti vaikams patiriantiems įvairių sunkumų ir psichologinių problemų, susijusių su liga, arba išreikšti savo jausmus ir emocijas per tarpininką.” Hedges and Cooper (2018) paaiškino, kad vystymosi teorijos ir į vaikus orientuotos ideologijos jau seniai dominuoja ne tik klinikinėje praktikoje, bet ir mokykliniame ugdyme. Šios teorijos yra pagrįstos supratimu, kad vaikai gali išspręsti savo problemas žaisdami per lėles, kai tai laisvai inicijuoja vaikas terapinėje aplinkoje. Tyrimo problema. Koks mediatoriaus vaidmuo vaikų emocinei būklei bei savarankiškumui? Tyrimo objektas. Mediatoriaus vaidmuo vaikų emocinei būklei bei savarankiškumui. Tyrimo tikslas. Įvertinti mediatoriaus vaidmenį vaikų emocinei būklei bei savarankiškumui. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti specialistų nuomonę apie mediatoriaus naudojimo galimybes vaikų emocinės būklės bei savarankiškumo gerinimui. 2. Nustatyti tėvų nuomonę apie mediatoriaus vaidmenį vaikų emocinės būklės kaitai bei savarankiškumo įgūdžiams. 3. Palyginti tėvų ir specialistų požiūrį dėl mediatoriaus naudojimo vaikams. Tyrimo metodika. Duomenų rinkimo metodas: anoniminė anketinė apklausa internete (PRIEDAS 1, PRIEDAS 2.) . Duomenų analizės metodas: aprašomosios statistikos skaičiavimai naudojantis Excel programa. Tyrimo imtis: Tyrime dalyvavo 283 specialistai, kurie dirba su vaikais, ir 53 vaikų tėvai / globėjai x mieste. Rezultatai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad mūsų šalyje yra dažnai naudojami mediatoriai dirbdant su vaikais. Mediatorių naudojimas pagerina vaikų emocinę būklę, vaikai tampa drąsesni, atviresni, linksmesni, labiau pasitikintys savimi, bei lavina savarankiškumo įgūdžius kasdienėje veikloje, pagerina vaikų valgymo, apsirengimo, namų ruošos, maudymosi bei asmens higienos įgūdžius. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Mediatorius, emocinė būklė, savarankiškumas, ergoterapija, lėlių terapija. en_US
dc.title Mediatoriaus vaidmuo vaikų emocinei būklei bei savarankiškumui en_US
dc.title.alternative The Role of the Mediator in Children’s Emotional State and Independence en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra