DSpace talpykla

UAB „Stokker“ konkurencingumo didinimo kryptys

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Mickevičius, Robertas
dc.date.accessioned 2019-02-01T12:26:48Z
dc.date.available 2019-02-01T12:26:48Z
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/592
dc.description Relevance of the final work. The pursuit and maintenance of competitiveness is an integral part of the survival of modern enterprises. In order for the company to know and be able to anticipate the main tools for enhancement of competitiveness and to successfully develop competitiveness strategies, it is very important to identify the key factors driving competitiveness. The problem of final work. the competitiveness of the JSC „Stokker“ Tauragė unit in the market. The object of final work. he competitiveness of JSC „Stokker“ in the market and to provide means to ensure increase of competitiveness. The goals of the final work: 1. To reveal the concept of competition and competitiveness in a theoretical aspect. 2. Investigate the factors of a competitive environment. 3. To carry out the analysis of the situation JSC „Stokker“. 4. To envisage the direction of increasing the competitiveness of JSC „Stokker“. Results of the final work. The work consists of 2 chapters. The first chapter reveals the concepts of competition and competitiveness, presents the analysis of competitors and its importance, presents the ways and directions of increasing the organization's competitiveness. The second chapter presents the characteristics of JSC „Stokker“, analyzes the external environment of the company: the presented markets, macro-environment, analysis of consumers, suppliers and competitors, internal environment analysis: the presentation of goods, prices, distribution of goods and location, staff, service provision and physical environment , support measures, quality analysis of goods, and SWOT analysis. There are many tools and equipment companies based in Taurage, so competition in this area is very high. To increase the competitiveness of JSC "Stokker" it is proposed: to expand the range of goods; to provide new services, to expand the area of trade, to advertise more in newspapers, on the radio, to distribute flyers by e-mail. mail and distribute it directly to people, apply promotions and discounts to existing and potential customers. en
dc.description.abstract Siekiant, kad įmonę lydėtų sėkmė, greitai besikeičiant vartotojų poreikiams ir konkurentų aplinkai, ji turi prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų poreikių (Vasiliauskas, 2015). Pastaruoju metu konkurencingumo aspektas aktualus daugeliui gyvenimo sričių. Konkuruojama pasaulio, valstybės, miesto, ūkio, šakos ar jos segmento, organizacijos ar asmens lygmenyse, siekiant kuo geriau išreikšti gebėjimą greitai reaguoti į aplinkos pokyčius, prisitaikyti prie jų bei įgyti pranašumą kitų atžvilgiu. Pranašumas leidžia išsiskirti, traukia kitus, skatina būti pavyzdžiu ir diktuoti savo sąlygas, keliant tikslą kuo daugiau pasiekti (Stanikūnas, 2009). Konkurencingumo siekimas bei išlaikymas yra neatsiejamas šiuolaikinių įmonių gyvavimo veiksnys. Kad įmonė žinotų ir galėtų numatyti pagrindines konkurencingumo didinimo priemones ir sėkmingai rengti konkurencingumo didinimo strategijas, yra labai svarbu, nustatyti pagrindinius veiksnius, lemiančius konkurencingumo didinimą (Čepeliauskienė, 2017). Įmonėms, norinčioms įgyti konkurencinį pranašumą, labai svarbu žinoti konkurentų analizės rezultatus, padedančius išryšinti skirtumus tarp įmonės ir jos konkurentų bei žinoti pirkėjų požiūrius ir lūkesčius. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Asortimentas, konkurencija, pardavimo skatinimas, rėmimas, paskirstymas en_US
dc.title UAB „Stokker“ konkurencingumo didinimo kryptys en_US
dc.title.alternative Strategies to increase competitiveness at UAB „Stokker” en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra