Santrauka:
Socialinės paslaugos yra svarbi visuomenės sudedamoji dalis, kuri padeda kurti gerovę visuomenėje. Šių paslaugų teikimas asmenims padeda spręsti įvairias jiems kylančias problemas. Kadangi benamystę patiriantys asmenys susiduria su sudėtingomis problemomis jiems reikalinga ir kompleksinė pagalba. Platus socialinių paslaugų tinklas tokią pagalbą jiems suteikia, o apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga yra ypatingai svarbi asmenims neturintiems nuolatinės gyvenamosios vietos. Asmenims patekus į nakvynės namus labai svarbūs yra socialinio darbuotojo gebėjimai įvertinti ir detaliai išsiaiškinti kiekvieno žmogaus situaciją, poreikius. Tai pagalbos proceso pradžia ir priklausomai nuo to su kokiomis problemomis asmuo susiduria, bei socialinio darbuotojo įgūdžių, asmeninių savybių ir gebėjimų organizuoti socialinio darbo procesą ir priklausys kaip pavyks spręsti asmens problemas kas turės įtakos asmenų pasitenkinimui gaunamomis paslaugomis. Asmenų pasitenkinimo gaunamomis socialinėmis paslaugomis atskleidimas svarbus vertinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę. Žalimienės (2001, p. 100) teigimu „kalbėdami apie socialinių paslaugų kokybės klausimus pirmiausia turime galvoti apie socialinių paslaugų gavėją (klientą), kadangi socialinių paslaugų kokybė be paties gavėjo kokybės pojūčio nieko nereiškia“.
Description:
social services are part of the social security system and help to create well-being in society. The provision of social services helps individuals to solve various problems they face. As people experiencing homelessness face complex problems, they also need comprehensive help. A wide network of social services provides them with such assistance, and the provision of accommodation in a hostel is particularly important for non-residents. When individuals enter the hostel, the ability of the social worker to assess and find out in detail the situation and needs of each person is very important. It is the beginning of the help process and depending on the problems the person is facing, as well as the skills, personal qualities and abilities of the social worker to organize the social work process and will depend on how well the person's satisfaction with the services will be solved. Disclosure of individuals' satisfaction with the social services they receive is important in assessing the quality of the social services they provide. According to Žalimienė (2001, p. 100), "when talking about the quality of social services, we must first think about the recipient (client) of social services, because the quality of social services means nothing without the recipient's sense of quality".