Santrauka:
Darbo tema. Gyventojų požiūris į bičių produktų vartojimą.
Raktiniai žodžiai. Bičių produktai, gyventojai, požiūris, vartojimas.
Temos aktualumas. Bičių produktai nuo seniausių laikų buvo vartojami ir dabar vis dar yra
vartojami, dėl savo maistinės vertės bei gydymo savybių (Martinello ir kt., 2021). Bitės (Apis
mellifera L.) gali gaminti daugelį produktų, tokius kaip medus, žiedadulkės, propolis, bičių duonelė,
bičių pienelis, bičių vaškas, bičių nuodai. Bičių produktuose randamos visos medžiagų apykaitai
reikalingos būtinosios aminorūgštys, vitaminai, mineralai, baltymai, angliavandeniai, lipidai,
fermentai, kofermentai, organinės rūgštys ir kt.. Dėl turimų medžiagų, bičių produktai yra naudingi
sveikatai: veikia kaip priešuždegiminės, antioksidacinės, antimikrobinės priemonės (Giampieri ir kt.,
2022). Bičių produktai: medus, žiedadulkės, propolis, bičių duonelė, bičių pienelis naudojami visame
pasaulyje kaip maisto, medicinos ir kosmetikos šaltiniai (Andritoiu ir kt., 2021). Pasaulinės sveikatos
organizacija siūlo bičių medų vartoti peršalimui, kosuliui, viršutinių kvėpavimo takų infekcijų
gydymui (Çelik it kt., 2019). Tyrimu bus siekiama išsiaiškinti gyventojų požiūrį į bičių produktų
vartojimą.
Tyrimo problema. Koks gyventojų požiūris į bičių produktų vartojimą?
Tyrimo objektas. Gyventojų požiūris į bičių produktų vartojimą.
Darbo tikslas. Įvertinti gyventojų požiūrį į bičių produktų vartojimą.
Darbo uždaviniai.
1. Aprašyti bičių produktus, jų sudedamąsias dalis.
2. Atskleisti bičių produktų poveikį žmogaus organizmui.
3. Nustatyti gyventojų požiūrį į bičių produktų vartojimą.
Tyrimo metodika.
1. Mokslinės literatūros analizė, kurios tikslas aprašyti bičių produktus jų sudedamąsias
dalis, poveikį žmogaus organizmui.
2. Kiekybinio tyrimo duomenų rinkimo metodas – anketinė apklausa, kurios tikslas
nustatyti gyventojų požiūrį į bičių produktų vartojimą.
3. Duomenų analizės metodas – grafinė duomenų analizė, gauti rezultatai analizuoti
Microsoft Office Excel 2010 programa.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad didžioji
dalis respondentų, teigiamai vertina bičių produktus. Didžiausia dalis respondentų renkasi vartoti
bičių produktą medų. Respondentai bičių produktus renkasi vartoti dėl naudingųjų medžiagų,
peršalimo metu, kaip maisto papildus ir profilaktiškai.
Description:
Topic. Residents‘ Attitude to the Use of Bee Products
Keywords. Bee products, population, attitude, consumption.
Relevance of the work. Bee products have been consumed since ancient times and are still
consumed, due to their nutritional value and healing properties (Martinello et al., 2021). Bees (Apis
mellifera L.) can produce many products such as honey, pollen, propolis, bee bread, royal jelly,
beeswax, bee venom. Bee products contain all the essential amino acids, vitamins, minerals, proteins,
carbohydrates, lipids, enzymes, coenzymes, organic acids, etc. necessary for metabolism. Due to the
available substances, bee products have health benefits: they act as anti-inflammatory, antioxidant,
antimicrobial agents (Giampieri et al., 2022). Bee products: honey, pollen, propolis, bee bread, royal
jelly are used worldwide as sources of food, medicine, and cosmetics (Andritoiu et al., 2021). The
World Health Organization recommends the use of bee honey for colds, coughs, upper respiratory
tract infections (Çelik et al., 2019). The survey will seek to find out the attitude of the population
towards the consumption of bee products.
Research problem. What is the attitude of the population towards the consumption of bee
products?
Research object. Population attitudes towards the consumption of bee products.
The aim of the study. To evaluate the attitude of the population towards the consumption
of bee products.
Tasks.
1. Describe bee products, their components.
2. To reveal the effects of bee products on the human body.
3. To determine the attitude of the population towards the consumption of bee products.
Research Methods.
1. An analysis of the scientific literature aimed at describing the effects of bee products
on their ingredients on the human body.
2. The method of quantitative data collection is a questionnaire survey, the aim of which
is to determine the attitude of the population towards the consumption of bee products.
3. Data analysis method - graphical data analysis, the obtained results were analyzed in
Microsoft Office Excel 2010 program.
Results. The results of the survey showed that the majority of respondents are positive about
bee products. The majority of respondents choose to consume the bee product honey. Respondents
choose to use bee products for useful substances during colds, as food supplements and
prophylactically