dc.contributor.author |
Domarkaitė, Eglė |
|
dc.date.accessioned |
2022-07-08T08:03:26Z |
|
dc.date.available |
2022-07-08T08:03:26Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5765 |
|
dc.description |
The topic of the professional bachelor: Experiences of Pharmacists and General
Practitioners ‘in Cooperation about Incorrect Doctor‘s Prescriptions.
Keywords. Pharmacy specialist, doctor, collaboration, prescription.
Relevance of the topic:
Patient-centred care requires pharmacists to advise that patients directly on drug therapy and
to collaborate with physicians and nurses. The slogan "get the right medicine for every patient" is
being changed to "tailor the right medicine for each patient", and it is expected that pharmacists, in
collaboration with doctors, will increasingly contribute to reducing clinical errors and thus improving
the effective use of medicines.
Research problem. What is the experience of pharmacists and general practitioners working
together on misspelled prescriptions?
The object. Experiences of pharmacists and general practitioners collaborating on
misspelled prescriptions.
Objective. To reveal the experience of pharmacists and general practitioners due to
incorrectly written prescriptions.
Tasks:
1. Theoretically substantiate the importance of collaboration between a pharmacist and
a physician.
2. Identify the factors that affect the collaboration between pharmacists and physicians
and their solutions.
3. To determine the reasons for collaboration between pharmacists and general
practitioners due to misspelled prescriptions.
Research methods:
The analysis of scientific literature is performed, Lithuanian legal acts and Lithuanian and
foreign research are analysed. The aim of the scientific literature is to reveal the importance of
cooperation between a pharmacist and a general practitioner and to identify obstacles to cooperation
and ways to solve them.
During the empirical research, a qualitative research method was conducted - an interview.
An interview plan was developed and a questionnaire was formulated and submitted to pharmacists
and general practitioners.
8
Characteristics of the subjects:
Two groups of respondents were interviewed during the interview: pharmacists and general
practitioners. The data of the respondents will be identified by codes, due to anonymity and the results
will be presented in tables.
Conclusions:
1. General management of drug therapy, when a pharmacist cooperates with a general
practitioner, promotes the proper use of drugs, improves the health status of patients, quality of life,
reduces adverse drug events. Pharmacists act as intermediaries between physicians and patients who
can expand, enhance, and explain physician instructions or general information about medications.
2. Problems of collaboration between doctors and pharmacists are common and this
contributes to treatment errors. The main factors that affect cooperation are: anti-cooperation, attitude
towards cooperation, lack of time, previous experiences, derogation of other professions. Solutions:
to communicate in a friendly way and not only because of the problems with the prescription, to
participate in general educational conferences, not to belittle each other during the conversation, to
show professional behaviour, not to be afraid to discuss any patient's worries.
3. The qualitative method of analysis revealed that general practitioners and pharmacists
often cooperate due to uncertainties in the prescription. The responses of the respondents showed that
the cooperation between them helps to meet the patient's expectations and improve the quality of
service. |
en_US |
dc.description.abstract |
Darbo tema. Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys
bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų.
Raktiniai žodžiai. Farmacijos specialistas, gydytojas, bendradarbiavimas, receptas.
Temos aktualumas:
Į pacientą orientuota priežiūra reikalauja, kad farmacijos specialistai konsultuotų pacientus
tiesiogiai dėl vaistų terapijos ir bendradarbiautų su gydytojais ir slaugytojomis. Šūkis „kiekvienam
pacientui gauti reikiamą vaistą“, keičiamas į „kiekvienam pacientui pritaikyti tinkamą vaistų
terapiją“, todėl tikimasi, kad bendradarbiaujant su gydytojais farmacijos specialistai vis labiau
prisidės prie klinikinių klaidų mažinimo ir taip pagerins veiksmingą vaistų vartojimą (Garattini,
Padula, Freemantle, 2021).
Tyrimo problema. Kokios farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys
bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų?
Tyrimo objektas. Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys
bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų.
Tyrimo tikslas. Atskleisti farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtis
dėl klaidingai išrašytų receptų.
Uždaviniai:
1. Teoriškai pagrįsti farmacijos specialisto ir gydytojo bendradarbiavimo svarbą.
2. Identifikuoti veiksnius, turinčius įtakos farmacijos specialistų ir gydytojo
bendradarbiavimui, bei jų sprendimo būdus.
3. Nustatyti farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų priežastis
bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų.
Tyrimo metodai:
Atlikta mokslinės literatūros analizė, išanalizuoti Lietuvos teisės aktai, Lietuvos ir užsienio
šalių tyrimai. Mokslinės literatūros tikslas yra atskleisti farmacijos specialisto ir bendrosios praktikos
gydytojo bendradarbiavimo svarbą ir identifikuoti bendradarbiavimo kliūtis, bei jų sprendimo būdus.
Empirinio tyrimo metu atliktas kokybinis tyrimo metodas – interviu. Buvo sudarytasinterviu
planas, suformuluotas klausimynas, kuris buvo pateiktas farmacijos specialistams ir bendrosios
praktikos gydytojams.
Tiriamųjų charakteristika:
Interviu metu buvo apklaustos dvi tiriamųjų grupės: farmacijos specialistai ir bendrosios
praktikos gydytojai. Apklaustųjų duomenys identifikuojami kodais, dėl anonimiškumo ir rezultatai
pateikiami lentelėse.
6
Išvados:
1. Bendras vaistų terapijos valdymas, kai farmacijos specialistas bendradarbiauja su
bendrosios praktikos gydytoju, skatina tinkamą vaistų vartojimą, pagerina pacientų sveikatos būklę,
gyvenimo kokybę, sumažinami nepageidaujami vaistų reiškiniai. Farmacijos specialistai yra kaip
tarpininkai tarp gydytojų ir pacientų, kurie gali išplėsti, sustiprinti ir paaiškinti gydytojo nurodymus
ar bendrą informaciją apie vaistus.
2. Gydytojų ir farmacijos specialistų, bendradarbiavimo problemos yra paplitusios ir tai
prisideda prie gydymo klaidų. Pagrindiniai veiksniai, kurie turi įtakos bendradarbiavimui yra:
nusiteikimas prieš bendradarbiavimą, požiūris į bendradarbiavimą, laiko trūkumas, ankstesnio
laikotarpio patirtys, kitų profesijų sumenkinimas. Sprendimo būdai: bendrauti draugiškai ir ne tik dėl
recepte iškilusių problemų, dalyvauti bendrose švietimo konferencijose, nemenkinti vienas kito
pokalbio metu, parodyti profesionalų elgesį, nebijoti aptarti bet kokius paciento rūpesčius.
3. Kokybinis analizės metodas atskleidė, kad bendrosios praktikos gydytojai ir
farmacijos specialistai dažniausiai bendradarbiauja dėl recepte iškilusių neaiškumų. Apklaustųjų
respondentų atsakymai parodė, kad tarpusavio bendradarbiavimas padeda patenkinti paciento
lūkesčius ir pagerinti aptarnavimo kokybę. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Farmacijos specialistas, gydytojas, bendradarbiavimas, receptas |
en_US |
dc.title |
Farmacijos specialistų ir bendrosios praktikos gydytojų patirtys bendradarbiaujant dėl klaidingai išrašytų receptų |
en_US |
dc.title.alternative |
Experiences of Pharmacists and General Practitioners‘ in Cooperation about Incorrect Doctor‘s Prescriptions |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |