DSpace talpykla

Tėvų elgsena motyvuojant ikimokyklinio amžiaus vaikus prižiūrėti burnos ertmę

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Čėsnienė, Ingrida
dc.date.accessioned 2022-07-04T10:37:59Z
dc.date.available 2022-07-04T10:37:59Z
dc.date.issued 2022-06-02
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5721
dc.description A parent-child relationship (PCR) is one that nurtures the physical, emotional, and social development of the child. (Tasner, 2019). The oral care related behavior starts to develop in early childhood, as the child's initial socialization stage occurs at that time (Varkelytė 2018). Rizgelytė-Deligoz (2020) states that preschool children receive more information through images. It is easier to motivate them by using the fairy tale method, showing videos, booklets, pictures that could help the child understand why it is necessary to brush one‘s teeth. The main problem of tne thesis: How do parents behave in motivating preschool children to care for the oral cavity?The object of the thesis: Parents' behavior in motivating prie-school children to care for the oral cavity.The purpose of the thesis: To reveal the behavior of parents in motivating preschool children to take care of the oral cavity.Objectives: 1. To describe the impact of regular oral hygiene habits on the condition of the oral cavity in preschool children. 2. Theoretically substantiate the mental development of preschool children and methods to motivate them. 3. To determine the motivation of preschool children to take care of the oral cavity. 4. To reveal the methods and measures used by the parents raising pre-school children in order to motivate them to take care of the oral cavity. Methods and target audience: The quantitative research strategy has been applied. Theoretical research method: analysis of scientific literature, the empirical research method: data collection method - online written survey; the data analysis method: calculation of descriptive statistics . The survey involved 51 parents of pre-school children..Results and conclusions of empirical research: The study has revealed that more than half of parents raising preschool children experience a child’s reluctance to brush their teeth daily or several times a week, and most parents need to provide additional motivation to encourage children to care for the oral cavity. It has been found that parents most often use the following motivational methods: tell about the emergence of "worms", brush their teeth in the form of games and songs, allow children to choose oral care products themselves, playfully tell about the visit, promise to be around. The most commonly used dental care products are: a sand hourglass, brushes with applications or programs. en_US
dc.description.abstract Tėvų ir vaikų santykiai - tai ryšys, kuriuo puoselėjamas fizinis, emocinis ir socialinis vaiko vystymasis (Tasner, 2019). Elgesys, susijęs su burnos priežiūra, pradeda formuotis anksti vaikystėje, kаdangi tuo metu vyksta pirminis vaiko socializacijos laikotarpis (Varkelytė 2018). Rizgelytė- Deligoz (2020) teigia, kad ikimokyklinio amžiaus vaikai daugiau informacijos priima per vaizdus. Juos lengviau motyvuoti pasitelkiant pasakų metodą, rodant filmukus, knygeles, paveikslėlius, kurie vaikui padėtų suprasti, kodėl reikalinga valyti dantis. Tyrimo problema: Kaip tėvai elgiasi motyvuojant ikimokyklinio amžius vaikus prižiūrėti burnos ertmę?Tyrimo objektas: Tėvų elgsena motyvuojant ikimokyklinio amžiaus vaikus prižiūrėti burnos ertmę.Tyrimo tikslas: Atskleisti tėvų elgseną motyvuojant ikimokyklinio amžiaus vaikus prižiūrėti burnos ertmę.Tyrimo uždaviniai: 1. Aprašyti ikimokyklinio amžiaus vaikų taisyklingų burnos higienos įpročių įtaką burnos ertmės būklei. 2. Teoriškai pagrįsti ikimokyklinio amžiaus vaikų psichinę raidą, bei jų motyvavimo būdus. 3. Nustatyti ikimokyklinio amžiaus vaikų motyvaciją prižiūrėti burnos ertmę. 4.Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikus auginančių tėvų taikomus vaikų motyvavimo būdus ir priemones skatinančias prižiūrėti burnos ertmę. Tyrimo metodika: taikyta kiekybinė tyrimo strategija. Teoriniai tyrimo metodai-mokslinės literatūros analizė, empiriniai tyrimo metodai: duomenų rinkimo metodas - internetinė apklausa raštu; duomenų analizės metodas – aprašomosios statistikos skaičiavimas. Tyrime dalyvavo 51 tėvai, auginančių ikimokyklinio amžiaus vaikus. Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai: Tyrimo rezultatai atskleidė, kad daugiau nei pusė tėvų, auginančių ikimokyklinio amžiaus vaikus susiduria su vaiko nenoru valytis dantis kasdien arba kelis kartus savaitėje ir dauguma tėvų turi papildomai motyvuoti vaikus prižiūrėti burnos ertmę. Nustatyta, kad tėvai dažniausiai naudoja tokius motyvavimo būdus: pasakoja apie atsirandančias „ kirmėlytes“, valosi dantis žaidimų, dainelių forma ir leidžia patiems išsirinkti burnos priežiūros priemones, žaismingai pasakoja apie vizitą pas burnos priežiūros specialistą ar pažada būti šalia. Dažniausiai naudoja tokias priežiūros priemones: smėlio laikrodį, šepetėlius su aplikacijomis ar programomis. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Tėvai, ikimokyklinio amžiaus vaikai, motyvacijos būdai, priežiūros priemonės, burnos ertmė. en_US
dc.title Tėvų elgsena motyvuojant ikimokyklinio amžiaus vaikus prižiūrėti burnos ertmę en_US
dc.title.alternative Parental behaviour in motivating pre-school children to maintain their oral health en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra