dc.contributor.author |
Tėvelavičiūtė, Akvilė |
|
dc.date.accessioned |
2022-07-04T07:21:37Z |
|
dc.date.available |
2022-07-04T07:21:37Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-02 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5713 |
|
dc.description |
The very source of personal self-esteem starts to develop from an
early age depending on numerous factors such as parental guidance and discipline, their love and
approval, also successes and failures as well as attitudes and reactions of others (Andziulytė,
Beresnevičienė, 2005). The overall sense of personal value, whether positive or negative,
determines the level of self-esteem. Throughout the period of adolescence, both boys and girls start
taking more interest in their appearance and oral hygiene. Smile and eyes are the key features of
facial expression that are first noted in a conversion (Dickens, other, 2002). Ingber (2006) suggests
that ‘bad bites’, and crooked teeth as well as other aesthetic elements of your smile (teeth
discoloration, chipped or fractured teeth) have a considerable influence on the appearance and cause
low self-esteem. The study by Paza and others (2019) revealed that teenagers with high self-esteem
are more concerned about their oral hygiene, brushing teeth more frequently and having regular
dental check-ups, while their oral health is better than of those teenagers with low self-esteem.
Study problem: what is the coherence between teenagers’ self-esteem and oral hygiene?
Subject of the study: coherence between teenagers’ self-esteem and oral hygiene.
Aim of the study: to reveal coherence between teenagers’ self-esteem and oral hygiene.
Purposes of the study: 1. To describe the concept of self-esteem and its specific features. 2.
To describe oral hygiene risk factors during the period of adolescence. 3. To reveal the importance
of oral hygiene practices for oral health. 4. To assess the knowledge of teenagers about oral
hygiene. 5. To evaluate teenagers’ self-esteem under the Rosenberg Self-Esteem Scale.
Methods used and participants of the study: theoretical methods of the study– analysis
of scientific literature; empirical method of study, quantitative data collection, written
questionnaires; method of data analysis – descriptive statistics. The study included interviewing of
108 teenagers studying in I-IV grades of Seda Vytautas Mačernis Gymnasium. Microsoft Office
Excel program was used to analyse the study results, which have been systematised and expressed
as a percentage presented on the relevant diagrams. The data thus obtained have been generalised
and conclusions formulated.
Key results and conclusions of empirical research: The empirical study results revealed
that the number of teenagers with high self-esteem were almost twice lower than the number of
teenagers with low self-esteem. Furthermore, the relationship between teenagers’ self-esteem and
oral hygiene has been identified because the teenagers with high self-esteem are more concerned
about their oral health than their peers with lower self-esteem. |
en_US |
dc.description.abstract |
Asmenybės savivertės šaknys pradeda formuotis jau vaikystėje ir
priklauso nuo daugelio faktorių: tėvų auklėjimo, meilės, pripažinimo, sėkmės ir nesėkmės bei
aplinkinių žmonių požiūrio (Andziulytė, Beresnevičienė, 2005). Nuo to kaip žmogus vertina save
teigiamai ar neigiamai priklauso ir jo savivertės lygis. Paauglystės laikotarpiu, tiek vaikinai tiek
merginos, pradeda labiau rūpintis savo išvaizda ir burnos ertmės priežiūra. Žmogaus šypsena ir akys
yra pagrindiniai veido bruožai į kurios pirmiausia atkreipiamas dėmesys pokalbio metu (Dickens ir
kt., 2002). Ingber (2006) teigia, kad netaisyklingas sąkandis, kreivi dantys ir kiti gražios šypsenos
elementai (patamsėję, nuskilę, nulūžę dantys) turi nemažą įtaką išvaizdai ir sukelia savivertės
praradimą. Pazos ir kt. (2019) atliktas tyrimas parodė, kad paaugliai turintys aukštą savivertę labiau
rūpinasi savo burnos sveikata, dažniau valosi dantis, dažniau lankosi pas gydytoją odontologą ir turi
geresnę burnos sveikatą, lyginant su tais kurių savivertė žema.
Tyrimo problema: kokios paauglių savivertės ir burnos ertmės priežiūros sąsajos?
Tyrimo objektas: paauglių savivertės ir burnos ertmės priežiūros sąsajos.
Tyrimo tikslas: atskleisti paauglių savivertės ir burnos ertmės priežiūros sąsajas.
Tyrimo uždaviniai: 1. Aprašyti savivertės sampratą ir jos ypatumus. 2. Aprašyti burnos
sveikatos rizikos veiksnius paauglystės laikotarpiu. 3. Atskleisti burnos higienos įpročių svarbą
burnos sveikatai. 4. Atskleisti paauglių žinias apie burnos ertmės priežiūrą. 5.Atskleisti paauglių
savivertę pagal Rosenbergo savigarbos skalę.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: teoriniai tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė;
empirinio tyrimo metodas, kiekybinis duomenų rinkimo metodas anketavimas – apklausa raštu;
duomenų analizės metodas – aprašomosios statistikos. Tyrimo metu apklausti 108 paaugliai, kurie
mokosi Sedos Vytauto Mačernio gimnazijos I – IV klasėje. Tyrimo rezultatų analizei atlikti buvo
naudojama Microsoft Office Excel programą. Gauti rezultatai susisteminti ir pateikti procentine
išraiška diagramose. Gauti duomenys apibendrinti ir suformuluotos išvados.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai ir išvados: Atlikto empirinio tyrimo rezultatai
atskleidė, kad aukštą savivertę turinčių paauglių buvo beveik du kartus mažiau, nei žemą savivertę
turinčių paauglių. Taip pat buvo nustatytas ryšys tarp savivertės ir burnos ertmės priežiūros, nes
paaugliai, turintys aukštesnę savivertę, labiau rūpinasi savo burnos ertmės sveikata, palyginti su
bendraamžiais, kurių savivertė žemesnė. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Paauglystė, savivertė, burnos higiena, burnos sveikata. |
en_US |
dc.title |
Paauglių savivertės ir burnos ertmės priežiūros sąsajos |
en_US |
dc.title.alternative |
Coherence between Teenagers’ Self-esteem and Oral Care |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |