dc.description |
Relevance of work. One of the most important objectives of the Healthcare Quality Assurance Program for 2014 - 2025 in Lithuania is to develop healthcare infrastructure and improve the quality, safety and accessibility of healthcare services. It has been identified that to ensure the best possible outcome for the health of women and their future or existing babies, the quality of obstetric services provided during pregnancy, childbirth and the postnatal period needs to be improved to the maximum (Meesala and Pau, 2016). It is therefore important to look in more detail at how mothers perceive the services provided by midwives in order to identify the problems that exist in this sector of the health system.
Research problem: What is the quality of services provided by midwives in District Hospital X from the point of view of mothers?
Research object: The quality of services provided by midwives in District Hospital X from the point of view of mothers.
The aim of the study is to determine the quality of services provided by midwives in District Hospital X from the point of view of mothers.
Tasks: 1. To describe the theoretical aspects of the quality of services provided by midwives. 2. To determine the quality of midwives' communication with mothers and the provision of information about the procedures performed from the point of view of mothers. 3. To determine the quality of midwives' management of problems encountered by mothers, from the point of view of the mothers. 4. To determine the quality of the organization of the procedures carried out by midwives, from the point of view of the mothers.
Research methodology: a quantitative research method was chosen for the study. The study was carried out between 8 November 2021 and 30 December 2021 using an anonymous online questionnaire. The questionnaire was hosted on the social network Facebook and on the mamairvaikas.lt website. The survey involved 187 women who gave birth in the obstetric unit of the District Hospital "X" in 2020-2021. Microsoft Office “Excel” was used to analyze the data.
Results and conclusions of the study: 1. 2. More than half of the respondents are satisfied with the quality of midwives' communication and the quality of information about the procedures performed. 3. More than one fifth of the respondents agreed that the midwife responded to the problems that arose, solved them promptly and that the solutions chosen were satisfactory. However, almost a third of the women disagreed that the midwife responded empathetically to their problems. 4. More than one-sixth of the respondents were satisfied with the quality of the services provided by the midwife in organizing medical procedures, both in labour and in the postpartum period. |
en_US |
dc.description.abstract |
Darbo aktualumas: 2014 – 2025 m. sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimo Lietuvoje programos, vienas iš svarbiausių uždavinių: plėtoti sveikatos priežiūros infrastruktūrą ir gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, saugumą bei prieinamumą. Nustatyta, kad norint užtikrinti geriausias išeitis moters ir jos būsimo ar jau esamo kūdikio sveikatai, reikia maksimaliai gerinti suteikiamų akušerinių paslaugų kokybę nėštumo, gimdymo ir pogimdyminiu laikotarpiu (Meesala ir Pau, 2016). Todėl svarbu detaliau panagrinėti, kaip gimdyvės vertina akušerių joms teikiamas paslaugas, siekiant identifikuoti šiame sveikatos priežiūros sistemos paslaugų sektoriuje egzistuojančias problemas.
Tyrimo problema: Kokia akušerių teikiamų paslaugų kokybė „X“ rajono ligoninėje gimdyvių požiūriu?
Tyrimo objektas: Akušerių teikiamų paslaugų kokybė „X“ rajono ligoninėje gimdyvių požiūriu.
Darbo tikslas: nustatyti akušerių teikiamų paslaugų kokybę „X“ rajono ligoninėje gimdyvių požiūriu.
Uždaviniai: 1. Aprašyti akušerinių teikiamų paslaugų kokybės teorinius aspektus. 2. Nustatyti akušerių bendravimo su gimdyvėmis ir informacijos teikimo apie atliekamas procedūras kokybę, gimdyvių požiūriu. 3. Nustatyti akušerių suteiktų paslaugų kokybę, sprendžiant gimdyvėms iškilusias problemas, gimdyvių požiūriu.4. Nustatyti akušerių atliktų procedūrų organizavimo kokybę, gimdyvių požiūriu.
Tyrimo metodika: tyrimui atlikti pasirinktas kiekybinis tyrimo metodas. Tyrimas buvo vykdomas nuo 2021 m. lapkričio 8 d. iki 2021 m. gruodžio 30 d., naudojant sukurtą anoniminę, internetinę anketą. Anketa buvo talpinama socialiniame tinkle „Facebook“ bei mamairvaikas.lt internetinėje svetainėje. Tyrime dalyvavo 187 moterys gimdžiusios „X“ rajono ligoninės akušerijos skyriuje 2020 – 2021 m. Duomenims analizuoti buvo naudojama Microsoft Office ,,Excel” programa.
Tyrimo rezultatai ir išvados: 1. Įvairių mokslinių sričių specialistai paslaugų kokybei vertinti dažniausiai vieningai išskiria šiuos pagrindinius kriterijus: teikiamų paslaugų patikimumą, prieinamumą ir asmenų, teikiančių šias paslaugas, kompetentingumą. 2. Daugiau nei pusė tiriamųjų yra patenkintos akušerių bendravimo ir informacijos teikimo, apie atliekamas procedūras, kokybę. 3. Daugiau nei penktadalis respondenčių sutiko, kad akušerė reagavo į kilusias problemas, jas operatyviai išsprendė ir pasirinkti sprendimo būdai moteris tenkino. Tačiau beveik trečdalis gimdyvių visiškai nesutiko, kad akušerė, į joms kilusias problemas, reagavo empatiškai. 4. Daugiau nei šeštadalis respondenčių buvo patenkintos akušerės suteiktų paslaugų kokybe, organizuojant medicinines procedūras tiek gimdymo tiek pogimdyminiu laikotarpiu. |
en_US |