Santrauka:
Temos aktualumas: dauguma nėščiųjų priima sprendimus naudodamosi informacija, rasta socialinėse medijose, prieš tai nepasitarusios su specialistu.
Tyrimo problema: koks socialinių medijų poveikis nėščiųjų priimamiems sprendimams, susijusiems su nėštumu ir gimdymu?
Tyrimo objektas: nėštumo ir gimdymo metu priimami sprendimai naudojantis socialinėmis medijomis.
Tyrimo tikslas: nustatyti socialinių medijų poveikį nėščiųjų priimamiems sprendimams, susijusiems su nėštumu ir gimdymu.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti socialinių medijų sampratą.
2. Atskleisti socialinių medijų poveikį nėščiųjų priimamiems sprendimams nėštumo metu.
3. Atskleisti socialinių medijų poveikį nėščiųjų priimamiems sprendimams gimdymo metu.
4. Palyginti nėščiųjų požiūrį į informacijos, gaunamos iš specialistų ir socialinių medijų, patikimumą.
Tyrimo metodika: taikytas kiekybinis tyrimo metodas, vykdant anoniminę apklausą internetu. Apklausos duomenys buvo analizuojami aprašomosios statistinės analizės metodu.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai:
Socialinės medijos yra internetinis bendravimo būdas, kurio vartotojai dalinasi informacija, prieinamą bet kokia tema, kuri ne visada yra pagrįsta įrodymais. Socialinės medijos daugumai moterų padarė poveikį nėštumo metu priimant sprendimus šiais klausimais: maisto produktų saugumas, fizinis aktyvumas, sveika mityba, vaistų, folio rūgšties bei kitų maisto papildų vartojimas bei kada reikėtų kreiptis į gydytoją. Socialinėse medijose rasta informacija didelę dalį nėščiųjų paveikė apsisprendžiant kada laikoma, kad prasidėjo gimdymas, kur gimdyti bei kokius daiktus vežtis į gimdymo įstaigą. Daugiau nei pusė nėščiųjų nėra įsitikinusios ar pasitiki informacija, rasta socialiniuose tinkluose, tačiau beveik visos pasitiki tuo, ką sužino iš nėštumo priežiūros specialistų, todėl prieš priimdamos sprendimą su jais pasitaria didžioji dalis nėščiųjų.
Description:
Topic Relevance: many pregnant women base their decisions on social media without speaking to a provider.
Research Problem: what impact does social media have on decision–making in pregnancy and childbirth?
Research Object: decision–making in pregnancy and childbirth while using social media.
Research Aim: to identify social media impact on decision–making in pregnancy and childbirth.
Research Objectives:
1. To describe the concept of social media.
2. To disclose the impact of social media on decision-making in pregnancy.
3. To disclose the impact of social media on decision-making in childbirth.
4. To compare how pregnant women view the reliability of the information that is received from health professionals or found on social media.
Research Methodology: quantitative research with an anonymous survey was conducted. The survey data was analyzed using descriptive statistics method.
Empirical Findings:
Social media is a communication tool, where its’ users share information, attainable by any topic, which is not always evidence-based. Social media had the biggest impact on pregnant women decision-making considering these matters: food safety, physical activity, healthy diet, medications, folic acid, and other food supplements consumption and deciding when to contact a doctor. Social media also influenced some of the choices that women make during childbirth such as choosing the hospital to give birth in, when to go there and what items to bring. Majority of the pregnant women are not sure whether to trust the information found on social media, therefore almost all of them trust what they have learned from health professionals, consequently, many pregnant women consult them before making a decision.