dc.contributor.author |
Mereškevičiūtė, Ingrida |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-17T12:57:11Z |
|
dc.date.available |
2022-02-17T12:57:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5615 |
|
dc.description |
Relevance of the work An increasing number of students are willing to enter the labor market. Work during studies allows to gain professional experience and provides financial stability (Kaunas College MF, Klaipėda State College, Vilnius College students and student curator-lecturer / research team 2019). However, reconciling studies and work is not an easy challenge, which causes stress and emotional changes. Under increased stress, constant emotional tension, students ’academic performance and quality of life suffer (Palinauskienė, Rakauskienė, 2018.)
Investigation problem Do working nursing students experience changes in their psychoemotional state and what self-help measures do they use?
The object of the investigation Psycho-emotional state of working nursing students and self-help measures are applied.
The aim of the investigation To identify changes in the psycho-emotional state of working nursing students and self-help measures applied.
The Objectives. To reveal the study conditions of working students in Lithuania and European countries. Describe the psychoemotional problems and self-help measures experienced by working students. To identify psychoemotional problems of working nursing students. To identify self-help measures for nursing students in solving psycho-emotional problems.
Research methods: Analysis of scientific literature and regulatory legislation. Quantitative research - an anonymous online survey. Descriptive data analysis.
Research results:
Favorable conditions for studying and working in Lithuania. Kaunas College is exceptionally provided with a free schedule of classes. Students receive financial study support. In most European countries, education is free, so students have no financial study obligations. According to the Labor Code, employers provide students with days off during which they can prepare for reporting. Work during studies affects the emotional state of students. Working students often face stress, feel anxious, and often feel tired, unmotivated. Kaunas College students evaluate their emotional state as average Most working students feel distracted, unable to concentrate, feel nervous, tense, tired, sleepy. Working students choose quiet time with family, active leisure, quality sleep for psychoemotional correction. Every second working student plans his / her activity task. |
en_US |
dc.description.abstract |
Darbo aktualumas. Vis didesnis skaičius studentų noriai įsilieja į darbo rinką. Darbas studijų metu suteikia šansą įgyti profesinės patirties, finansinio stabilumo bei padidina psichologinio saugumo jausmą. Tačiau pastebima, jog derinant darbą bei studijas gali padidėti studentų patiriamas stresas, suprastėti emocinė būklė. Esant didesniam stresui, nuolatinei emocinei įtampai, kenčia studentų akademiniai rezultatai ir gyvenimo kokybė (Palinauskienė, Rakauskienė, 2018).
Tyrimo problema. Ar dirbantys slaugos studentai patiria psichoemocinės būklės pokyčius ir kokias savipagalbos priemones taiko?
Tyrimo objektas. Dirbančių slaugos studentų psichoemocinė būklė ir taikomos savipagalbos priemonės.
Tyrimo tikslas. Nustatyti dirbančių slaugos studentų psichoemocinės būklės pokyčius ir taikomas savipagalbos priemones.
Tyrimo uždaviniai. Atskleisti dirbančių studentų studijų sąlygas Lietuvoje ir Europos valstybėse. Aprašyti dirbančių studentų patiriamas psichoemocines problemas ir savipagalbos prieomones. Nustatyti dirbantiems slaugos studentams iškylančias psichoemocines problemas. Identifikuoti slaugos studentų savipagalbos priemones sprendžiant psichoemocines problemas.
Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros ir reglamentuojančių teisės aktų analizė. Kiekybinis tyrimas - anoniminė apklausa internetu. Aprašomoji duomenų analizė.
Tyrimo rezultatai
Lietuvoje palankios sąlygos studijuoti ir dirbti. Kauno kolegijoje išimties tvarka suteikiamas laisvas užsiėmimų tvarkaraštis. Studentams suteikiamos finansinės studijų paramos. Daugumą Europos valstybių mokslas yra nemokamas, todėl studentai neturi finansinių studijų įsipareigojimų. Darbdaviai pagal darbo kodeksą suteikia studentams laisvadienius, kurių metu gali ruoštis atsiskaitomiesiems. Darbas studijų metu turi įtakos studentų emocinei būsenai. Dirbantys studentai dažnai susidurią su stresu, jaučia nerimą, dažnai jaučiasi pavargę, nemotyvuoti. Kauno kolegijos studentai savo emocinę būkle vertina vidutiniškai Dauguma dirbančių studentų jaučiasi išsiblaškę, negalintys sukoncentruoti dėmesio, jaučiasi nervingi, įsitempę, pavargę, mieguisti. Dirbantys studentai psichoemocinei korekcijai renkasi ramų laiką su šeima, aktyvų laisvalaikį, kokybiška miegą. Kas antras dirbantis studentas planuoja savo veiklos užduotis. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
studentas, darbas, dirbantys studentai, psichoemocinė būklė, savipagalbos priemonės |
en_US |
dc.title |
Dirbančių slaugos studentų psichoemocinės būklės pokyčiai ir savipagalbos priemonės |
en_US |
dc.title.alternative |
Changes in the Psychoemotional State and Self-help Measures of Working Nursing Students |
en_US |
dc.type |
other |
en_US |